AndroidHealthClinic

Over achterlijke culturen gesproken, niet Joden mogen eindelijk trouwen in Israel

Ja jou herriner me ik wel, jij was die jood met die vragen over kosher eten
Wat je zegt is bullshit de maghreb landen hebben heel weinig in gemeen met de joden gelukkig
De verwantschap met andere volken:
Hoe groter het positief getal hoe groter de afstand.
Een negatief getal zegt dat er nauwelijks verschillen zijn.

Marokkanen:

Algerians (Algiers) -5.83
Berbers (Agadir) -2.77
Spaniards 3.02
Basques 8.98
Non-Ashkenazi Jews 10.87
French 11.30
Ashkenazi Jews 15.69
Italians 16.75
Cretans 22.46
Moroccan Jews 25.19
Sardinians 30.06
Lebanese (NS) 46.51
Lebanese (KZ) 54.04
Japanese 86.30
Greeks 89.17
San (Bushmen) 122.71

Staaf jij je uitspraken maar eens met cijfers voordat je zulke uitspraken doet
En het heeft wel degelijk te maken met religie, sla de koran er maar nog eens goed op na

zo zeg, intellectueel... en wat voor eenheden zijn die getallen dan? Misschien weet jij d'r inderdaad meer vanaf dan ik, misschien kan ik hier dan een antwoord op krijgen: Als je d'r zo vreselijk veel van weet, hoe kan het dan dat je zo verontwaardigd reageerde toen ik de term "Marokkaanse Joden" voor het eerst dropte (in 1948 telde Marokko ongeveer 350.000 Joden, nu zo'n 5.000)? Verder zou ik eens maar wat beter lezen wat ik schreef: ik heb totaal geen uitspraak gedaan over genetische verwantschappen tussen Arabieren, Berbers of Joden. Het enige dat ik zei is dat een groot deel van de huidige Israelische bevolking uit deze landen afkomstig is, wat betekent dat er qua temperament zeker wel iets van mee is gekomen. Samenvatting: Cultureel, niet religieus of genetisch Ruik ik vooroordelen? Ik betwijfel het of je ooit een Jood van dichtbij hebt gezien overigens, anders zou je niet onvoorwaardelijk mij voor "die Jood" uitmaken. Ow enne... bronvermelding? Zou wel willen weten waar je dat staatje vandaan hebt, check ik m zelf ook ff ;)

Dikke knuffel :p,

die Jood met die vragen over kosher eten

zo zeg, intellectueel... en wat voor eenheden zijn die getallen dan? Misschien weet jij d'r inderdaad meer vanaf dan ik, misschien kan ik hier dan een antwoord op krijgen: Als je d'r zo vreselijk veel van weet, hoe kan het dan dat je zo verontwaardigd reageerde toen ik de term "Marokkaanse Joden" voor het eerst dropte (in 1948 telde Marokko ongeveer 350.000 Joden, nu zo'n 5.000)? Verder zou ik eens maar wat beter lezen wat ik schreef: ik heb totaal geen uitspraak gedaan over genetische verwantschappen tussen Arabieren, Berbers of Joden. Het enige dat ik zei is dat een groot deel van de huidige Israelische bevolking uit deze landen afkomstig is, wat betekent dat er qua temperament zeker wel iets van mee is gekomen. Samenvatting: Cultureel, niet religieus of genetisch Ruik ik vooroordelen? Ik betwijfel het of je ooit een Jood van dichtbij hebt gezien overigens, anders zou je niet onvoorwaardelijk mij voor "die Jood" uitmaken. Ow enne... bronvermelding? Zou wel willen weten waar je dat staatje vandaan hebt, check ik m zelf ook ff ;)

Dikke knuffel :p,

die Jood met die vragen over kosher eten

Je zegt je doet geen uitspraken over genetische verwantschap
Wat is dit dan he?
Ongeveer de helft van de Joodse Israelische bevolking is van Arabische oorsprong of komt vanuit de Maghreb landen
Van oorsprong lijkt me aardig genetisch ofniet dan? Wat trouwens niet waar is
Hier is de bronvermelding: [Link niet meer beschikbaar]
En ja ik heb zeker joden gekend, met nadruk op gekend
Ik heb geen behoefte aan contacten met joden, en zeker geen knuffel
Edit: link is dood, nieuwe link
http://www.wafin.com/genes.pdf

Ja jou herriner me ik wel, jij was die jood met die vragen over kosher eten
Wat je zegt is bullshit de maghreb landen hebben heel weinig in gemeen met de joden gelukkig
De verwantschap met andere volken:
Hoe groter het positief getal hoe groter de afstand.
Een negatief getal zegt dat er nauwelijks verschillen zijn.

Marokkanen:

Algerians (Algiers) -5.83
Berbers (Agadir) -2.77
Spaniards 3.02
Basques 8.98
Non-Ashkenazi Jews 10.87
French 11.30
Ashkenazi Jews 15.69
Italians 16.75
Cretans 22.46
Moroccan Jews 25.19
Sardinians 30.06
Lebanese (NS) 46.51
Lebanese (KZ) 54.04
Japanese 86.30
Greeks 89.17
San (Bushmen) 122.71

Staaf jij je uitspraken maar eens met cijfers voordat je zulke uitspraken doet
En het heeft wel degelijk te maken met religie, sla de koran er maar nog eens goed op na

Man man man, denk eens wat verder dan je blinde afgunst naar Joden. Hij heeft het nergens over verwantschap (hoe is dit gemeten?), alleen over waar veel van de Israelische Joden (sephardi/mizrahi) oorspronkelijk vandaan zijn geëmigreerd.

• Topic Starter Topic Starter
Dat domein is niet meer.

Joden hebben het voordeel dat ze in de 2e WO superslachtoffer zijn geweest. Dat heeft hen al ruim 60 jaar een vrijbriefje gegeven om alles te doen zonder dat andere landen of minderheidsgroepen er iets van durven te zeggen aangezien ze dan met de dooddoener komen: anti-semitisme.

niet alleen in W.O. 2.

Het Joodse geloof is erg ontoegankelijk en vaak zelfs intolerant t.o.v. iedereen die niet Joods is. Het meest flagrante voorbeeld daarvan is dat je niet Joods kan worden. Je bent een Jood (via je Joodse moeder), of je bent het niet. Ben je het niet dan ben je niet uitverkoren, pech gehad zoek maar een ander geloof.
Daar komt nog eens bij dat Joden over het algemeen erg nationalistisch zijn (ook heel vroeger al), en absoluut niet van plan zijn hun geloof hoe dan ook op te geven.

Je hebt dus te maken met een ontoegangelijk volkje dat zich weigert aan te passen. Dat maakt ze zeer geschikt als zondebok en zeer ongeschikt voor onderwerping (met als gevolg dat ze dus worden vermoord door iedere overheerser die hun land binnentrekt).

Joden moeten niet zo verbaasd of verontwaardigt doen als ze weer eens massaal over de kling worden gejaagd.

En Joden zijn trouwens ook geen apart ras. Het zijn gewoon blanken.

Voordat er iemand begint te mekkeren over antisemitisme: Ik keur antisemitisme net zozeer af als intolerante religies.

Idd. Amerikanen hebben dat in West Europa ook gehad doordat ze de boel hier gered hebben (en de russen dan?). Nooit mocht je wat kwaads over Amerika zeggen. Nou ik heb het behoorlijk gehad met Amerika en Israel. Achterlijke volken. :thumb:

Amerika heeft europa hoofdzakelijk bevrijd omdat ze bang waren dat de Russen (de communisten!) anders heel Europa zouden bevrijden.

niet alleen in W.O. 2.

Het Joodse geloof is erg ontoegankelijk en vaak zelfs intolerant t.o.v. iedereen die niet Joods is. Het meest flagrante voorbeeld daarvan is dat je niet Joods kan worden. Je bent een Jood (via je Joodse moeder), of je bent het niet. Ben je het niet dan ben je niet uitverkoren, pech gehad zoek maar een ander geloof.
Daar komt nog eens bij dat Joden over het algemeen erg nationalistisch zijn (ook heel vroeger al), en absoluut niet van plan zijn hun geloof hoe dan ook op te geven.

Je hebt dus te maken met een ontoegangelijk volkje dat zich weigert aan te passen. Dat maakt ze zeer geschikt als zondebok en zeer ongeschikt voor onderwerping (met als gevolg dat ze dus worden vermoord door iedere overheerser die hun land binnentrekt).

Joden moeten niet zo verbaasd of verontwaardigt doen als ze weer eens massaal over de kling worden gejaagd.

En Joden zijn trouwens ook geen apart ras. Het zijn gewoon blanken.

Voordat er iemand begint te mekkeren over antisemitisme: Ik keur antisemitisme net zozeer af als intolerante religies.

Je kan absoluut als niet jood, wel joods worden.

Je kan inderdaad Jood worden, kwestie van conversie tot het Judaisme.

Je kan inderdaad Jood worden, kwestie van conversie tot het Judaisme.

Echt? hmm, ik had altijd begrepen dat je dan wel het Joodse geloof aanhangt maar dat je niet wordt erkend als lid van het Joodse 'ras'. Toch?

Hmmm, we zouden dus gewoon met z'n allen Joods kunnen worden?
Wat een mogelijkheden plotseling :D

Je kan je bekeren tot het Joodse geloof, maar dan ben je nog geen Jood.

wat is het verschil?

Van wiki:

Sinds het ontstaan van de liberale en masortibewegingen in de 19e eeuw en het ontstaan van een aanzienlijke seculiere Joodse bevolking en seculiere instituten die het Jodendom registreren in de 20e eeuw, zijn er onderling enige verschillen ontstaan in de erkenning wie Joods is:
  • Het orthodox jodendom stelt dat iedere persoon die geboren is uit een Joodse moeder of door een orthodoxe rechtbank (bet dien) als uitgekomen is erkend, Joods is. Dat wil zeggen dat ook Joden die een andere religie aanhangen als Joden gelden, zij het dat er voor hen beperkingen gelden in de Joodse eredienst en men soms uit respect voor hun keuze hen ook niet-Joods zal noemen.
  • Voor het masorti jodendom gelden dezelfde regels, maar zij erkennen ook degenen die bij hen zijn uitgekomen (en hun geslacht) als Joods.
  • Bij vele gemeenten in het liberaal jodendom gelden verschillende regels: iedereen die ten minste één Joodse ouder heeft kan toetreden tot het Jodendom, maar moet dit wel actief doen. Daarentegen zijn mensen die een andere religie aanhangen geen Joden meer. Bovendien kunnen kinderen van mensen die nooit in contact met het Jodendom zijn getreden het niet claimen. Bekeringen zijn wel eenvoudiger te voltooien dan bij de bovenstaande richtingen.
  • Voor seculiere instellingen, zoals het Ministerie van Binnenlandse Zaken van Israël en de Hillel-studentenhuizen in de VS, geldt vaak een mengeling van de bovenstaande wetten. Mensen met een Joodse moeder worden altijd erkend. 'Vaderjoden' worden erkend als zij expliciet door liberale rabbijnen als Joods zijn erkend (in Israël: door rabbijnen buiten Israël). Alle bekeringen tot het Jodendom worden erkend (in Israël alleen als ze buiten Israël geschieden).

haha, weer wat geleerd. lang leve wikipedia:)

De Orthodoxe Joden doen weer eens het moeilijkst. Het schijnt dat die kleine groep vrij veel politieke macht heeft, maar dat de steun voor hun behoorlijk radicale ideeën snel af neemt.

Je moet er wel aardig wat voor opgeven (je voorhuid bijvoorbeeld). :D Het is geen makkelijk proces, maar het is dus wel mogelijk.

Terug
Naar boven