AndroidHealthClinic

Op weg naar 350kg...

PAW

Dutch Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
1m82
Massa
84kg
Aangezien mijn knieen al weer een tijdje goed meewerken, heb ik besloten maar weer eens te gaan loggen.
De motivatie was een beetje weg de afgelopen maanden; niet om te gaan trainen, maar wel om echt vooruit te gaan qua kracht. Nu ik eindelijk weer kan squaten en deadliften en daar qua kracht al weer aardige vooruitgang boek wil ik voor mezelf doelen stellen om mezelf wat extra te motiveren.

Ik wil eind september als totaal gewicht in de 3-5 reprange voor de grote 3 (squat, deadlift en benchpress) 350kg halen. Ambitieus maar wel haalbaar denk ik, zeker ook omdat bij squat en deadlift de nodige winst te behalen valt aangezien ik die lang niet heb gedaan (benen/knieen waren hopeloos).

Huidige stats:
Bench press 5x85 --> doel 5x100
Front (full) squat 5x70 --> doel 3x100
Deadlift 5x110 --> doel 5x150

Opmerking: mijn laatste training afgelopen vrijdag was nogal bizar; ik had deze doelen al gesteld en bij de training kwam ik met bench tot 5x95 en deadlift tot 3x130. Ik hou deze vooralsnog even buiten de huidige stats totdat ik weet dat het geen geluk was (geloof het namelijk bijna niet dat er zo'n sprong ineens gemaakt kan worden). Mocht ik dit nogmaals redden dan pas ik natuurlijk de doelstelling aan want dan kom ik wel aardig dichtbij haha.

Mijn trainingen zullen er dus met name op gericht zijn om vooruit te gaan op deze oefeningen. Ik wil ze 2x in de week pakken, de overige 1 a 2 trainingsdagen wil ik overige oefeningen pakken die toch ook wel aardig bij kunnen dragen aan de vooruitgang (denk aan versterken core/schouders).

Vanavond training nummero uno.

Succes! Het zijn mooie doelen. Met de nieuwe motivatie moet dat haalbaar zijn!

Wat nou 'geluk'?
Je hebt het toch gelift?

Als jij dat de volgende keren niet haald, zegt het alleen maar dat je een kronkel in je kop hebt.
Je hebt ze gelift, dus kan je het ook, wat heeft zoiets met geluk te maken?

• Topic Starter Topic Starter
Training 1

Wat nou 'geluk'?
Je hebt het toch gelift?

Als jij dat de volgende keren niet haald, zegt het alleen maar dat je een kronkel in je kop hebt.
Je hebt ze gelift, dus kan je het ook, wat heeft zoiets met geluk te maken?

Haha, rustigrustig ;).
Je hebt gelijk. Enige was dat het thuis was, in mijn eigen omgeving met mijn eigen materiaal met mijn eigen muziek. Wil het ook in de sportschool kunnen. Maar zal niet meer twijfelen aan mezelf (anders wordt Killy boos ;)).

Gisteren training 1
- Front squat opgebouwd tot 4x70 (beetje teleurstellend, laatste herhaling was k*t :s)
- Deadlift opgebouwd tot 5x110 (hier gestopt, benen werkten niet meer mee waardoor ik teveel met mn rug compenseerde)
- Cable pull down (behind the neck) opgebouwd tot 4x97½ (ging lekker)
- Cable straight back seated row opgebouwd tot 4x93
- Barbell preachercurl opgebouwd tot 5x42

Algemeen: 5 kwartier in de sportschool geweest, teveel geluld (je kent het wel, met soortgenoten de k*tsportschool afzeiken ;)). Squat en deadlift vielen iets tegen, maar voor de training wel het maximale er uit gehaald, wellicht is 2x pw max squaten en deadliften wat teveel van het goede. Nog een weekje proberen en dan wellicht wijzigen naar 1x maxen en 1x lichter. Wel echt gezweet als een malle.
De andere rugoefeningen gingen wel echt lekker, viel me 100% mee en motiveren voor de volgende keer.

Vandaag ff klooien op de tennisbaan met een vriendin. Woensdag training 2; lekker benchen.

Sorry maar je bent te oud voor twijfel :p

Training 2

- Bench opgebouwd tot 5x95, 3x100, 3x100 --> doelstelling aanpassen naar 5x115, moet wel uitdagend blijven ;)
- Barbell shoulder press opgebouwd tot 5x60, 3x65
- Leg extension (per been) opgebouwd tot 5x55, 3x60
- Leg curl opgebouwd tot 5x40, 3x45 (k*toefening)
- Calf raise
- Pullup variant; neutrale smalle grip optrekken en in een vloeiende beweging je lichaam horizontaal proberen te krijgen. Schijnt goed voor je core te zijn en te helpen bij Squat.

Training 3

Pullups 4 setjes van 5 met max 10 tot 20sec rust.
Front squat opgebouwd naar 5x70, 3x77½ (op richting 80)
Barbell curl opgebouwd naar 5x50 (fail op 55)
Deadlift opgebouwd naar 5x120, 3x135

Al met al ga ik langzaam wat omhoog qua gewicht met Squat en deadlift.
Na de 5x70 (Squat) en 5x120 (Deads) wilde ik eigenlijk naar 75 en 130 gaan, maar voelde me goed en liet me meeslepen door de muziek dus ging net iets boven mn laatste max zitten. Op deze manier kruip ik dus langzaam richting mn doelstellingen.

Morgen ff benchen, kijken of ik de 3x105 red.

Kleine statusupdate over afgelopen weken

Weinig gepost, wel getraind natuurlijk.

huidige stats:
Bench 3x102½
Front squat 3x80
Deads 3x140

Ga aardig in de goede richting al wordt het nog een hele kluif om de doelstellingen te halen; voor squats houdt dat in dat ik per week er 2½kg bij moet gooien. Ga mn best doen.
Overall: trainen met deze doelstellingen bevalt me wel heel erg, de vooruitgang is merkbaar, qua kracht en ook qua pomp en massa dus dat motiveert enorm.
Heb ook mijn T-bar en dippingbelt binnen dus kan nu ook weighted chins en dips doen. Stats na 1 training met belt:
Weighted chins 4xBW+20, 2xBW+25
Weighted dips 5xBW+30 (35 was op de eerste rep al fail haha)

Terug
Naar boven