Minstens twaalf mensen, onder wie een driejarig kindje, zijn donderdagavond neergeschoten in Chicago. Het incident volgt amper enkele dagen nadat een schutter dertien mensen doodschoot op een marinebasis in Washington.
Een voorlopig onbekende dader opende donderdagavond rond 22 uur plots het vuur in een park in het zuidwesten van Chicago. Minstens twaalf mensen raakten gewond. Een driejarig kindje en twee volwassenen zouden in levensgevaar verkeren. De andere slachtoffers kwamen er beter van af.
De hulpdiensten kwamen massaal ter plaatse om de slachtoffers naar het ziekenhuis te brengen, aldus de politie.
Getuige Julian Harris vertelde aan de politie dat hij zag hoe een man met dreadlocks vanuit een grijze wagen zomaar begon te schieten op een groepje mensen. ‘Een verlichtingspaal naast mij werd geraakt, gelukkig kon ik me nog net op tijd bukken en naar een huis vluchten’, zegt de man. ‘Er zijn hier bendes die elke avond komen kijken of ze iemand kunnen afknallen. Voor hen is dat gewoon een bezigheid als een andere.’
Bron
'Murica!
Laatst bewerkt:

?