Fitness Seller

Opgeblazen buik?

Stam

Competitive Bodybuilder
Waardering
136
Lengte
1m95
Massa
82kg
Ik merk de laatste tijd dat ik een soort buikje krijg / buik uitsteekt zonder dat ik in hoog vp % zit( gok 12% )

Komt dit door de houding oid en kan je er wat aan doen?
heb wel s iets gelezen van anterior pel-nog-wat waardoor je buik verder naar voren staat alleen kan t niet meer vinden :(. Kan dit er wat mee te maken hebben?

alvast bedankt!

Anterior pelvic tilt kan het inderdaad zijn.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kan ook dat je laag in subcutaan vet zit, maar wel hoog in visceral vet.

• Like
Waarderingen: Stam
Anterior pelvis tilt , you can thank me later.

Drink je veel spuitwater, frisdrank? Dit kan ook een oorzaak zijn, had hier namelijk zelf veel last van en de switch naar plat water gemaakt.

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Thx! wat valt er tegen anterior pelvis te doen?

Drink je veel spuitwater, frisdrank? Dit kan ook een oorzaak zijn, had hier namelijk zelf veel last van en de switch naar plat water gemaakt.

Ik drink voornamelijk melk e.d. Hoelang duurde t bij jou dan? en wat dronk je dan op een dag

Kan ook dat je laag in subcutaan vet zit, maar wel hoog in visceral vet.

Wat kan je hieraan doen of hoe merk je het op?

Laatst bewerkt:
Plopper de plop, er zijn zo veel dingen die een opgeblazen buik veroorzaken (zie google o.a.). Als jij al niet weet waardoor het komt, dan waarschijnlijk je forum genoten ook niet. Ga naar de huisarts, die weet vaak wel raad en je betaald er tenslotte voor. :)

heb er ook lichtjes last van. Vooral na het drinken van mn post-workout zwelt mn buik in 2min volledig op... Heb een tijdje vacuum-oefeningen gedaan, bracht wel een beetje op maar nu niet spectaculair :) Tegen anterior pelvis denk ik dat gewoon het beste is om je romp/core zo sterk mogelijk te maken. Het gaat misschien niet heel veel opbrengen aan hoeveel je buik naar voor staat (alhoewel dat bij mij wel degelijk heeft geholpen ;). Ik heb er last van omdat mn core-spieren niet sterk genoeg waren en dit ook voor problemen zorgde in onderrug, heupstreek etc (blessure's ed). Nu doe ik gewoon goede stabilisatie-oefeningen om dit te verstevigen. Ook deadlift heeft me heel veel geholpen maar wel zien dat je techniek perfect in orde is dan!

• Like
Opgeblazen, puur en alleen hoe je buik eruit ziet? Of voelt het ook opgeblazen? Want dat maakt nogal verschil. Opgeblazen gevoel kan door gevoeligheid voor bepaalde voeding komen

heb er ook lichtjes last van. Vooral na het drinken van mn post-workout zwelt mn buik in 2min volledig op... Heb een tijdje vacuum-oefeningen gedaan, bracht wel een beetje op maar nu niet spectaculair :) Tegen anterior pelvis denk ik dat gewoon het beste is om je romp/core zo sterk mogelijk te maken. Het gaat misschien niet heel veel opbrengen aan hoeveel je buik naar voor staat (alhoewel dat bij mij wel degelijk heeft geholpen ;). Ik heb er last van omdat mn core-spieren niet sterk genoeg waren en dit ook voor problemen zorgde in onderrug, heupstreek etc (blessure's ed). Nu doe ik gewoon goede stabilisatie-oefeningen om dit te verstevigen. Ook deadlift heeft me heel veel geholpen maar wel zien dat je techniek perfect in orde is dan!

T is echt gewoon altijd. Geen specifiek moment en mn neef heeft precies t zelfde.

Opgeblazen, puur en alleen hoe je buik eruit ziet? Of voelt het ook opgeblazen? Want dat maakt nogal verschil. Opgeblazen gevoel kan door gevoeligheid voor bepaalde voeding komen

Echt hoe het eruit ziet. Als ik normaal voor een spiegel en mijn houding aanpas dan ziet het er wel normaal uit, maar als ik er niet op let dan steekt ie er echt uit

Dus gewoon doortrainen en t trekt wel bij? :)

zal zo even kijken messie, thx !

Plopper de plop, er zijn zo veel dingen die een opgeblazen buik veroorzaken (zie google o.a.). Als jij al niet weet waardoor het komt, dan waarschijnlijk je forum genoten ook niet. Ga naar de huisarts, die weet vaak wel raad en je betaald er tenslotte voor. :)

Kan t proberen of iemand t weet, heb niks te verliezen

Ik sws zal de komende dagen meer water drinken ipv iets anders kijken wat er gebeurt

Echt hoe het eruit ziet. Als ik normaal voor een spiegel en mijn houding aanpas dan ziet het er wel normaal uit, maar als ik er niet op let dan steekt ie er echt uit
Ah oke, dan is houding idd het meest aannemelijke :) Had je het eerst nooit, of valt het je nu pas op?

Hip flexors stretchen (google it) en vacuum oefeningen. Zwakke glutes en hamstrings kunnen er ook aan bijdragen.

Kan ook doordat je nu meer zuivel eet/drinkt.

Heb er ook last van. Mijn kont steek massa's uit en het is net alsof ik zwanger ben. Altijd al last van gehad, nu nog eens extra omdat ik 5kg ben aangekomen in de laatste 2 maand.
Als ik voor de spiegel sta en mijn bekken horizontaal breng is het stukken beter, maar het is nogal moeilijk om die houding aan te houden. Is ook de hoofdreden waarom ik nu begonnen ben met krachttraining.
Ik heb mijzelf tot volgend jaar gegeven en hoop dat ik tegen dan een deftige vooruitgang heb geboekt.

Ik heb gelezen dat het vooral aan de interne buikspieren ligt en dat zo'n Ab Wheel zou helpen?
Deadlifts heb ik nog nooit gedaan en bij ons op de sportschool heb ik dat ook nog nooit iemand zien doen dus nogal moeilijk om aan te leren.

Ik blaas enorm op van eiwit shakes en van te grote hoeveelheden (rauwe) groente.
Soms blijft mn buik 36+ uur opgeblazen na een grote shake, ik loop dus bijna altijd opgeblazen rond..

Zelfde zit op 7% vp

Maar als ik niet aan voeding schema hou zie 1000 cals in ochtend eet
Of iets anders dan water drink

Na dokter geweest die zei dat het door: lucht inslikken komt bij het eten

Zelf denk ik dat het komt door dat me eten niet snel genoeg verteert
Als ik cut is het na 3 dagen weg

Met dexa is het ook binnen 2 dage weg
Schijt ik 7 x op een dag en dan heb ik weer flat stomach

Als me buik opzet lijkt het wel 15 vp
Abs zijn weg alleen als ik uitblaas zie je ze zoals je zou verwachten op 7 %

Correct me if i'm wrong maar...

Veel mensen deadliften heel veel en zwaar --> Zeer sterke onderrug --> Kont naar achter & buik naar voren ????

Goed idee om max. 5 sets per week te deadliften én niet te zwaar te gaan en vooral de buikspieren goed zwaar te doen???

Waar ik wel zeker van ben, is dat je de 'diepe' buikspieren kan trainen door alleherhande buikspieroefeningen met BOLLE rug.
Althans dit is zo volgens mijn arts, die mij de raad gaf om buikspieren met bolle rug te trainen, toen ik rugpijn had.
Ik had namelijk rugpijn door te zwakke 'diepe' buikspieren en verhouding met vrij sterke onderrug.

Terug
Naar boven