MuscleMeat

P.E gewichtschijven

FamousTekz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Beste forumleden,
Binnenkort ga ik een nieuwe machine kopen.Maar voor wat geld te besparen zou ik graag plastic schijven kopen ipv gietijzer.Deze zijn op de machine dus geen van zoals bij dumbbells. Wat zijn de nadelen van die PE schijven.Het neemt uiteraard veel plaats in op de baar van de machine.

Ik heb hetzelfde gedaan, spijt achteraf en moest alsnog gietijzeren schijven kopen daarna.

hetzelfde hier,heb ze ook verkocht en laters vervangen door gietijzer.
2e hands sites aflopen ,en hier kijken,er zijn vaak 2e hands schijven te koop.

Zoals je zelf al aangeeft zijn de PE halterschijven een stuk groter, verder zijn er eigenlijk geen nadelen. Het grootste voordeel is dat ze veel goedkoper zijn dan gietijzeren of rubberen halterschijven!

Voor dumbbells raad ik PE halterschijven absoluut af, vanwege het formaat. Dit is eigenlijk alleen maar interessant voor beginners die nog niet veel gewicht kunnen tillen en niet veel geld willen uitgeven. Voor curlstangen en barbells zou je eventueel wel PE halterschijven kunnen gebruiken, maar eigenlijk ook alleen als je nog niet zo heel veel gewicht tilt of als je echt aan een budget gebonden bent. Over het algemeen zal ik echter altijd gietijzeren of rubberen halterschijven aanbevelen!

Voor machines maakt het niet zoveel uit, zo lang je maar voldoende plek hebt op de machine om genoeg gewichten te kunnen plaatsen. De afmetingen (diameter en dikte) van onze kunststof (PE) halterschijven staan gewoon vermeld in de webshop, je kunt dus zelf uitrekenen of je genoeg plek hebt op je machine :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb besloten om toch voor gietijzeren tegaan.Deze kan ik nadien nog bezigen bij stangen enz.
Bedankt voor de reactie's

Terug
Naar boven