XXL Nutrition

Overheid gaat slapende levensverzekeringen inpikken

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Overheid gaat slapende levensverzekeringen inpikken

De overheid gaat beslag leggen op de slapende levensverzekeringen. Het gebeurt regelmatig dat begunstigden van een levensverzekering nooit hun tegoeden opvragen bij een verzekeringsmaatschappij. Omdat ze overleden zijn of gewoon omdat ze van werkgever zijn veranderd. De staat hoopt met de ingreep de overheidskas aan te dikken.

Erfgenamen weten niet altijd dat een overleden familielid een levensverzekering had. Of wie van werk verandert, vergeet wel eens dat hij over een groepsverzekering beschikte bij zijn vorige werkgever. Die levensverzekeringen leveren de verzekeringssector een bedrag aan "erfloze" tegoeden op, zeg maar aan tegoeden waar niemand nog naar vraagt. De verzekeraars kunnen die vergeten bedragen blijven beleggen en daar dus ook inkomsten uithalen.

De overheid wil net zoals voor de slapende bankrekeningen, ook de slapende levensverzekeringen in kaart brengen. Om dan eveneens een procedure vast te leggen die bepaalt wanneer een slapend bedrag naar de staat mag overgaan. (belga)

Het gebeurt regelmatig dat begunstigden van een levensverzekering nooit hun tegoeden opvragen bij een verzekeringsmaatschappij. Omdat ze overleden zijn
:scratch:

Waarom wordt de familie niet automatisch ingelicht? Het lijkt me dat zij er het meeste aanspraak op hebben...

Het is toch met alles zo dat je er zelf achteraan moet?
Dit is gewoon lijkenpikkerij je betaalt niet voor niets premie voor een levensverzekering en dan strijkt de overheid dit geld opeens op.
Ze zijn weer goed bezig als wij iets stelen worden wij bestraft en hun?

De één zn dood, is de andere zn....:eek:

Ik heb liever dat de regering er iets leuks mee doet dan dat de verzekeringsmaatschapijen het geld zelf achterover drukken.

dat word leuk de 10de juni

Vind het vreemd dat dit dan blijkbaar nog al eens voorkomt.

Er wordt uiteraard eerst gekeken of er nog familie is van deze of gene, daar wordt contact mee gelegd en moch ter echt niemand meer zijn dan gaat het pas naar de overheid.

tenminste dat is mij verteld

indien het toch "gepikt" wordt door de overheid, kan een familielid
nog altijd het terug gaan eisen, en zijn ze verplicht om het volledige
bedrag terug te storten

Ze doen de laatste tijd niets anders dan truckjes zoeken om maar geld los te krijgen om de staatskas te vullen, echt zielig gewoon. Dit geld behoort natuurlijk toe aan de nabestaanden, die zijn er altijd wel als je goed zoekt.

Zeg Big T deze dingen gebeuren in Nederland.
Maar hoe zit dat in België niet alles wat er bij jou gebeurt verschijnt hier in het nieuws, maar is de regering daar ook zo inhalig om zoveel mogelijk geld van de bevoking af te pakken?

het gaat toch over belgie ?

• Topic Starter Topic Starter
Oh ja, bart is een belg, waarom denk ik altijd dat al het nieuws nederlands is? Vooral nadat ik dit nieuwsbericht las :p

Alleen in België kan een overheid zo inhalig zijn Ghostrider (juist omdat ze zoveel verspillen aan zinloze zaken als bijv. transfers naar Wallonië en daardoor constant geld te kort hebben).

dat geld behoord gewoon aan de nabestaanden en niet aan de staatskas

Terug
Naar boven