XXL Nutrition

paar minuten van je tijd om mij te helpen --voeding!

carbynade

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
89kg
Vetpercentage
17%
Beste mensen,

Ik ben een maand geleden begonnen om zelf een voedingsschemate maken en mij hier goed aan te houden en hard te blijven trainen.
Toch heb ik het gevoel dat het niet helemaal goed gaat en volgens mij krijg ik nog steeds te weinig binnen of het verkeerde.
Ik ben nu in 1 maand 1 kilo aangekomen, maar ik hoor van verschillende mensen dat ik aangekomen ben in vet. -.- ( blijkbaar)
Wat ik eigenlijk heel raar vind aangezien een paar lijnen al duidelijker worden. (buik)
Ik zou het fijn vinden als jullie hier ff naar willen kijken, om mij te helpen

Mijn doel is om flink wat massa erbij te krijgen (cleanbulk)
66 + (80 x 13,7) + (187 x 5) - (17 x 6,8) = energiebehoefte
= 1981.4 kcal

activiteitsfactor = 1,55 -----> 3071.17 kcal onderhoud

Ik probeer nu elke dag 3300 kcal binnen te krijgen maar dat lijkt mij niet genoeg. Aangezien ik er dan 3300 moet binnen krijgen om aan te komen, maar door de KT en cardio verbrand ik ong 600kcal (voorbeeld) dan lijkt het me dat ik dat er ook weer bij moet eten. Dus dan moet ik 3900 kcal binnen krijgen?

ik heb nog een paar vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:
- Is het beter om in de avond geen broodjes pindakaas te eten, ivm aankomen in vet?
- bovenstaande vraag, moet ik dus 3900kcal eten?
- Ik wil clean bulken zijn deze E/K/V verhoudingen dan goed?
- Is het haalbaar om in 4 maanden tijd voor mij om 5 kilo minimaal aan tekomen? ( spier ofc)
- Is het handig om op niet-trainings dagen op onderhoud te eten en op trainingsdagen meer te eten?

http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/17-jarige-eerste-fotos-voorstellen-advies-274615/ in deze topic kan je zien dat er nog heel wat moet gebeuren, maar ik heb er alles voor over.

Bijlagen

3000 kcal is meer dan genoeg activiteitsfactor = trainingen inbegrepen.
in 4 maanden kan je zeker 5-10 kg spieren aankomen als je deftig traint,eet,rust en als het iets meezit met je natuurlijk aanleg.

Ik vind je voeding er prima uit zien!
Wel één vraagje: waarom pindakaas light? Daar zitten suikers in, imo kun je beter gaan voor gewone pindakaas (van Calvé). Daar zitten geen suikers in, wel meer (goede) vetten.

• Topic Starter Topic Starter
ja ik gebruik ook geen pindakaas light, daarom heb ik er bij gezet zelf berekend.
Het is gwn calve pindakaas.

Achso, dan is het duidelijk ;)
Goeie voeding hoor! En met de hoeveelheid calorieën moet je gewoon spelen en kijken wat werkt. Probeer dit een tijdje, kom je niet genoeg bij, dan ga je wat hoger zitten.

Goed schema jongen.
Die 1 kg pw gaan op den duur vervagen. Het zal in het begin inderdaad ook wat vet en vocht zijn dat je vast gaat houden, maar als je zo fanatiek bezig blijft, gaat het goed komen.

natuurlijk eet ik niet elke dag brocoli, het is ook maar een voorbeeld...

Ik zit eigenlijk nog wel met twee vragen die ik graag beantwoord wil hebben:

- Ik heb gelezen dat als je je goed aan je voedingsschemahoud, dat je snel resultaat zal gaan zien. Hoe lang zal het duren voordat ik verschil ga zien in massa, want anders moet ik meer gaan eten toch?
- Ik zit ook nog met de vraag of ik nou hetzelfde moet eten op een rustdag als op een trainingsdag? gwn elke dag +-3200 kcal of training 3600 en rust 3000?

In de bulk eet ik op trainingsdagen en niet trainingsdagen ongeveer hetzelfde. Het enige verschil is de Pre en Post workout, die ik op rustdagen weglaat... Zo kom ik op trainingsdagen dus net iets hoger in kcal...
Over het resultaat weet ik niet zeker, ik dacht één à twee weken.

Iemand hier nog een andere mening over?

Ik eet op traings- en niet-trainingdagen ook ongeveer hetzelfde (muv van pre en post workout dus).
Dit is meer voor het gemak, dan dat er echt een reden achter zit. Maar ik merk er qua gains niks negatiefs aan, dus ik vind het prima zo.

Terug
Naar boven