AndroidHealthClinic

Nieuws "Paus treuzelde om pedofiele priester te doen uittreden"

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
"Paus treuzelde om pedofiele priester te doen uittreden"

media_xl_3651172.jpg

Benedictus stond op dat moment aan het hoofd van de congregatie voor geloofsleer.
Paus Benedictus XVI heeft in de jaren tachtig getreuzeld om een Californische priester die pedofiele handelingen bekende, te doen uittreden. Dat moet blijken uit briefwisseling tussen het Vaticaan en het Californische bisdom Oakland.

De reeks brieven werd bekendgemaakt door advocaat Jeff Anderson. Ze beschrijven de "coïtusuele vrijheden" van Stephen Kiesle in 1978 met zes kinderen van 11 tot 13 jaar. De priester zou die feiten voor de rechtbank ook hebben toegegeven, aldus de advocaat die verschillende slachtoffers verdedigde.

In 1981 vroeg Kiesle zelf om uit het priesterschap gezet te worden. Dat verzoek werd ook in 1981 naar het Vaticaan gestuurd. Het Vaticaan vroeg bijkomende informatie die in 1982 naar Joseph Ratzinger, de huidige paus, gestuurd werd. Die stond toen aan het hoofd van de congregatie voor de geloofsleer.

Bezorgdheid voor gevolgen
Ondanks herhaalde vragen vanuit Oakland kwam er pas eind 1985 een antwoord van Ratzinger. Die erkende de ernst van de situatie, maar bleek weigerachtig om onmiddellijk een beslissing te nemen uit bezorgdheid voor de gevolgen die de zaak zou kunnen hebben op "het welzijn van de Universele Kerk".

Pas in 1987 zal de priester moeten uittreden. (afp/ka)
Volgens mij is "het welzijn van de Universele Kerk" nu meer aangetast dan wanneer men onmiddellijk een duidelijke boodschap had gestuurd en een keuze had gemaakt. Bovendien lijkt mij het streng toepassen van ethische principes en de daar aan verbonden sancties mij een stuk belangrijker dan de reputatie van je religie tot prioriteit maken. Blijkbaar dacht men daar in het Vaticaan anders over.

Een nekshot voor de Paus en die pedo.

altijd hetzelfde liedje...

Ach, de paus zal zijn positie er niet om verlaten. Wel triest dat het niet hard is aangepakt, zoals gezegd heeft dat alleen maar meer schade veroorzaakt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rind_et_al._controversy

The authors' stated goal was "...to address the question: In the population of persons with a history of CSA [child coïtusual abuse], does this experience cause intense psychological harm on a widespread basis for both genders?" Some of the authors' more controversial conclusions were that child coïtusual abuse does not necessarily cause intense, pervasive harm to the child;[3] that the reason the current view of child coïtusual abuse was not substantiated by their empirical scrutiny was because the construct of CSA was questionably valid; and that the psychological damage caused by the abusive encounters depends on whether the encounter was consensual or not.[1]

• Topic Starter Topic Starter
http://en.wikipedia.org/wiki/Rind_et_al._controversy

The authors' stated goal was "...to address the question: In the population of persons with a history of CSA [child coïtusual abuse], does this experience cause intense psychological harm on a widespread basis for both genders?" Some of the authors' more controversial conclusions were that child coïtusual abuse does not necessarily cause intense, pervasive harm to the child;[3] that the reason the current view of child coïtusual abuse was not substantiated by their empirical scrutiny was because the construct of CSA was questionably valid; and that the psychological damage caused by the abusive encounters depends on whether the encounter was consensual or not.[1]
Waarom blijf je dit in elk topic waar het onderwerp pedofilie aan bod komt posten? Probeer je het goed te praten of wil je per se een reactie op dit citaat?

Dat een kind naïef genoeg is om te denken dat een coïtusuele relatie met een volwassene ok is, zegt trouwens niets over hoe ze daar als tiener of volwassene over zullen denken. Als je aan 100 volwassen mensen vraagt of ze het ok zouden vinden om als kind een coïtusuele relatie met een volwassene te hebben gehad, zou de grote meerderheid negatief antwoorden.

Dat er geen rechtstreekse schade is ten gevolg van een pedocoïtusuele relatie, wil niet zeggen dat het ok is, of dat er later geen (verborgen) psychische problemen kunnen optreden wanneer het kind opgroeit tot volwassene.

Maar dit terzijde, want hier gaat het topic niet over.

Wat een grap die paus, kanonnen zeg..

Vuile pedo's moeten ze de derde been eraf hakken.

Kan er met mn verstand niet bij, jezelf een man van god noemen en zulke daden op je geweten hebben, en het blijft ook niet bij 1 of 2 priesters, te hypocriet voor woorden.

Het erge is dat men er niet eens meer van op kijkt.
Oh weer een priester die zn handen niet thuis kon houden.
Het lijkt haast meer regel dan uitzondering.
Feit is gewoon dat die gasten zwaar gefrustreerd rond lopen en ik zou mijn kinderen nooit en te nimmer met ze alleen laten

Bovendien lijkt mij het streng toepassen van ethische principes en de daar aan verbonden sancties mij een stuk belangrijker dan de reputatie van je religie tot prioriteit maken.

Wees niet ongerust: die ethische regels hebben de katholieken nog altijd hoog in het vaandel. Zo hebben ze onlang nog een relletje gehad vanwege een katholieke hoge pief (Rino Fisichella) die een arts die een abortus bij een negen jarig meisje - zwanger vanwege verkrachting - een hand boven het hoofd wenste te houden. De arts in kwestie was uit de katholieke kerk gezet (net als de moeder van de 9-jarige en het meisje zelf) vanwege de abortus en dat vond de hoge pief wat cru. Hij schreef een stukje in een zeker katholiek blaadje.

Vonden ze niet leuk.

Zoals je ziet: strak in het keurslijf.

Kan er met mn verstand niet bij, jezelf een man van god noemen en zulke daden op je geweten hebben, en het blijft ook niet bij 1 of 2 priesters, te hypocriet voor woorden.

Mensen als Karl Noten kunnen beter priester worden zo te zien... :o

Zulke mensen verdienen het te hangen,allebei. Hier zijn veel levens mee verdoet,zoveel is zeker.

Jezelf een man van god noemen en zulke daden op je geweten hebben

Ik heb eerlijk gezegd een beetje de indruk dat dergelijke dingen nogal hand in hand lijken te gaan. - edit -

Alleen het feit dat zo'n koekwaus in een jurk + bling bling van vele duizenden euro's rondloopt is iets waar je eigenlijk de ballen van uit je broek moet schamen en zo kunnen we mbt het vaticaan nog wel even doorgaan.

Dat die Nederlandse katholieke kerk nog leden heeft is eigenlijk iets om je als inwoner van een land diep voor te schamen.

Laatst bewerkt:
Waarom blijf je dit in elk topic waar het onderwerp pedofilie aan bod komt posten? Probeer je het goed te praten of wil je per se een reactie op dit citaat?

Dat een kind naïef genoeg is om te denken dat een coïtusuele relatie met een volwassene ok is, zegt trouwens niets over hoe ze daar als tiener of volwassene over zullen denken. Als je aan 100 volwassen mensen vraagt of ze het ok zouden vinden om als kind een coïtusuele relatie met een volwassene te hebben gehad, zou de grote meerderheid negatief antwoorden.

Dat er geen rechtstreekse schade is ten gevolg van een pedocoïtusuele relatie, wil niet zeggen dat het ok is, of dat er later geen (verborgen) psychische problemen kunnen optreden wanneer het kind opgroeit tot volwassene.

Maar dit terzijde, want hier gaat het topic niet over.

Ik wil aantonen dat de zogezegd trauma die een kind aan over houd zwaar overdreven is.

Dit was een longitunidale studie en het wijst uit dat kinderen met die verleden geen trauma hebben aan overgehouden.
Dat volwassen op dit moment negatief zouden reageren zegt 2x niks, omdat ze een foute opvatting hebben. Empirie > false belief.

Of dat er later verborgen psychische schade zou komen, is mogelijk. Maar je kan geen beleid opstellen op basis van 'verborgen' mechanisme'. Dat is geen argument. Meten = weten.

Als er geen schade is, dan heb ik tenminste al die ene argument ontkracht dat pedofilie zogezegd schadelijk is voor de kind. :)

Het gaat toch over pedofilie ? Zie post van bartman. Dergelijke reacties zijn misleidend. :)

Laatst bewerkt:
Ik wil aantonen dat de zogezegd trauma die een kind aan over houd zwaar overdreven is.

Dit was een longitunidale studie en het wijst uit dat kinderen met die verleden geen trauma hebben aan overgehouden.
Dat volwassen op dit moment negatief zouden reageren zegt 2x niks, omdat ze een foute opvatting hebben. Empirie > false belief.

Of dat er later verborgen psychische schade zou komen, is mogelijk. Maar je kan geen beleid opstellen op basis van 'verborgen' mechanisme'. Dat is geen argument. Meten = weten.

Als er geen schade is, dan heb ik tenminste al die ene argument ontkracht dat pedofilie zogezegd schadelijk is voor de kind. :)

Het gaat toch over pedofilie ? Zie post van bartman. Dergelijke reacties zijn misleidend. :)

wat stel je dan voor, pedofilie legaliseren omdat toch niet zo "erg" is:roflol:

Misschien is Keito ook niet vies van een jonger poesje.

---------- Toegevoegd om 15:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:34 ----------

Ik heb eerlijk gezegd een beetje de indruk dat dergelijke dingen nogal hand in hand lijken te gaan. Ik heb (dergelijke uitwassen van) religie/geloof eerder als een vorm van gedachtenkanker bestempeld en Ratzinger vertoont redelijk wat uitvalsverschijnselen zeg maar.

Alleen het feit dat zo'n koekwaus in een jurk + bling bling van vele duizenden euro's rondloopt is iets waar je eigenlijk de ballen van uit je broek moet schamen en zo kunnen we mbt het vaticaan nog wel even doorgaan.

Dat die Nederlandse katholieke kerk nog leden heeft is eigenlijk iets om je als inwoner van een land diep voor te schamen.

Haha idd, wat er ook al eerder gezegd is dat deze pedofielen alleen priester zijn geworden met de bedoeling om kinderen te misbruiken klinkt zo gek nog niet, maar dan kunnen ze zichzelf natuurlijk ook geen 'man van god' noemen aangezien ze geen priester zijn geworden met die intentie.

• Topic Starter Topic Starter
En waarom wil je dat precies doen? Wat is je agenda? Of zie jij je als de persoon die nuance wil brengen in de haat richting pedocoïtusuelen? Zo ja, waarom vind je dat belangrijk?

Dat is afhankelijk van welke parameters je hanteert voor het begrip trauma. Bovendien zijn er genoeg psychische problemen mogelijk die niet het gevolg hoeven te zijn van een meetbaar trauma.

Ah, want volgens jou is het natuurlijk fout om als volwassene te denken dat pedocoïtusualiteit verwerpelijk is? De machtsverhouding van de volwassene en het onderontwikkeld brein van het kind maken een relatie en zéker een coïtusuele relatie sowieso ontoelaatbaar volgens hedendaagse normen.

Dat in deze studie alleen rekening werd gehouden met duidelijk meetbaar trauma, vormt evenmin een argument om pedocoïtusualiteit zomaar te verdedigen en daarbij geen rekening te houden met andere factoren. Deze studie lijkt sowieso wel erg veel gaten te bevatten, ik ben ook zeer benieuwd wat experts te zeggen hebben over de manier waarop deze is uitgevoerd. Eveneens ben ik zeer benieuwd naar de achtergrond van de man die het onderzoek geleid heeft, de personen die deelnamen aan de studie etc. Waarschijnlijk valt daar veel over te zeggen.

Je hebt hier één studie (zeer mager beestje in de wetenschap) waar ik bovendien grote vragen bij heb aangaande de opgenomen factoren en uitvoering.

Best citeren dan, nu kwam het meer over als een algemene verdediging van alle pedocoïtusuelen, terwijl je het ook als nuancering had kunnen brengen.

wat stel je dan voor, pedofilie legaliseren omdat toch niet zo "erg" is:roflol:

Nee, gewoon onzinnige argumenten de kop indrukken.

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:47 ----------

En waarom wil je dat precies doen? Wat is je agenda? Of zie jij je als de persoon die nuance wil brengen in de haat richting pedocoïtusuelen? Zo ja, waarom vind je dat belangrijk?

Dat is afhankelijk van welke parameters je hanteert voor het begrip trauma. Bovendien zijn er genoeg psychische problemen mogelijk die niet het gevolg hoeven te zijn van een meetbaar trauma.

Ah, want volgens jou is het natuurlijk fout om als volwassene te denken dat pedocoïtusualiteit verwerpelijk is? De machtsverhouding van de volwassene en het onderontwikkeld brein van het kind maken een relatie en zéker een coïtusuele relatie sowieso ontoelaatbaar volgens hedendaagse normen.

Dat in deze studie alleen rekening werd gehouden met duidelijk meetbaar trauma, vormt evenmin een argument om pedocoïtusualiteit zomaar te verdedigen en daarbij geen rekening te houden met andere factoren. Deze studie lijkt sowieso wel erg veel gaten te bevatten, ik ben ook zeer benieuwd wat experts te zeggen hebben over de manier waarop deze is uitgevoerd. Eveneens ben ik zeer benieuwd naar de achtergrond van de man die het onderzoek geleid heeft, de personen die deelnamen aan de studie etc. Waarschijnlijk valt daar veel over te zeggen.

Je hebt hier één studie (zeer mager beestje in de wetenschap) waar ik bovendien grote vragen bij heb aangaande de opgenomen factoren en uitvoering.

Best citeren dan, nu kwam het meer over als een algemene verdediging van alle pedocoïtusuelen, terwijl je het ook als nuancering had kunnen brengen.

Omdat pedofielen ook mensen zijn ? Omdat ik de waarheid belangrijker vind ?
Als ik een agenda heb, heb jij dan geen agenda ? Mijn agenda is dit: onzin de kop indrukken. Wat is u agenda ? Onzin toelaten ?

Lees het onderzoek eens. Er zijn GEEN psychische problemen. GEEN.

Volwassenen denken dat kinderen daar schade aan ondervinden. Die opvatting is gewoon fout. Normen kunnen ook veranderen, das geen argument.

Ad hominem argumenten zijn een b*ch. De auteurs hebben bakken kritiek gekregen, maar ze hebben altijd de kritiek de kop kunnen indrukken. Ze zochten naar manieren of er hiaten aan de onderzoek zaten, die niet gevonden werden. De artikel is gepubliceerd in 1 van de strengst gecontroleerde journals. (psychological bulletin ;))
Natuurlijk is dit maar '1' studie en kritiek is zeer belangrijk om verder te groeien, maar het probleem is dat de politiek heeft besloten om dit soort resulaten niet meer te publiceren omdat het niet past binnen de 'apa's ethical norms'.
De waarheid komt hard aan en het klinkt niet mooi in de oren van de conservatieve lobby.
De eerste reactie was dan ook omdat mensen twijfelden aan de 'intenties van de auteurs'. Net zoals jij doet. Als je info krijgt die je niet graag in de oren klinkt, dan is de studie fail en de auteurs hebben een bedenkelijk achtergrond. En dan te zeggen dat sommige westerlingen trots zijn op hun 'scientific thinking' :rolleyes:
Eerder dogmatisch denken ja.

Ja ik wil voor het moment nuancering brengen. Ik snap nog steeds niet super goed wat de implicaties/gevolgen zijn van die studie.

als je wilt kan ik de ganse studie publiceren.

---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

Ik heb alle studies hierrond die ik maar kan vinden op web of science.

Terug
Naar boven