Fitness Seller

Oriëntatie voor eerste kuur

SizeR

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Goede middag heren,

Ik ben momenteel mij aan het oriënteren op een eventuele eerste kuur voor ergens volgend jaar.
Heb er geen haast mee en ben me rustig aan het verdiepen.

Ik zit te denken aan de volgende kuur van 6 weken:
  • Test E - 250mg 1pw
  • Primo - 250mg 1pw
Nu zit ik toch met de nakuur in mijn hoofd. Er wordt op verschillende fora zowel nolva als clomid aangeraden, soms het ene middel, soms het andere middel en soms beide. Ik kom er niet helemaal uit. Is er een voorkeur bij deze specifieke kuur? En zo ja, kan iemand mij uitleggen waarom?

Thanks!

upload_2015-9-24_15-40-49.png

Laatst een stukje over gelezen in Cools z'n topic;

"Cools, super topic!
Tof dat je de vragen van iedereen beantwoord en daar de tijd voor neemt!

Nu heb je deze vraag wellicht al vaak gehad maar ben het zo even nog niet tegen gekomen de laatste paar pagina's.
Want ik twijfel erg tussen Clomid en Nolvadex als nakuur.
Ik lees op de DBB wiki dat Nolva de voorkeur geniet en dat lees je ook op wel meer sites.
Maar regelmatig zie ik op dit forum voorbij komen dat je beter Clomid kan gebruiken.
Vooral de mogelijke bijwerking van Clomid op het gezichtsvermogen en deze ervaring van gebruikers ervan (ook op een lage dosis) schrikt mij af.
Kan jij hier iets meer over vertellen en wat raad jij aan?
En wat is dan de meeste geschikte dosis?
Alvast bedankt voor je reactie!
Klik om te vergroten...
Clomid ;) Die bijwerking op het gezichtsveld (nachtzicht en floaters) komt doordat men vroeger 100 en 150mg clomid per dag zat te slikken. Maar dat is dus het dubbel en driedubbel van de aangeraden 50mg dosis.

Onderzoek toont aan dat 25mg eod zelfs al voldoende is bij langere inname.

Nolva raad ik nooit aan omdat er mogelijke toxiciteitsproblemen zijn."

Je zou zelf zijn topic even door kunnen lezen ;)

Waarom niet gewoon 10/12 weken 500mg test only? Toch wel de beste beginnerskuur. En als je ergens niet goed op reageert weet je waardoor het komt. En dan gewoon als nakuur 50mg clomid ED wat hierboven gezegd is.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties heren.
Ik zal dat topic even grondig doorlezen.

Ik kies voor de test e - primo combi van 6 weken, omdat ik begrepen heb dat dit de oestrogene bijwerkingen beperkt in vergelijking met enkel een test only kuur.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe snel ik herstel van een kuur. Denk dat men sowieso sneller herstelt van 6 weken kuren t.o.v 10 weken.

ja maar hoe langer je kuurt hoe beter je spieren die extra gains vasthouden, als je bv pas op week 5 begint te gainen dan heb je maar 2 of 3 weken om te gainen en vasttehouden, als je na die 6 off weken weer kuurt(als je test al herstelt is) dan kan het mij goed lijken maar zou toch gwn voor de 10 weken gaan

ja maar hoe langer je kuurt hoe beter je spieren die extra gains vasthouden, als je bv pas op week 5 begint te gainen dan heb je maar 2 of 3 weken om te gainen en vasttehouden, als je na die 6 off weken weer kuurt(als je test al herstelt is) dan kan het mij goed lijken maar zou toch gwn voor de 10 weken gaan

Heb nog nooit gezien dat iemand na 5 weken pas begint te gainen. Wel al gehoord omdat mensen ervoor kiezen de weegschaal te negeren en denken omdat er na 4-5 weken zo een groot verschil in kracht en massa is dat het dan pas werkt.

De waarheid is dat het vanaf dag 1 werkt gezien er voldoende vrijkomt uit de depot bij lange esters. En dat er na 4-5 weken zo een grote opbouw in spieren is dat dit merkbaar is in de spiegel en aan de hand van krachttoenname.

Waarom niet gewoon 10/12 weken 500mg test only? Toch wel de beste beginnerskuur. En als je ergens niet goed op reageert weet je waardoor het komt. En dan gewoon als nakuur 50mg clomid ED wat hierboven gezegd is.

Omdat iemand deze onzin verzonnen heeft. Wie kan er nu niet tegen testosteron?, lichaamseigen stof. En wat ga je doen als je hier niet tegen zou kunnen, kuren zonder testosteron?

Omdat iemand deze onzin verzonnen heeft. Wie kan er nu niet tegen testosteron?, lichaamseigen stof. En wat ga je doen als je hier niet tegen zou kunnen, kuren zonder testosteron?
Daar heb je een punt, geen idee eigenlijk. Dat is wat ik het meeste lees hier en daar, maar je zou wel gevoeliger kunnen zijn ervoor.

Heeft gewoon iemand eens verzonnen uit gemakkelijkheid :P Omdat het logisch klinkt wil nog niet zeggen dat het klopt.
Dat het logisch klinkt is het nog niet echt, maar toch wel de meest bekende een aangeraden beginnerskuur.

Dag cools, akkoord dat iedereen tegen testosteron kan maar de bijwerkingen zijn bij de ene heviger dan bij de ander. Door te beginnen met test only weet je meteen welke bijwerkingen je van de testosteron krijgt en heb je geen twijfel waar je bijwerkingen door komen. En als de bijwerkingen door test te hevig zouden zijn dan denk ik dat de persoon in kwestie best het kuren uit zijn hoofd zet, want kuren zonder test is idd moeilijk :)

Ps: test op 500 mg per week geeft natuurlijk zelden noemenswaardige bijwerkingen (buiten acne)

Heb nog nooit gezien dat iemand na 5 weken pas begint te gainen. Wel al gehoord omdat mensen ervoor kiezen de weegschaal te negeren en denken omdat er na 4-5 weken zo een groot verschil in kracht en massa is dat het dan pas werkt.

De waarheid is dat het vanaf dag 1 werkt gezien er voldoende vrijkomt uit de depot bij lange esters. En dat er na 4-5 weken zo een grote opbouw in spieren is dat dit merkbaar is in de spiegel en aan de hand van krachttoenname.
ja ok bij de meeste is het in de 3de-4de week, bij mij 3de en ja het werkt vanaf dag één maar dat telt toch niet kwestie spieren vasthouden aangezien je nog niet hebt gegained? wat wilde je dan zeggen altijd on off cyclen met 6 weken test?

Dag cools, akkoord dat iedereen tegen testosteron kan maar de bijwerkingen zijn bij de ene heviger dan bij de ander. Door te beginnen met test only weet je meteen welke bijwerkingen je van de testosteron krijgt en heb je geen twijfel waar je bijwerkingen door komen. En als de bijwerkingen door test te hevig zouden zijn dan denk ik dat de persoon in kwestie best het kuren uit zijn hoofd zet, want kuren zonder test is idd moeilijk :)

Ps: test op 500 mg per week geeft natuurlijk zelden noemenswaardige bijwerkingen (buiten acne)

Probleem hierbij is dat deze bijwerkingen ook kunnen komen door hoge oestrogeenwaardes bij 500mg test. Dus dan zet je het en stel je bijwerkingen vast door test, maar eigenlijk oestrogeen of DHT, en stel je vast dat test bijwerkingen geeft.

De vraag is dan wat voor bijwerkingen gaan pure androgenen die niet omzetten naar oestrogeen of DHT zoals primo of mast kunnen geven? Ik denk dat het meer voordeel heeft meteen een kuur samen te stellen die niet te hoge oestrogeen of DHT waardes geeft.

ja ok bij de meeste is het in de 3de-4de week, bij mij 3de en ja het werkt vanaf dag één maar dat telt toch niet kwestie spieren vasthouden aangezien je nog niet hebt gegained? wat wilde je dan zeggen altijd on off cyclen met 6 weken test?

Check maar je gewicht net voor de kuur en volg dit elke week op. Dan zal je duidelijk een stijging elke week zien. Dit is deels vocht natuurlijk, maar ook spiermassa. Spiergroei wordt vanaf dag 1 gestimuleerd doordat er voldoende stof vrijkomt vanaf dag 1. Dit heeft niet een paar weken nodig om te werken.

6 weken on, paar maanden rust en weer on. Beste manier en je geeft je lichaam telkens de tijd om te herstellen. Op termijn ga je meer kunnen overhouden.

Check maar je gewicht net voor de kuur en volg dit elke week op. Dan zal je duidelijk een stijging elke week zien. Dit is deels vocht natuurlijk, maar ook spiermassa. Spiergroei wordt vanaf dag 1 gestimuleerd doordat er voldoende stof vrijkomt vanaf dag 1. Dit heeft niet een paar weken nodig om te werken.

6 weken on, paar maanden rust en weer on. Beste manier en je geeft je lichaam telkens de tijd om te herstellen. Op termijn ga je meer kunnen overhouden.
hehe ok ga er eens op letten :) dus 6 weken on en dan klassiek systeem pct+off is juist iets meer dan 2 maand, ja kan wel wat inzitten maar dan moet je je dosis toch ook sneller verhogen?

hehe ok ga er eens op letten :) dus 6 weken on en dan klassiek systeem pct+off is juist iets meer dan 2 maand, ja kan wel wat inzitten maar dan moet je je dosis toch ook sneller verhogen?

Off begint na pct :p Check met topic Anabole Dilemma, staan wat resultaten en ervaringen in met deze manier van kuren.

Dosis hoef niet verhoogd te worden alleen als je artificieel je spiermassa sterk wil verhogen. Gebruik hierbij het woord artificieel omdat de gewonnen spiermassa bij hogere doseringen na enkele kuren zo ver boven de limiet zit dat je korter op elkaar moet kuren met meestal cruise en blast systeem om dit te kunnen behouden.

Doel van de kuren die ik samenstel/aanraad is om je tot over die grens te brengen (wat ook verlegd wordt door aas) en dit uiteindelijk maximaal te behouden zonder aas. Dit zal dan uiteindelijk meer zijn dan zonder aas gebruikt te hebben, maar er is en blijft een grens die afhankelijk van je eigen aanmaak/gezondheid is.

• Topic Starter Topic Starter
De vraag is dan wat voor bijwerkingen gaan pure androgenen die niet omzetten naar oestrogeen of DHT zoals primo of mast kunnen geven? Ik denk dat het meer voordeel heeft meteen een kuur samen te stellen die niet te hoge oestrogeen of DHT waardes geeft.

Voor zover ik mij tot op heden heb ingelezen, ben ik het hier helemaal mee eens. Bij eventuele bijwerkingen is het bij een combi van test en primo natuurlijk wel lastig te bepalen welke van de twee middelen deze bijwerking(en) veroorzaakt, maar ik vind het logischer om aan een kuur te beginnen die minder hoge oestrogeen waardes zou geven dan een test only kuur.

Voor zover ik mij tot op heden heb ingelezen, ben ik het hier helemaal mee eens. Bij eventuele bijwerkingen is het bij een combi van test en primo natuurlijk wel lastig te bepalen welke van de twee middelen deze bijwerking(en) veroorzaakt, maar ik vind het logischer om aan een kuur te beginnen die minder hoge oestrogeen waardes zou geven dan een test only kuur.

Primo gaat niet meer bijwerkingen kunnen veroorzaken dan test gezien het niet omzet naar DHT en oestrogeen. En enige waar je bijwerkingen van kan krijgen is door een oestrogeen, DHT, progestageen of prolactine stimulerende werking. Deze 2 laatste kunnen van toepassing zijn bij tren bv. alsook een sterk androgene werking.

Terug
Naar boven