AndroidHealthClinic

Opstelten vind dat politiechef zijn boekje te buiten is gegaan

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
Opstelten wijst politiechef terecht

Minister Opstelten vindt dat politiechef Vissers van West-Brabant en Zeeland buiten zijn boekje is gegaan met zijn opmerking dat verkeersboetes te hoog zijn.

Vissers zei gisteren dat sommige agenten er moeite mee hebben om boetes van 200 of 300 euro uit te schrijven voor een verkeersovertreding. "Ik denk dat we met de hoogte van de boetes echt zijn doorgeschoten."

'Effect op gedrag'

Opstelten zei in het Vragenuur in de Tweede Kamer dat Vissers zich niet moet bemoeien met sancties, "maar alleen met de uitvoering en naleving ervan".

De minister voegde eraan toe dat hoge verkeersboetes nuttig zijn, omdat gebleken is dat ze effect hebben op het gedrag van automobilisten.

http://nos.nl/artikel/462091-opstelten-wijst-politiechef-terecht.html

===========================================================

Minister Opstelten zou zelf eens moeten kijken naar de uitvoering en naleving van waar hij voor betaald word, het volk dienen.

Belachelijke reactie van Opstelten. Iets meer begrip zal wel op zijn plaats zijn en vooral over zo'n gevoelig onderwerp. Kan me namelijk goed voorstellen dat het geen plezier is om hoge boetes uit te delen. Terwijl 99% van de mensen weet dat het puur ordinair de schatkist spekken is en het pedagogisch totaal niet bijdraagt aan een veiligere samenleving.

• Topic Starter Topic Starter
Opstelten weet zelf ook dat het de grootste flauwkul is, daarom reageert hij ook zo heftig, want stel je voor dat de discussie zou losbarsten.

200 a 300€ is idd wel wat aan de hoge kant voor 1 boete. Beter die prijs halveren en 3 keer zoveel flitscontroles doen.

alle boetes terug naar hun eigen land!

Tuurlijk vindt Opstelten dat niet correct en tuurlijk vindt hij de hoge boetes terecht.

Eerst waren er bonnen quota voor de agenten, ze moesten grote hoeveeheden bonnen schrijven om serieus genomen te worden. Toen zijn die quota afgeschaft en werd er veel minder uitgeschreven en (gevolg) geld ge-int.

Nu heeft er waarschijnlijk iemand lopen zeiken van "er komt veel minder Euri binnen' en toen is het plan vast bedacht om alles maar fors te verhogen waardoor nu agenten nog minder gaan uitschrijven want ze vinden de balans verdwenen tussen overtreding en boete. En wellicht ook tussen overtredingen opzich.

Conclusie ? Agenten moeten niet als halve inkomsten bureau's dienen voor de staatskas want dat is niet hun taak.

Als je parasiteert op het productieve deel van de samenleving dan verlies je elk gevoel met de waarde van geld. 200-300 euro stelt voor zo'n wereldvreemde bureaucraat niets meer voor. Paar uurtjes zijn broek verslijten in één of andere nutteloze vergadering.

Automobilisten weten in elk geval wat hen te doen staat: verander je gedrag niet dan zullen de boetes vanzelf verdwijnen.

Als je parasiteert op het productieve deel van de samenleving dan verlies je elk gevoel met de waarde van geld. 200-300 euro stelt voor zo'n wereldvreemde bureaucraat niets meer voor. Paar uurtjes zijn broek verslijten in één of andere nutteloze vergadering.

Ja idd, halveer de boetes dan ofzo en maak het inkomensafhankelijk. Dan raak je vrijwel iedereen even hard.
Al moet ik wel eerlijk bekennen dat het wel helpt, ik heb 3 jaar geleden ofzo een aantal hele hoge onterechte bekeuringen gehad en hou me sindsdien aardig aan de regels.

Ja idd, halveer de boetes dan ofzo en maak het inkomensafhankelijk. Dan raak je vrijwel iedereen even hard.
Al moet ik wel eerlijk bekennen dat het wel helpt, ik heb 3 jaar geleden ofzo een aantal hele hoge onterechte bekeuringen gehad en hou me sindsdien aardig aan de regels.

Idd, en je doet er andere reizigers ook een plezier mee door op een ontspannen tempo te rijden en hen zo soms te dwingen hun tempo te verlagen. Laat je ze beseffen dat het helemaal niet nodig is om zo gehaast, opgefokt te rijden, alsof je ergens moet zijn.

Opstelten is toch die minister die zei dat de wietpas een succes was? Dat was hij inderdaad.

is toch wel het toppunt van gerechterlijke decadentie.

een agent met wroeging voor het uitdelen van een hoge boete..:o

Idd, en je doet er andere reizigers ook een plezier mee door op een ontspannen tempo te rijden en hen zo soms te dwingen hun tempo te verlagen. Laat je ze beseffen dat het helemaal niet nodig is om zo gehaast, opgefokt te rijden, alsof je ergens moet zijn.

Heb je je rijbewijs wel? Ik reed hiervoor helemaal niet opgefokt. Ik betaalde alleen niet voor me parkeerplaatsen. Ik hield en hou altijd afstand, alleen als het rustig was buiten de bebouwde kom wilde ik nog wel is te hard rijden. Nu is het standaard de cruisecontrol op 136 op de snelweg.

Heb je je rijbewijs wel? Ik reed hiervoor helemaal niet opgefokt. Ik betaalde alleen niet voor me parkeerplaatsen. Ik hield en hou altijd afstand, alleen als het rustig was buiten de bebouwde kom wilde ik nog wel is te hard rijden. Nu is het standaard de cruisecontrol op 136 op de snelweg.

Ja, en merk toch dat vrij veel mensen nog wat opgefokt rijden. Vooral hier in m'n straat met 3 voorrangen van rechts kleven ze vaak aan m'n bumper als ik vertraag tot 30km/u ofzo en dan rustig terug versnel tot 50km/u.

Ik ben vooral meer gaan leren waar de controles gedaan worden. Ik reed al veilig en rij nu nog steeds snel waar het kan. IMO verhogen hoge boetes de veiligheid niet. De frustraties waarschijnlijk wel.

Ik ben vooral meer gaan leren waar de controles gedaan worden. Ik reed al veilig en rij nu nog steeds snel waar het kan. IMO verhogen hoge boetes de veiligheid niet. De frustraties waarschijnlijk wel.

Je hebt ook mensen die de berm meer in de gaten houden dan de weg ivm die flitskastjes. Ach ze houden het altijd wel op veiligheid maar de enige rede is dat het enorm makkelijk cashen is, ze staan niet voor niks op van die onnozele plekken.

Terug
Naar boven