XXL Nutrition

Stelling Pacino krijg teveel krediet

Peiling Peiling Word Pacino ietwat overgewaardeerd?

• Totaal stemmers
    42
  • Peiling gesloten .

LuckyLuciano

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wanneer er tegenwoordig gevraagd word wie de beste acteur ooit is dan duikt de naam Pacino al snel op (en meestal in dezelfde zin met De Niro). Ik heb zowat alles gezien wat Pacino heeft gemaakt (op drie films na) en stelde mezelf de vraag: "Is Pacino zo uitzonderlijk?"

Ik ben tot de conclusie gekomen dat hij dat niet is. Voor iemand die omschreven word als een method actor vind ik hem erg vaak repetitief uit de hoek komen.

• In meer dan de helf van zijn films speelt hij een (ex-)crimineel of een Agent/Soldaat (oid)
  • Vaak speelt hij licht ontvlambare en tevens arrogante personages

Ik denk dat Pacino het uiteindelijk aan zichzelf te wijten heeft als je bv. rollen in Star Wars, Kramer Vs. Kramer, Apocalypse Now, The Usual Suspects en Close Encounters of the Third Kind weigert.
Hij had meer diverse rollen moeten doen dan had die stelling aannemelijker geweest. Indien hij ze goed had neergezet natuurlijk, want dat is de grote vraag!

Pacino zou ik omschrijven als top maar niet als elite zoals een De Niro (1973-1991) of Nicholson (1969-?). (om het nu even bij zijn generatie te houden)
Ik denk dat een groot deel van populariteit te wijten is aan zijn gangsterfilms, die bij veel acteurs positief of negatief hun carriere overschaduwen.

Zijn beste performances imo:

1. The Godfather Part I & II
  2. Scent Of A Woman
  3. Serpico
  4. Dog Day Afternoon
  5. The Merchant Of Venice
Any thoughts on this?

Ik heb niet heel veel van Pacino gezien, maar wat ik heb gezien was zeer goed.

Robert de Niro in Taxi Driver en Al Pacino in The Godfather part II, onovertroffen.

Wat hij doet is schitterend maar uiteindelijk heel beperkt in genres .
Dan heb ik meer respect voor een Anthony Hopkins of Sean Penn die verschillende soorten rollen op hen kunnen nemen .

vind hem wel 1 van de betere acteurs, vind b.v. Tom Cruise echt over rated,
De Niro en Nicholson hebben wel meer gedurfde rollen gespeeld, hebben dan mischien ook wel meer acteer talent.

je vergeet: Donny Brasco, Devil's Advocate, Carlito's way en Scare Face, hehe;)

Ik vind zijn oude films allemaal erg cool, maar de laatste 5 ofzo is echt totale bagger en daarmee heeft hij het voor mij een beetje verdoet als super acteur.

Lucky: Jij bent duidelijk film freak en opend erg veel topics hier over film. Waarom lees ik nooit een ****ing review van jou in het film topic? Al dat geneuzel over acteurs e.d. is mooi, maar een paar goede film tips heb ik meer aan :D

Righteous kill viel me een beetje tegen, moet ik zeggen. :p
(het was wel een goede film, maar geen topper)

Wanneer er tegenwoordig gevraagd word wie de beste acteur ooit is dan duikt de naam Pacino al snel op (en meestal in dezelfde zin met De Niro). Ik heb zowat alles gezien wat Pacino heeft gemaakt (op drie films na) en stelde mezelf de vraag: "Is Pacino zo uitzonderlijk?"

Ik ben tot de conclusie gekomen dat hij dat niet is. Voor iemand die omschreven word als een method actor vind ik hem erg vaak repetitief uit de hoek komen.

• In meer dan de helf van zijn films speelt hij een (ex-)crimineel of een Agent/Soldaat (oid)
  • Vaak speelt hij licht ontvlambare en tevens arrogante personages

Ik denk dat Pacino het uiteindelijk aan zichzelf te wijten heeft als je bv. rollen in Star Wars, Kramer Vs. Kramer, Apocalypse Now, The Usual Suspects en Close Encounters of the Third Kind weigert.
Hij had meer diverse rollen moeten doen dan had die stelling aannemelijker geweest. Indien hij ze goed had neergezet want dat is natuurlijk de grote vraag!

Pacino zou ik omschrijven als top maar niet als elite zoals een De Niro (1973-1991) of Nicholson (1969-?). (om het nu even bij zijn generatie te houden)
Ik denk dat een groot deel van populariteit te wijten is aan zijn gangsterfilms, die bij veel acteurs positief of negatief hun carriere overschaduwen.

Zijn beste performances imo:

• The Godfather Part I & Part II (1972 & 1974)
  • Serpico (1973)
  • Dog Day Afternoon (1975)
  • Scent Of A Woman (1992)
  • The Merchant of Venice (2004)

Any thoughts on this?

Don't agree. Even puntsgewijs:

-Merchant of Venice zuigt.
-Jack Nicholson is bij uitstek de acteur die slechts een enkel personage goed weet te vertolken, voor Pacino geldt dat in veel mindere mate.
-Je vergeet films als Carlito's way, Heat, Donnie Brasco.
-Een acteur afrekenen op zijn keuzes voor rollen die achteraf grootse films hebben opgeleverd vind ik ook weinig zeggend, bovendien is niet de acteur maar de regisseur verantwoordelijk voor het eindresultaat.

• Topic Starter Topic Starter
ZoutZak zei:

Maar wel een goeie performance?

ZoutZak zei:
-Jack Nicholson is bij uitstek de acteur die slechts een enkel personage goed weet te vertolken, voor Pacino geldt dat in veel mindere mate.

Correct, daarom heb ik hem bewust vermeld. Ik vind dat Jack wel op een goede manier veel diverse rollen heeft gebracht, kijk maar naar zijn verschillende oscarnominaties in vijf decennia.

Dustin Hoffman en Daniel Day Lewis zijn misschien betere voorbeelden?

ZoutZak zei:
-Je vergeet films als Carlito's way, Heat, Donnie Brasco.

Van zijn performance in Heat lig ik niet echt wakker, ze is nogal gelijkaardig aan die in Sea of Love. En Carlito's Way en Donnie Brasco vallen buiten mijn top vijf.

ZoutZak zei:
-Een acteur afrekenen op zijn keuzes voor rollen die achteraf grootse films hebben opgeleverd vind ik ook weinig zeggend, bovendien is niet de acteur maar de regisseur verantwoordelijk voor het eindresultaat.

Het gaat eerder om het soort rollen (genres) die hij heeft geweigerd dan om het succes van de films.

Laatst bewerkt:
krijgt idd teveel krediet, het is een goede acteur daar niet van, maar er zijn er zeker veel beter.

Voila :) Johnny Depp, Russell Crowe, George Clooney voorbeelden é

Carlito's Way was ook een van zn beste

Pacino hoort toch bij de topacteurs der tijden. Dat ik weet :D
Ik vind hem een super acteur. Helaas dat de laatste film ( Righteous Kill ) niet denderend was. 2 topacteurs in een maar matige film steken.

Verder blijft Anthony Hopkins overheerlijk als acteur!

Terug
Naar boven