Fitness Seller

Openbaar ministerie mag racisme op internet vervolgen

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Openbaar ministerie mag racisme op internet vervolgen
Het openbaar minister mag racistische en xenofobe uitlatingen op het internet vervolgen. Dat blijkt uit een arrest van de Kamer van Inbeschuldigingstelling bij het Hof van Beroep in Brussel. Drie Brusselse MR-parlementsleden hadden zich burgerlijke partij gesteld.

Lied tegen Joden op internet
Dezelfde Kamer heeft erkend dat zij het recht hebben zich persoonlijk burgerlijke partij te stellen tegen de operatoren die hebben bijgedragen tot het opstellen en verspreiden van het lied 'Bespot de Joden', dat in 2005 via het internet verspreid werd.

In eerste aanleg had de raadkamer het tegendeel verklaard, maar Viviane Teitelbaum, Jacques Simonet et Didier Gosuin tekenden beroep aan. Ze argumenteerden onder andere dat het lied een bedreiging vormt voor de democratie en voor elke burger. (belga/hln)

Waar stopt meningsuiting en begint racisme? Lijkt me weer moeilijk toe te passen.

Waar stopt meningsuiting en begint racisme? Lijkt me weer moeilijk toe te passen.

Inderdaad. Met een beetje pech heeft DBB dadelijk zowat geen enkel lid meer dan komt surfen. (of ze moeten natuurlijk in zo'n luxe cel komen...)

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad. Met een beetje pech heeft DBB dadelijk zowat geen enkel lid meer dan komt surfen. (of ze moeten natuurlijk in zo'n luxe cel komen...)

idd

ik merk wel dat mocro.nl dicht is, toeval? :dunno: :D

ow en voor de goede gang van zaken: ;)

Als ze zo streng willen gaan controleren mag er nog veel gebeuren op het net.
Laat ze dan ook maar eens vast leggen dat nieuws site's objectief bericht gaan geven dat vind ik dan toch nog net even wat belangerijker...:p

idd, verder ben ik het eens met wat bart al zegt, de grens is erg moeilijk te bepalen.
Ik denk dat als je echt aanzet tot haat dat iets pas strafbaar is.

En wanneer zet je aan tot haat? Pffff...Het wordt zo erg moeilijk, tevens denk ik dat bestrijden op internet dwijlen met de kraan open is...Het één wordt uit de lucht gehaald en bestraft, het volgende wordt de lucht weer ingepompt. Dat kost bakken met geld en tijd:(

idd, verder ben ik het eens met wat bart al zegt, de grens is erg moeilijk te bepalen.
Ik denk dat als je echt aanzet tot haat dat iets pas strafbaar is.

Xenofobie houdt niet in aanzetten tot haat, afwerende en generaliserende reacties zonder fundamentele onderbouwing kunnen gevat worden onder xenofobe uitingen. Kunnen zeg ik er bij, niet iedere generalisatie is een xenofobe uitspraak.

• Topic Starter Topic Starter
Xenofobie houdt niet in aanzetten tot haat, afwerende en generaliserende reacties zonder fundamentele onderbouwing kunnen gevat worden onder xenofobe uitingen. Kunnen zeg ik er bij, niet iedere generalisatie is een xenofobe uitspraak.

na twee keer lezen begreep ik 'm :D

Maar in die mate lijkt me dat arrest niet toe te passen. Anders kunnen ze al net zo goed het internet afsluiten...

Er staat nog een voorwaarde, het mag vervolgd worden. Je kan er dus vanuit gaan dat het om excessen zal gaan.

Klopt al gaat xenofobie vaak wel gepaard met racisme

Die site is zo biggy he, wereldwijd zijn er honderdduizenden posters op die site:eek:

Die site mag echt wel plat van mij

Van mij ook zeg, heb er even een kijkje genomen wat voor een absurde gevaarlijke kijk op de wereld deze mensen hebben.. Het gaat hier over de invloed van de media op de jeugd..

Quote:
Originally Posted by Epitekos
De Jood heeft het gemunt op de jeugd.
De jeugd kijkt dagelijks naar MTV, TMF, Nickelodeon

Dit is iets waar ik het mee eens ben. Kijk voor de grap eens een half uur TMF of iets dergelijks. Niks anders dan n*ger verheerlijking!
Wat nog verontrustender is, is dat kinderzenders als teletubbies en kindertijd ook allemaal verschillende rassen in spelen, en met elkaar omgaan.. Deze kinderen van een jaar of 2 zullen hierdoor zeker beinvloed worden!
Voorbeeld: Vanmorgen keek ik even tv, en zapte langs zo'n kinderprogramma op Nederland 2 ofzo, en daarop waren 10 kinderen uit een klas te zien, waarvan er 3(!) Blank waren. Verder nog 2 chinesen, paar arabieren en twee n*gers.. Als kinderen zulks toch dagelijks zien, zijn ze als ze 16 zijn al helemaal niet meer te redden..

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php/het-gezin-de-tv-van-354344.html

Betreurenswaardig idd welke bekrompen denkbeelden veel mensen er nog op na houden.

Van mij ook zeg, heb er even een kijkje genomen wat voor een absurde gevaarlijke kijk op de wereld deze mensen hebben.. Het gaat hier over de invloed van de media op de jeugd..

Quote:
Originally Posted by Epitekos
De Jood heeft het gemunt op de jeugd.
De jeugd kijkt dagelijks naar MTV, TMF, Nickelodeon

Dit is iets waar ik het mee eens ben. Kijk voor de grap eens een half uur TMF of iets dergelijks. Niks anders dan n*ger verheerlijking!
Wat nog verontrustender is, is dat kinderzenders als teletubbies en kindertijd ook allemaal verschillende rassen in spelen, en met elkaar omgaan.. Deze kinderen van een jaar of 2 zullen hierdoor zeker beinvloed worden!
Voorbeeld: Vanmorgen keek ik even tv, en zapte langs zo'n kinderprogramma op Nederland 2 ofzo, en daarop waren 10 kinderen uit een klas te zien, waarvan er 3(!) Blank waren. Verder nog 2 chinesen, paar arabieren en twee n*gers.. Als kinderen zulks toch dagelijks zien, zijn ze als ze 16 zijn al helemaal niet meer te redden..

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php/het-gezin-de-tv-van-354344.html

Lachwekkender is het nog dat heel veel berichten van die gasten bomvol staan met allerlei spelfouten terwijl zij zichzelf juist zien als de beschermers van onze taal en cultuur.:rolleyes:

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven