XXL Nutrition

pc-probleem

Sport2000

Freaky Bodybuilder
Waardering
29
sinds een paar jaartjes heb ik een pc staan
P4 - 2,8 GHz - 512 MB.
het ding werkt best en ik heb niets meer nodig dan dat deze doet, dus dat is geen probleem. probleem is dat ik er geen ruk verstand van heb verder.
de laatste tijd krijgt hij irritante trekjes zoals het ineens afsluiten van mijn internet vensters. niet afsluiten tenzij je die opdracht meerdere keren geeft. enorm vertraagd opstarten etc etc etc.
ook heb ik nadat ik mijn microsoft office pakket niet meer kon vinden er abbility office opgegooid, maar nu heb ik steeds te maken met gekopieerde bestanden, voorbeeld;
ik sla een tekstbestand op onder de naam "DBB" dan kan ik er zeker van zijn dat dit bestand binnen aanzienlijke tijd dubbel in mijn map staat??? ??? ???

nou zit ik al een tijdje zonder virusscanner :rolleyes: :p en dacht ik erover de hele mikmak naar een pczaak te brengen en hem compleet te laten checken, herstellen en er een goede virusscanner op te laten gooien, zodat ik er zeker van ben dat ik dit soort problemen niet meer tegenkom, maar ik heb geen idee wat me dat gaat kosten, hoe lang ik hem kwijt ben etc etc.

iemand enige ervaring met dit soort situaties? serieuze reacties graag:o

format c en clean install.. always does the trick ^^

waarscheinlijk zit hij vol spyware en virussen..
je kan ook deze proberen Trend Micro™ HouseCall

Klinkt als virusje. Breng em maar langs, opa schoont de boel wel even op :cool:
Maar het beste is om inderdaad eens per zoveel tijd een clean install te doen, al je files saven en dan opnieuw WIn XP erop zetten en je files terugzetten. Lekker fris het nieuwe jaar in!

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt als virusje. Breng em maar langs, opa schoont de boel wel even op :cool:
Maar het beste is om inderdaad eens per zoveel tijd een clean install te doen, al je files saven en dan opnieuw WIn XP erop zetten en je files terugzetten. Lekker fris het nieuwe jaar in!

dat is dus het punt, die hele pc is zo voor me geregeld. ik heb er zelf nooit wat aan hoeven doen en heb er dan ook de ballen verstand niet van, weet ik veel hoe dat allemaal moet :o

Dbc, we gaan toch niet afwijken he
Terroristen helpen is het laaste wat ik van je had verwacht:finger:

Als je inderdaad na een poosje bestanden ineens dubbel op je pc vind enzovoot enzovoort is de kans heel groot dat je een virus te pakken hebt en zo te horen is dat ook niet een prettige. ..

Virusscan installeren heeft geen zin meer .. voordat de virusscan is geinstalleerd zijn zijn bestanden al geinfecteerd en zal dus zijn werk niet goed doen..

Er zijn 2 oplossingen nu .. Demonteer je harddisk uit je pc en koppel deze aan een pc die een goede en bijgewerkte virusscanner heeft.

Optie 2: je kast naar de lokale computerboer brengen... Een complete installatie met behoud van je gegevens mag maximaal 75 euro kosten .. Sommigen rekenen hieroverheen nog onderzoekskosten.

je gegevens worden dan meestal in een map gezet op de C-schijf en zul je zelf verder weer uit moeten zoeken.

Een virusscan pakket kun je A: zelf gratis downloaden en gebruiken van internet.. websites daarvoor zijn AVG Free Advisor: Free anti-virus, anti-spyware and anti-malware tools (engelse gratis virusscan van AVG) of avast! antivirus Nederland - SB Networking (Nederlandse gratis virusscan die ook AVAST heet)

owja, ook zoiets, het laatje van de DVD-brander gaat niet open :rolleyes: dat brand niet zo soepel:( :D hij is m nu aan t scannen en hij slaat bijna op tilt :D
trtojan horse dit, trojan horse dat :D

NIET! je pc weg brengen, ken je niet iemand in de buurt die je computer opnieuw kan installeren?

Hij doet niet lief meer. Ik geef 'em gevoelsmatig nog een maandje of 3 voordat een ban volgt.

Maar goed je kunt 2 dingen doen Sporrrt:

1- Ik wil je ervan af helpen, maar dan moet je je files zelf backuppen, daarna installeer ik een verse copy van Win XP Pro ENgelstalig (OEM versie van DEll waarvan de updates altijd pakken!)

2- Je belt met een lokale PC man die mij al vaker heeft geholpen en die erg prettig is.

Hij doet niet lief meer. Ik geef 'em gevoelsmatig nog een maandje of 3 voordat een ban volgt.

1- Ik wil je ervan af helpen, maar dan moet je je files zelf backuppen, daarna installeer ik een verse copy van Win XP Pro ENgelstalig (OEM versie van DEll waarvan de updates altijd pakken!)

2- Je belt met een lokale PC man die mij al vaker heeft geholpen en die erg prettig is.

sport zal dan automatisch voor keuze 2 moeten gaan denk ik, aangezien hij niet weet hoe hij de boel moet backuppen :cool:
zo eerst maar weer aan t werk, merk wel wattie doet alsie met de scannings klaar is

Je hebt m'n MSN, en anders mail/PM je maar.
Die kerel heeft me vorige week nog geholpen en een paar maanden geleden toen m'n nieuwe PC kwam en er iets los zat stond ie ook binnen no time voor m'n deur. Echt een toffe vent.

ken ik m

Nee denk ik niet, maar heb ik gevonden na lang Googlen.

Ja daar zijn jullie op ar erg makkelijk in
Net zoals leugens en bedrog

Terug
Naar boven