Fitness Seller

optimalisering levenswijze

sandor1990

Novice
Waardering
0
Hey mensen, ben nu sinds een week echt intensief bezig
nu 5x getrained in de afgelopen 6 dagen, wil in principe zo vaak mogelijk gaan aangezien ik de tijd en de motivatie er voor heb,
ben anderhalf jaar terug al eerder 34 kilo afgevallen, waarna ik het weer heb laten vallen en weer 20 kilo ben aangekomen, nu is mijn doel dus iig zoveel mogelijk afvallen maar tegelijkertijd ook zoveel mogelijk spiermassa weer opbouwen

Mn dieet bestaat voornamelijk uit sochtends en smiddags een paar boterhammen met kipfilet wat boter, met over de gehele dag meestal 2 stuks fruit (voornamelijk appels)
na het fitness eet ik nog weleens een liga (goed/slecht?)
voor de rest drink ik alleen water en heel soms een kop koffie (2x in de week? met zoetjes)

als avondeten meestal rijst,een flinke zooi groenten en vlees, allemaal bereid zonder vetmakende boters, maar olieen en dergelijke, savonds vaak nog wat brood

op de sportschool begin ik met wat KT opwarming, wat lichtere gewichten ed, en dan meestal 4 setjes van 10-12 reps, ik verdeel alle oefeningen over 2 dagen zodat de spiergroepen die ik train altijd zon 48 uur rust hebben tussen de trainingen door, na ongeveer 45-60 minuten KT ga ik verder met 30-45 minuten cardio (fietsen/soms rennen, soms crosstrainer)

iemand op deze aanpak nog op of aanmerkingen?

allereerst goed dat je weer hard wilt beginnen, horen we graag!

je dieet is in principe veel te weinig, daarmee bedoel ik weinig maaltijden en maar weinig eten daarin.
Als je maar 2 maaltijden op een dag eet heb je waarschijnlijk een langzame stofwisseling en dat helpt t afvallen niet, beter eet je wat meer keer: minimaal 4 keer en t liefst 6-8.

Dit zorgt er namelijk voor dat je stofwisseling versnelt omdat simpel gezegt de kachel telkens om de 2-3 uur opgestookt word en zo efficient leer werken.
zorg ervoor dat het voornamelijk uit gezond eten bestaat, kijk eens rond in de voedingssectie voor ideen of tips en eventueel vragen.

hier ben ik vooral geintereseerd in wat je preciese KT indeling inhoud; wat voor oefeningen en wanneer.

• Topic Starter Topic Starter
allereerst goed dat je weer hard wilt beginnen, horen we graag!

je dieet is in principe veel te weinig, daarmee bedoel ik weinig maaltijden en maar weinig eten daarin.
Als je maar 2 maaltijden op een dag eet heb je waarschijnlijk een langzame stofwisseling en dat helpt t afvallen niet, beter eet je wat meer keer: minimaal 4 keer en t liefst 6-8.

Dit zorgt er namelijk voor dat je stofwisseling versnelt omdat simpel gezegt de kachel telkens om de 2-3 uur opgestookt word en zo efficient leer werken.
zorg ervoor dat het voornamelijk uit gezond eten bestaat, kijk eens rond in de voedingssectie voor ideen of tips en eventueel vragen.

hier ben ik vooral geintereseerd in wat je preciese KT indeling inhoud; wat voor oefeningen en wanneer.

ja et ontbreekt wat in detail mn verhaal :-)

en je begrijpt me misschien wat verkeerd, ik eet op zn minst 5x per dag nu, meestal brood met kipfilet en fruit omdat ik zeker weet dat dat goed is, zal idd wat verder onderzoek verrichten naar wat ik allemaal kan eten en zal binnenkort een boodschap doen :)

ik heb nu mn KT schema in 2en gesplitst
dag 1: borst biceps triceps schouders
dag 2: buik, benen, billen, rug

en dat zo dan oneindig door ongeveer :p
ik vraag me alleen af of het misschien verstandig is om biceps en triceps op aparte dagen te doen? maar dat denk ik niet aangezien het gewoon aparte spieren zijn, en het wel handig is om ze in 1 klap te doen aangezien de apparaten die ik gebruik in de sportschoool (apparaten van technogym) vaak borst en triceps/biceps in 1 oefening trainen

ik gebruik zoveel mogelijk apparaten die de betreffende spiergroepen trainen, bijv voor borst: de chestpress, pectoral machine en nog zoiets, voor biceps de arm curl etc, weet de namen niet.. ben ook nog niet echt bezig met losse gewichten omdat ik van de oefeningen die je daar mee moet doen nog niet het fijne weet

thx voor de hulp barbell, ik wacht met smart op je volgende reactie en andere tips die mensen kunnen bieden

teveel training, te weinig voeding.

Daarnaast train je op dag 1 een viertal kleine spier(groepjes) en op dag 2 zo'n 80% van je hele spiermassa.

hoe kan ik et beter verdelen dan

als je 4 keer per week kunt/wilt trainen moet je gewoon een split doen waarin je alles 1 keer per week pakt met maximaal 2 spiergroepen op 1 dag, meestal een grotere gecombineerd met een kleinere.

anyways als je perse in 2 dagen wilt verdelen kun je mischien eens kijken in een upperbody/lowerbodysplit.

wat will zeggen dat je de ene dag je bovenlichaam compleet traint en de andere dag je onderlichaam. dit alles gaat dan wel gepaard met minder aantal oefeningen per spier en sets, maar dat is prima op zich.

Terug
Naar boven