AndroidHealthClinic

oral vanaf wanneer begint het gevaar

levrone99

Cool Novice
Waardering
0
ik vraag me af hoeveel keer iemand orals neemt, 1ste keer normale dosering kan wel :cool: maar na hoevaak kan je spreken van gevaar.???

ik heb het al 3 keer gedaan en dan gewoon max 6 weken, wat is jullie ervaring?
:D

tis de bedoeling dat je elke keer trug hersteld naar normale (of aanvaardbare waarden) voordat je opnieuw begint. Alleen bloedproeven geven uitsluitsel.

Vraagje:

Wat is schadelijker?

1.Normale dosis orals +- 4 weken

2.Elk weekend u ladder zat zuipen (Wodka, bier, bacardi...)

3.Alle dagen pijstillers nemen

4. vier keer per week naar de Mcdonalds

de meeste pijnstillers zijn helemaal niet slecht voor de lever en 4 keer per week naar de McDonalds ook niet. dal laatste zal wel voor andere zaken ongezond zijn (hart, cholesterol). en sommige pijnstillers zul je volgens mij heel je leven kunnen slikken zonder dat ze slechte bijwerkingen hebben. zelfs elke dag chocolade, eieren enz... eten is niet slecht voor de lever. ook zo'n misverstand. de meeste mensen denken dat ze pijn aan de lever hebben of een leverprobleem hebben maar eigenlijk hebben ze pijn aan de galblaas. alcohol is daarentegen wel slecht voor de lever. maar wat is het slechtste, veel alcohol drinken of bepaalde steroiden nemen. ik weet het niet.

17AA is altijd slecht.Lever hersteld zich prima,alleen is dat geen vrijbrief.Wil je er zeker van zijn.Moet jj gewoon ff laten testen.Mijn bloedwaarde alat was in mijn vorige kuur 170,nu weer keurig naar de 35.Alleen weet ik niet wat voor een schade het gebracht heeft.

Altijd wel beperken tot max een week of 6.Liefst geen 17AA nemen,maar ja ze zijn ook zoooooo lekker.

de meeste pijnstillers zijn helemaal niet slecht voor de lever en 4 keer per week naar de McDonalds ook niet. dal laatste zal wel voor andere zaken ongezond zijn (hart, cholesterol). en sommige pijnstillers zul je volgens mij heel je leven kunnen slikken zonder dat ze slechte bijwerkingen hebben. zelfs elke dag chocolade, eieren enz... eten is niet slecht voor de lever. ook zo'n misverstand. de meeste mensen denken dat ze pijn aan de lever hebben of een leverprobleem hebben maar eigenlijk hebben ze pijn aan de galblaas. alcohol is daarentegen wel slecht voor de lever. maar wat is het slechtste, veel alcohol drinken of bepaalde steroiden nemen. ik weet het niet.

Ik heb een tijdje (paar maanden) bijna elke week 4 keer per week naar de MC gegaan. --> licht verstoorde leverwaarden

T waren de beste maanden van mijn leven :p

Hoe belastend een kuur met orala middelen voor je lever is hangt af van veel omstandigheden. De schadelijkheid hangt dus af van o.a. de volgende factoren:

-Alcohol en ander drugsgebruik
-Hoeveelheden vetoplosbare vitamines die je via de voeding en suppletie binnen krijgt
-Het functioneren van je lever, de een zijn lever werkt harder dan die van een ander.
-De voeding die je consumeerd, de lever verwerkt heel wat vitamines en voedingsstoffen de gehele dag, bepaalde voedingsmiddelen kunnen de lever extra belasten.
-Supplementen die je neemt om je lever optimaal te laten functioneren.

Dat orale steroiden de lever belasten dat mag vast staan, de dosering de duur van het gebruik en oa de bovenstaande punten bepalen de schadelijkheid van je kuur. Onder de juiste omstandigheden kan het dus allemaal wel meevallen, onder de verkeerde omstandigheden kun je je lever behoorlijk verkloten. Wil je het zekere voor het onzekere nemen dan gebruik je niet, doe je dit wel doe het dan met gezond verstand en zorg dat je zelf weet waar je mee bezig bent. Je kunt natuurlijk je lever en cholesterol waardes laten meten voor tijdens en na de kuur zo weet je precies waar je staat.

Terug
Naar boven