Fitness Seller

Pauze tussen setjes

Peiling Peiling hoe lang neem je pauze tussen setjes

• Totaal stemmers
    58

critmonster

Freaky Bodybuilder
Waardering
449
Hoe lang neem jij meestal pauze tussen een setje van een oefening?

Ik meestal 2 minuten bij elk setje en wat langer nog bij het wisselen van oefening.

Ligt eraan.

Bij zware bench/dl/squat (5x5) wel 2/3min. Bij dumbbell flies of andere kleine isolatie meestal 1minuut of minder.

Geen tijd, op het gevoel dat ik weer kan. Gaat bij het opwarmen sneller dan de werksets, en langer de training in meer rust.

Varieert van 30 seconden tot 5 minuten. Afhankelijk van gewicht/aantal reps en het aantal reps dat ik daarna wil halen.

Dat varieert van 5 seconden (bepaalde vormen van cluster sets) tot 5 minuten (1-3 RM pogingen).

Dat varieert van 5 seconden (bepaalde vormen van cluster sets) tot 5 minuten (1-3 RM pogingen).

5 seconden is me wat heel weinig (hooguit als ik na een 12-repper nog wat singles wil doen), 20-30 seconden is me wel het minimum voor cluster-training (myo-reps)

borst/sch/armen/rug 30-60 seconden
benen 3 minuten

Verschilt, op de grote en zware compounds oefeningen meestal 3-2 min en de isolaties 60-90 sec.

benen meestal tussen de 1.5-3 minute en armen 30-60 seconden

40 seconden. Volgens mij beschadig je minder spieren als je meer tijd tussen setjes houd.

Veel supersets en dropsetjes in mn schema, en bij squatten en deadlift toch wel altijd wat langer de tijd nemen, 2 minuutjes en dergelijke

Terug
Naar boven