AndroidHealthClinic

overbelast???

bdg

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
86kg
Vetpercentage
15%
goeie dag

heb laatste tijd erg veel last als ik me biceps train (net boven me pols)
en dat steekt, en me vraag is is het overbelast, en heeft iemand anders het ook gehad.

zou iemand me kunnen vertellen wat ik moet doen.

bdg ???

Rusten....

Idd, rusten.Als het echt overbelast raakt dan heb je een groot probleem.
Ik loop al 8 maanden met overbelaste pezen aan mijn elleboog.

KIJK UIT AUB.

Beter ff rusten dan er heel lang mee lopen.

Groetjes

Je schrijft dat je pijn hebt net boven je pols. Is dat aan de binnenkant of de buitenkant van je arm. Of respectievelijk waar geen haar of wel haar groeit?

Is het de binnenkant dan kan het zijn dat je je hand te veel laat hangen tijdens je bicepsoefeningen en daardoor je onderarmspieren wat overstrekt. Probeer die ook eens te trainen. Als dat (veel) pijn doet, dan zou ik rust nemen en een fysio raadplegen.

• Topic Starter Topic Starter
Splendid zei:
Je schrijft dat je pijn hebt net boven je pols. Is dat aan de binnenkant of de buitenkant van je arm. Of respectievelijk waar geen haar of wel haar groeit?

Is het de binnenkant dan kan het zijn dat je je hand te veel laat hangen tijdens je bicepsoefeningen en daardoor je onderarmspieren wat overstrekt. Probeer die ook eens te trainen. Als dat (veel) pijn doet, dan zou ik rust nemen en een fysio raadplegen.

waar geen haar groeit is de pijn (is niet echt pijn dat ik het uitschreeuw ofzo) maar is echt steekende pijn

Juist, ik denk dat je eens moet proberen om je onderarmspieren te verstevigen. En probeer er op te letten dat je je pols niet te veel buigt tijdens de bicepoefeningen. Probeer de reverse curl eens te doen. Als het dan ook zeer doet, zou er iets anders aan de hand kunnen zijn dan je spieren, misschien gewricht.

Wat ik schreef: blijft het zeer doen, raadpleeg dan een fysio.

Ik heb het zelf ook gehad, je kan best biceps trainen alleen met veel meer herhalingen!!! 15 ofzo dan gaat het vanzelf over...Een bber van mijn sportschool zij dit tegen mij, en hij kreeg gelijk.....Maar even 2 weken rust en dan langzaam opbouwen met weinig herhalingen is ook wel verstandig denk ik

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie advies dat word dus effe rusten :(

bdg

Terug
Naar boven