MuscleMeat

pavlov: eten en slapen

DutchLifter

Advanced Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Waardering
42
Lengte
1m73
Ik zat dus gister een stukje pavlov te kijken, en wat ze daar beweerde:
Een kok (die volgens hem ervaringsdeskundige is) zegt hoe eiwitrijker je maaltijd voor het slapen is hoe moeilijker het is om in slaap te komen en blijven en dat koolhydraten er juist voor zorgen dat je goed slaapt...???

Klopt dit of niet?

Heb verder niet op de inhoud van het programma gelet...............ik vond haar wel lekker!:D

In slaap komen en doorslapen zijn natuurlijk twee dingen. Heb het programma (?) niet gezien, maar ervaar zelf wel na koolhydraten de energiedip, waardoor ik dus ook prima in slaap kan komen. Maar doorslapen is dan stap twee.. verteren van koolhydraten is volgens mij zwaarder dan eiwitten (en: eiwitten in vertakte ketens of niet?). Tja...

• Topic Starter Topic Starter
Heb verder niet op de inhoud van het programma gelet...............ik vond haar wel lekker!:D

sv2ttj.jpg

Ja echt wel :D,

Maar ik eet dus elke avond zoals 90% van DBB een bak kwark of casseine shake en ik slaap altijd snel en vast.

Dus wat is het probleem? Volgens mij is het overigens onzin.

Heb idd niet het idee dat ik slechter slaap door de kwark

De reden dat ik naar Wakker Nederland kijk. Mooie vrouw met een naturel look.:)

Het heeft iets te maken met het feit dat je hersenen op glucose werken. Zegmaar, net zoals een auto op benzine loopt, gebruiken je hersenen glucose. Als je melk drinkt voordat je gaat slapen dan krijgen je hersenen zo'n glucose piek.

Ik dacht dat je na zo'n piek harder in slaap valt. Zegmaar hetzelfde effect als je 3 borden spaghetti naar binnen werkt. [slaperig hoofd]

Laatst bewerkt:
Weet wel dat ik altijd best slaperig wordt als ik grote hoeveelheden heb gegeten :D

Koolhydraten zorgen voor een toename van de aanmaak van tryptofaan. Hiervan zul je slaperig worden en/of beter slapen. Tryptofaan zul je niet uit eiwitten kunnen halen. Maar idd ik gebruik ook net zoals de meeste een bak kwark voor het slapen en slaap redelijk (op 1 x wakker worden voor te pissen). Soms nog wat havermout door de kwark.

http://gezondheidsweb.blogspot.com/2010/03/serotonine.html

al hoe wel ik lees hier dat tryptofaan ook in eiwit-rijke voeding voorkomt maar dat koolhydraten nodig zijn om dit aminozuur (L-tryptofaan) op te nemen.

Moet wel toegeven dat ik na een zware maaltijd met veel koolhydraten, aardig moe word..

Same, ook al drink ik een krat energy leeg ik slaap als een blok...

Het is trouwens die combinatie koolhydraten PLUS vet. Mee eens?

- ik had vandaag ernog last van.
Vet + koolhydraten is idd sleeping time:roflol:
Voor het slapen vreet ik meestal gewoon van alles flink wat dus koolhydraten ( snoep of koek:roflol: ) vet ( noten ) en eiwitten ( kwark )
Slaap als een blok en heb nooit slaapproblemen.

Met een lege maag is gewoon k*t slapen, zit ik de hele tijd te twijfelen of ik naar benede ga om te vreten maar lig dan al in me nest en heb geen zin:roflol:

Terug
Naar boven