AndroidHealthClinic

"Opnieuw" Beginnen.

jorikvdm

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
Hallo iedereen,

Ik heb het volgende probleem.
Ik ben een vrij active Judoka. Maar in de laatste 4 maand is de training er vaak bij ingeschoten. Dit omdat ik naar een andere school ging waar ik het veel drukker had en even mijn draai moest vinden. Ook heb ik op deze school de ongezonde gewoonte ontwikkeld om te gaan roken :eek:.
Gelukkig ben ik daar ondertussen mee gestopt.

Ik was er ondertussen een beetje klaar mee. Ik merkte dat ik in de Judolessen minder ging presteren etc. Daarom wil ik nu weer actief gaan trainen en eigenlijk nog wat fitness etc. erbij.
Alleenik weet nu niet goed waar ik moet beginnen. Zal ik eerst wat vet gaan verliezen, eerst aan mijn conditie gaan werken of eerst spieropbouw.
Of kan dit allemaal tegelijk. En voeding is dit belangrijk of moet ik gewoon blijven eten.

Wat ik dus eigenlijk wil is binnen korte tijd veel spierkracht erbij krijgen en een betere conditie krijgen.
Wat raden jullie aan?

Alvast Bedankt

Gelukkig heb je met judo gewichtklasse dus ligt eraan welke gewichtklasse wil je judoen. Om sport specifiek te trainen zal je voor judo veel compounds moeten pakken zoals, deathlift, squat. Om explosief te worden dingen als voorslaan(clean) en stoten(jerk) of trekken(snatch). Met serieuzer trainen zal je vanzelf vet kwijt raken, maar om beter te worden in judo zal je vooral flink in kracht moeten toenemen. Voeding is net zo belangrijk als het trainen zelf dus zorg dat dat ook in orde is.

heb precies het zelfde gehad, alleen voetbalde ik er ook nog bij, gewoon door trainen,alleen de gewichten wat lager,en wat meer reps was voor mij de key

• Topic Starter Topic Starter
Allereerst bedankt voor de snelle commands.
Dus als ik het goed begrijp is goede voeding van essenstieel belang.
Verder is het dus belangrijk dat ik kracht "opbouw".
Kan ik dan het beste gewoon blijven judoen en met wedstrijdtraining meedoen.
Of is het nog beter als ik dan ook nog naar fitness ga of maakt dit geen verschil?

Krachttraining en judo tegelijk kan. Maar ik zou het met je judo trainer overleggen zodat je een gebalanceerd trainingschema hebt. Ook als je begint met krachttraining, zou ik ervoor zorgen dat een ervaren iemand, jou de oefeningen correct uitlegt. Verder zou het trainingschema van Mark rippetoe prima aanvulling zijn.

Probeer hier wat meer over te lezen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/

Lees [Link niet meer beschikbaar] maar een keer. Staat wat in over sportspecifieke krachttraining voor judoka's.

Terug
Naar boven