Fitness Seller

Opstaan om te ontbijten

misterGAIN

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Ik vroeg me af of meerdere mensen dat hier doen, vooral in het weekend als ik wil uitslapen, zet ik de wekker rond een uurtje of 8. Dan sta ik op en ga ik ontbijten, en als ik klaar ben stap ik weer lekker me bedje in tot een uurtje of 10/11 uur.....:o
Als ik om 8 uur opsta heb ik altijd rete honger, en als ik dan om 10 of 11 uur weer wakker heb heb ik alweer erge honger, dus voor mijn gevoel verbruikt mijn lichaam het wel, ookal ga ik weer ff 2 a 3 uurtjes slapen.... Als ik dit niet doe en bijv. om 11 uur opsta gaat de hele dag eten ook stukken minder!

Ik vroeg me af of meerdere mensen dat hier doen, vooral in het weekend als ik wil uitslapen, zet ik de wekker rond een uurtje of 8. Dan sta ik op en ga ik ontbijten, en als ik klaar ben stap ik weer lekker me bedje in tot een uurtje of 10/11 uur.....:o
Als ik om 8 uur opsta heb ik altijd rete honger, en als ik dan om 10 of 11 uur weer wakker heb heb ik alweer erge honger, dus voor mijn gevoel verbruikt mijn lichaam het wel, ookal ga ik weer ff 2 a 3 uurtjes slapen.... Als ik dit niet doe en bijv. om 11 uur opsta gaat de hele dag eten ook stukken minder!

eet je dan ook vlak voor je gaat slapen savonds? , ik heb namelijk als ik vlak voor dat ik ga slapen nog iets naar binnen werk en dan smorgens wakker wordt giga honger, doe ik dit niet, dan krijg ik niets naar binnen :) dus als ik om 8 uur de wekker zou zetten om wat te eten dan weer ga slapen om vervolgens een paar uur later wakker te worden, heb ik giga honger, heeft niet echt met verbruiken te maken lijkt mij?

Als je wakker wordt gaat je cortisolspiegel omhoog. Wat zorgt voor een hongergevoel. Dus ik neem aan dat als je twee keer wakker wordt, je dus ook twee keer een hongergevoel krijgt.
Bij mij is het echter zo dat ik niks door me keel krijg 's ochtends, dus dat het hongergevoel een beetje misleidend is.

nope ik slaap gewoon uit dan maar een maaltijd zwaarder in de avond of middag

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet voor het slapen gaan altijd half bakkie kwark met visolie, en ja als ik niks voor het slapen eet heb ik minder honger gevoel volgende ochtend, maar echt géén problemen met eten... Als ik smorgens niets zal eten komt ut niet goed lijkt mij, ga ik echt van m'n stokje!

ik slaap goed uit vind dat ook belangerijk
eet nadien wel wat meer dan
gebeurt wel dat ik wakker word iets eet terug in slaap val, en weer eet

Ik word altijd rond 06:30 uur wakker. :(
Even snel wat eten en weer terug naar bed voor 2 uurtjes. :)

euh je staat toch altijd op voor een ontbijt?
Want het is je eerste maaltijd hehehehe

Grappenboy.

Ik slaap lekker door, al kan ik de laatste tijd niet veel langer dan 6-7 uur achter elkaar slapen. Eet in het weekend gewoon wat meer kwark voor je gaat slapen.

van ma tot vr okeej maar in het weekend no way

als ik slaap dan slaap ik... punt

k ga ni opstaan om speciaal te eten... een goede nachtrust is ook belangrijk

ligt een beetje aan. Ben er op de een of andere manier niet zo dol op pas om 11 uur te gaan ontbijten.

Alle maaltijden zijn dat een stukje later.

Natuurlijk hoef ik niet op een stipte tijd te overdrijven, maar om zowiezo een uurtje of 9 uur wel te gaan ontbijten ga ik wel voor!

Ik sta ook in het weekend doorgaans rond 8:00 uur op voor mijn ontbijt, als ik niet naar de gym of ergens anders heen moet ga ik daarna vaak wel nog even mijn bed in, soms beetje tv kijken vanuit bed, tot aan mijn volgende maaltijd :).

Het ligt er ook aan hoe laat ik er de vorige avond in lag, als ik b.v. ben wezen stappen dan doe ik dit niet.

lol kgraak zo al niet op dus voor ontbijt ga ik zeker de moeite niet doen + ik ontbijt niet

Als je wakker wordt gaat je cortisolspiegel omhoog. Wat zorgt voor een hongergevoel. Dus ik neem aan dat als je twee keer wakker wordt, je dus ook twee keer een hongergevoel krijgt.
Bij mij is het echter zo dat ik niks door me keel krijg 's ochtends, dus dat het hongergevoel een beetje misleidend is.

Gewoon doen! Geen excuusjes verzinnen. Je kan jezelf aanleren omdirect na het opstaan te eten. En geloof me, het went sneller dan je denkt hoor. Heb hier zelf ervaring mee en een aantal vrienden van mij ook.

Als jij iets door je keel wil proppen dan lukt het je. Begin anders met een drinkontbijtje of iets anders om je systeem op gang te helpen en kort daarna iets van vast eten.

Ook opletten dat je de avond ervoor niet teveel eet. Anders gooi je je ritme in de war en heb je wellicht in de ochtend minder honger. Das zonde, lijkt me.

Los van de exacte tijd van ontbij is mijn streven om uiterlijk een half uur na het opstaan me eerste vreten naar binnen te werken. Daar voel ik me de rest van de dag een stuk fitter bij dan dat ik uitstel of oversla:)

Gain er ook een stuk beter op trouwens.
Ben kort door de bocht genomen endo en deels meso met ongelooflijk trage stofwisseling. Zal ook nog wel verschil maken.

Ik probeer op vrije dagen of op dagen dat ik pas om 14:00 uur moet werken
om 7 uur uit mijn bedje te gaan (al is dat af en toe een ware strijd) om vervolgens een aantal eieren te bakken en een half bakkie kwark te nuttigen.
Dat klinkt als een schraal ontbijt maar het is goed weg te lepelen en je hebt meteen weer eiwitten binnen.

Alleen op dagen dat ik om 04.00 :(uur op moet wordt het eten allemaal ff lastiger. K eet in de auto dan maar ff snel een bammetje dus niet echt tof.

Waarom consumeert men trouwens weleens lijnzaadolie bij een kwarkje????

Laatst bewerkt:
Ik probeer op vrije dagen of op dagen dat ik pas om 14:00 uur moet werken
om 7 uur uit mijn bedje te gaan (al is dat af en toe een ware strijd) om vervolgens een aantal eieren te bakken en een half bakkie kwark te nuttigen.
Dat klinkt als een schraal ontbijt maar het is goed weg te lepelen en je hebt meteen weer eiwitten binnen.

Alleen op dagen dat ik om 04.00 :(uur op moet wordt het eten allemaal ff lastiger. K eet in de auto dan maar ff snel een bammetje dus niet echt tof.

Waarom consumeert men trouwens weleens lijnzaadolie bij een kwarkje????

Waar zijn je koolhydraten??

IK zit nu ook weer gezellig te ontbijten, DBB erbij :thumbup: :D Ook als ik later wakker zou worden, ontbijt sla ik niet over.

als ik niet ontbijt komt het echt niet goed die dag... HUNGRYYY !

Terug
Naar boven