MuscleMeat

Op zoek naar een Laptop

Anoniem_1983-

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
0
Ok mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in het volgende.

Ik ben op zoek naar een laptop en ik heb 1200 euro te besteden. Ik ben van plan de laptop vooral voor school en internet te gebruiken. Verder zal ik er ook wel eens wat spelletjes op willen spelen, maar dat is niet het belangrijkste.
Zelf heb ik de volgende laptop op het oog:

Asus A3AC Pentium Mobile 740 XP Pro 60GB €.1195.00

Luxe en energiezuinige notebook, zeer geschikt voor mobiel werken. Intel Pentium Mobile 740 (Centrino/Dothan) processor 1,73 GHz, 512 MB DDR geheugen, 60 GB harddisk, 15 inch Color Shine TFT scherm, LAN, modem, Wireless LAN 54mbit, DVD-rewriter dual/dual, Windows XP Professional NL, draagtas, optische muis, 2 jaar garantie. (accu 1 jaar garantie)

Wat vinden jullie er van? En zou ik verder ook nog dingen hiernaast moeten aanschaffen? Graag hoor ik jullie mening hierover.
Bij voorbaat dank.

Ps. Ik weet dat ik een tijdje geleden ook al zoiets heb gevraagd over een PC, maar die plannen zijn verandert.

nou ik heb ook een asus laptop en volgens mij is het ongeveer het zelfde maar ik heb hem een jaar, en me scherm is iets groter 15,4 inch ofzo. maar de rest is het zelfde. hij bevalt me erg goed. je kan erg lang op een accu werken.

Als je voor een laptop gaat zou ik flink rondkijken. Zijn best wel vaak aanbiedingen te vinden. Als je m voor school enzo gebruikt ga dan iig voor een centrino processor. Scheelt een hoop in de batterij duur.

acer/toshiba, can't go wrong there ;)

• Topic Starter Topic Starter
En wat vinden jullie van de prijs van het voorbeeld??

Gilsie zei:
nou ik heb ook een asus laptop en volgens mij is het ongeveer het zelfde maar ik heb hem een jaar, en me scherm is iets groter 15,4 inch ofzo. maar de rest is het zelfde. hij bevalt me erg goed. je kan erg lang op een accu werken.

Gebruik je er ook wat spelletjes op? Zo ja, hoe bevalt dat?

ja ik doe er wel spelletjes er op maar dan moet je wel op netstroom. dan is hij wat sneller maar wil best. je moet er niet veel grote spellen op dan want dan merk je het wel met de snelheid van de comp.

Je kunt nu beter voor Dual core gaan.

Homer17 zei:
Je kunt nu beter voor Dual core gaan.

Sorry ik heb nu een tijdje zitten zoeken, maar kan niet echt duidelijke info vinden hierover. Zou je er misschien iets meer over kunnen vertellen?

Lijkt me een goede keus. Asus is één van de betere merken.

Heb laatst een laptop gekocht met dezelfde specs voor 799 euro. Ding werkt perfect.

Je kunt je het beste eens verdiepen in wat modellen van Acer, goedkoper als de Asus maar minstens zo goed. Vanuit het bedrijf verkopen wij ook veel Acer. Klanten zijn er dik tevreden mee.

Er zitten redelijk royale videokaarten in geintegreerd en ook kwa CD en DvD branden zijn ze goed vertegenwoordigt.. ALDI/LIDL meuk zou ik op PC-gebied niet aan beginnen, op 1 of andere manier zijn deze dingen altijd een stuk trager terwijl ze wel specificeren dezelfde snelheden processoren te hebben als de Asus / Acer lijn

Acer design vind ik echt zwaar bagger. Lelijk, knake stoffen van de case en veeeels te dik...
Kzal vanavond wel ff kijken voor duo core info, heb nu ff geen tijd.

Die aanbieding bij de aldi had ik idd ook al gezien en heb ook verschillende modellen bij de mediamarkt gezien tegen een lagere prijs. Maar goed dit model wordt aangeboden bij een winkel zeer dicht bij mij in de buurt dus als er iets mee is kan ik hem meteen laten controleren. Verder staat de winkel als zeer goed aangeschreven in de omgeving en het merk Asus biedt toch ook wat zekerheid.
Uiteraard sta ik open voor andere mogelijkheden...

Ik zit nu in een dubio tussen de volgende 2 modellen namelijk:

1 Asus A3AC Pentium Mobile 740 XP Pro 60GB €.1195.00

Luxe en energiezuinige notebook, zeer geschikt voor mobiel werken. Intel Pentium Mobile 740 (Centrino/Dothan) processor 1,73 GHz, 512 MB DDR geheugen, 60 GB harddisk, 15 inch Color Shine TFT scherm, LAN, modem, Wireless LAN 54mbit, DVD-rewriter dual/dual, Windows XP Professional NL, draagtas, optische muis, 2 jaar garantie. (accu 1 jaar garantie)

2 Asus A6K-Q013H AMD Turion MT30 €.1275.00

Asus notebook A6K-Q013H 15.4 AMD Turion MT30, 15.4 inch TFT shine, AMD Turion MT30, Geforce Go 6200 256MB Turbocache, 512 MB DDR geheugen, 60 GB harddisk, DVD-rewriter double layer plus/min, Windows XP, 10/100 LAN, wireless 54mbit, webcam, tas, optische muis, 2 jaar garantie (accu 1 jaar garantie)

Ik weet dat het tweede model iets duurder is dan ik eigenlijk wilde betalen, maar voor die 80 euro extra heb ik dus een groter scherm en een goede videokaart. Jullie mening graag.....

EDIT: Ik was vergeten te melden dat ik de laptop ook wil gaan gebruiken voor het branden van DVD's etc.

Laatst bewerkt:
nou ik zou wel 15,4 inch tft scherm willen hebben is toch wel iets leuker

qiniz zei:
2 Asus A6K-Q013H AMD Turion MT30 €.1275.00

Asus notebook A6K-Q013H 15.4 AMD Turion MT30, 15.4 inch TFT shine, AMD Turion MT30, Geforce Go 6200 256MB Turbocache, 512 MB DDR geheugen, 60 GB harddisk, DVD-rewriter double layer plus/min, Windows XP, 10/100 LAN, wireless 54mbit, webcam, tas, optische muis, 2 jaar garantie (accu 1 jaar garantie)

beste keus IMO!:D

;)

Hiekie zei:
ALDI/LIDL meuk zou ik op PC-gebied niet aan beginnen, op 1 of andere manier zijn deze dingen altijd een stuk trager terwijl ze wel specificeren dezelfde snelheden processoren te hebben als de Asus / Acer lijn

Zal wel door de budgetonderdelen komen.

Terug
Naar boven