Fitness Seller

Opneemduur van Whey 2 go?!

Vest

Novice
Waardering
0
beste ''bodybuilders'':P.

ik ben best wel nieuw hiero. k zal me even voorstellen.

ik ben robin, 16 jaar en kom uit volendam. k doe al 2 jaar aan krachttrainen maar moest vorig jaar december mee stoppen vanwege blessure in me arm. het begon eerst met uitscheuren bij me bicep naar me borst toe. Moest eigenlijk toen al stoppen maar ik was veel te enthousiast en ging natúúrlijk door. ben nu weer een maandje begonnen met fitness maar het meeste over proteine en voeding etc vergeten:p.

ik heb al een beetje rondgeneust op het forum. maar k kwam er volgende tegen;

ze zeggen dat je spieren tot een uur na het trainen openstaan voor proteinen etc.

dus dan moet je eigenlijk in dat uur zorgen dat je veel proteine binnenkrijgt voor je spieren.

maar als ik nou gelijk na me KT een whey shake neem wil dat toch niet zeggen dat het gelijk word opgenomen.

Hoelang duurt het voordat het werkelijk word opgenomen?(stond bij whey +- 20 min, of het zo is weet ik niet er staat nog wel meer op zieje.)

en hoelang duurt het opnemen? een uur? 1,5 uur?

en is het echt noodzakelijk om eerst dextrose te nemen en daarna pas een shake?

k las dat je cellen eerst dextrose vanuit je bloed trekken en daarna pas eiwitten.

alvast bedankt,

Het is onzin dat een uur na het trainen je spieren 'open' staan...

Je moet gewoon de hele dag veel proteine binnen krijgen. Wat je wel kan doen is een half uurtje voordat je gaat trainen wat nemen en een 45 minuten na je training.

Direct na stevige fysieke inspanning is je lichaam er meer op ingesteld om voedingsstoffen op te nemen, dus niet enige tijd later. Je hebt er dus meer profijt van als je buiten je eiwitrijke maaltijden door die je ook nodig hebt (om de 3 uur), direct na je workout je shake zult nemen.

Wat betreft de dextrose, dat heeft twee doelen, aanvullen van je reserves die je tijdens de training hebt opgemaakt, en daarnaast heeft zo'n suiker boost ook een insuline boost tot gevolg. Meer insuline betekent ook snellere en betere opname van voedingsstoffen. Als je je dextrose door je shake doet zal het dus beter opgenomen worden. Met hetzelfde doel gebruiken sommigen insuline, maar dat is voor vergevorderden en niet zonder gevaar.

Als je ook je insulinegevoeligheid nog wilt vergroten kun je er nog een gram kaneel bij doen (ongeveer een theelepel). Dat is alles optimaal.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
okee bedankt.

wat ik dus wil gaan proberen is als volgt;

ochtend;

5:00 Bakje yoghurt/kwark met whey

6:00 broodjes met kipfilet/rosbief/zalm(salade) etc.

8;00 bolletje luchtige koekje:p

9;30 broodjes kipfilet,rosbief,pindakaas,ham,zalm

11:30 Bolletje luchtige koekje:p

13;00 broodjes met kipfilet,rosbief,pindakaas,ham,zalm

16;00 2 broodjes met kipfilet + whey shake

16:30 tot 18:30 KT

dan neem k wel n flesje mee met dextrose,whey en eetlepel kaneel. daaro gelijk opdrinke.

19;00 Thuis eten. aardappelen groenten vlees. anders brood met kipfilet rosbief etc.

20;30 Bak kwark/yoghurt met Whey (ga dan op bed:D).

iemand nog iets op aan te merken?

en wat kan ik nou nog meer op me brood doen aan eiwitrijk beleg.

-kip
-kalkoen
-vis
-gevogelte

??

Zou het gewoon eens gaan proberen zo, kun je vast in het ritme komen.

Terug
Naar boven