AndroidHealthClinic

Opleidingen trainer enz...

Purple

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
Je ziet hier weleens van die topics staan over welke opleidingen/cursussen je kan volgen tot fitness trainer.

Maar wie doet er nu werkelijk wat mee nadat die zijn/haar diploma/cursus heeft gehaald.

de fitnessbranche kan idd wel wat betere instructeurs gebruiken..

Gisteren werd me nog afgeraden om te squatten, omdat de stang mn zenuwen in mn nek zou afknellen!! (ik had de bar btw op mn traps liggen) :roflol:

Ik wil het misschien over 2 jaar gaan doen, ga nu beginnen met opleiding beveiliger in september. Wil het eigenlijk liever dan beveiliger maar de opleiding is hier niet in de buurt.

Dat ik het ga doen is zeker maar wanneer weet ik nog niet.

Droom is ooit een eigen gym te beginnen.

Inderdaad een goed topic!

Ik heb er aan zitten denken om zoiets te gaan doen maar zie mezelf niet snel als fitnessinstructeur aan de slag gaan. Vandaar dat ik het toch maar niet gedaan heb.

Iets met voeding zou ik nog wel eens willen doen..

jordy zei:
goede reactie!

OT: ik wil straks als ik klaar ben met deze opleiding, die ik nu volg( facilitiar management) verder gaan, en voeding en dieetiek gaan studeren.

daar wil ik dan wel wat mee gaan doen natuurlijk, vooral omdat er een goede toekomst in zit.

Goede post kerel, ik lees hem nu pas. Ik post eerst altijd zelf en dan ga ik pas de rest lezen. Ja zo ben ik..

Maar zoveel % van de mensen en kinderen is te dik. Een zeer hoog percentage dus er moet in de toekomst zeker wel iets mee te verdienen zijn.

ik zit nu op het cios, richting fitness & health bla bla.
volgend jaar heb ik management en wil uiteindelijk me eigen gym beginnen, want na 4 uur in een fitnesszaal rondlopen word ik het moe. Instructor wil ik dus niet eeuwig blijven. Misschien eerst een jaartje als sportmasseur werken en instructor erbij. En dan zie ik wel verder. Ik wil ook nog iets met voeding gaan doen maar dat word misschien allemaal wat veel als ik me eigen gym moet gaan opzetten ;)

Voeding lijkt me ook wel leuk ja, maar dat is toch op HBO niveau of niet?

Heb een certificaat gehaald toen ik als instructeur bij een gym werkte. Alhoewel dat zeker niet toekomstgericht was, was het zeker een leuk bijbaantje.

• Topic Starter Topic Starter
Oke ik bedoelde eigenlijk niet wie die opleiding doet en wat die later van plan er mee is.

Vroeg me af doen de mensen die zo'n opleiding hebben afgerond er wat mee doen op dit moment of hebben gedaan. Zie toch dat veel mensen zo'n cursus volgen en er uiteindelijkn iets mee doen.

Zoutzak jij hebt er wat mee gedaan. Maar welke opleiding of cursus heb jij gevolgd en waar.

Metal_Wolf zei:
Voeding lijkt me ook wel leuk ja, maar dat is toch op HBO niveau of niet?

ja het is idd HBO niveau. ook universitair maar dat is toch net wat te hoog gegrepen voor me.

Purple zei:
Zoutzak jij hebt er wat mee gedaan. Maar welke opleiding of cursus heb jij gevolgd en waar.
Aan de Erasmus Universiteit... haha nee joh, dit was zo'n cursus vanuit de sportschool zelf waarbij ze een certificaat konden uitschrijven. Basiskennis hoor.

En jij word zelf begeleid nu en ziet hier zelf eigenlijk ook wel carriereperspectief in, of heb ik het fout!? ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nieuwsgierig naar wat de mensen doen na zo'n opleiding.

Ik weet niet of ik er iets mee ga doen verder. Maar meeste mensen praten erover zoiets te doen en gaan het nooit doen en anderen doen het en doen er vervolgens niets mee. Doel voornamelijk op de opleiding Fitness trainer A en B en personal training...

Kalosse wil ook iets in die richting gaan doen volgens mij. Het is niks voor mij, ik ga Johny01 wel achterna.

Purple zei:
Ik ben nieuwsgierig naar wat de mensen doen na zo'n opleiding.

Ik weet niet of ik er iets mee ga doen verder. Maar meeste mensen praten erover zoiets te doen en gaan het nooit doen en anderen doen het en doen er vervolgens niets mee. Doel voornamelijk op de opleiding Fitness trainer A en B en personal training...
I get your point.

Denk dat het voor velen 2 gescheiden sferen zijn, sport en hobby enerzijds en werk en carriere anderzijds. Hoe verleidelijk en aantrekkelijk het ook lijkt om werk te maken van je hobby blijft het zo dat in deze sport voor weinig een mooie loopbaan is weggelegd.

Diploma gehaald voor instructeur,
Maar nog geen werk:(
soliciteren soliciteren en nog eens soliciteren

tegenwoordig ben je als fitnessinstructeur meer bezig met de groepslessen zoals spinning, bewegen op muziek etc.
Met je cios diploma is het moeilijk om een goede vaste baan te krijgen.

PreludE zei:
tegenwoordig ben je als fitnessinstructeur meer bezig met de groepslessen zoals spinning, bewegen op muziek etc.
Met je cios diploma is het moeilijk om een goede vaste baan te krijgen.

Het hoeft toch niet perse in de sportschool te zijn..
Denk is aan gym leraar of leraar bij het Cios..
Gym leraar op speciaal onderwijs etc..

Voordeel als je ambtenaar bent, als je eenmaal een baan hebt, word je ook nooit meer ontslagen..:P

RubenSossa zei:
de fitnessbranche kan idd wel wat betere instructeurs gebruiken..

Gisteren werd me nog afgeraden om te squatten, omdat de stang mn zenuwen in mn nek zou afknellen!! (ik had de bar btw op mn traps liggen) :roflol:

En van dat fitnessbezoekje heb je nog steeds traumas hé :D

Ik heb mijn Fitvak A diploma.....doe er eigenlijk helemaal niks mee.....ja, ik werk dan bij atlas, maar das dan ook alles.

Terug
Naar boven