XXL Nutrition

Op onderhoud, of hoger?

polotraxx

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
2.518
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Beste DBB

Ik zou graag in de loop van de zomer een lichte (eerste) kuur houden met test en primo. Mijn doel is wat vvm winnen, en evt lichtjes dalen in vp%. Is het dan met deze kuur geschikt om op onderhoud te eten? (e/k/v op 40/40/20) of beter lichtjes boven onderhoud te zitten (ook 40/40/20)? Ben nu een tijdje bezig met een goede (naturel) cleanbulk. Heb wel enkele kilo's gewonnen de laatste maanden en amper gestegen in vp%.

Alvast bedankt

Stats:
179cm
84,5kg
14-15%

Als je wil gainen (ruim) boven onderhoud natuurlijk. Als je wil cutten onder onderhoud, als je iets er tussenin wil .. dat werkt niet man.

• Topic Starter Topic Starter
Als je wil gainen (ruim) boven onderhoud natuurlijk. Als je wil cutten onder onderhoud, als je iets er tussenin wil .. dat werkt niet man.

Had ooit eens ergens gelezen/gehoord dat wanneer je op onderhoud eet bij je eerste kuur, het dan mogelijk zou kunnen zijn om (niet veel, maar toch...) vvm te kunnen winnen en toch licht te dalen in vp%.
Zou wel handig zijn, een procentje of 2 eraf en dan nog enkele kilo's vvm erbij. Dan zou ik na de kuur rustig kunnen blijven voort(clean)bulken en toch op een niet te hoog vp% staan in de zomer :)
Daarom eigenlijk de vraag, beetje praktische redenen :p

gewoon een beetje meer eten en cardio erbij kan ook.

gewoon een beetje meer eten en cardio erbij kan ook.
dus gewoon boven onderhoud eten en wat extra cardio?
Maakt het dan uit of ik een halfuurtje interval doen, of een halfuur hardlopen ofzo? En elke dag of enkel op trainingsdagen? Ik train 3x pw en ga sowieso 1 maal in de week zwemmen

Snap ik bro, maar dan zou ik eerst naturel goed cutten en dan wanneer je droog genoeg staat beginnen met je kuur, dan blijf je wel droog en win je schone massa, en je bent je lichaam aan het 'primen' voor de AAS. Minder vet is ook minder omzetting naar oestrogeen, alleen maar voordelen.

Snap ik bro, maar dan zou ik eerst naturel goed cutten en dan wanneer je droog genoeg staat beginnen met je kuur, dan blijf je wel droog en win je schone massa, en je bent je lichaam aan het 'primen' voor de AAS. Minder vet is ook minder omzetting naar oestrogeen, alleen maar voordelen.
hmm jah, mss beter zo doen :)

Terug
Naar boven