MuscleMeat

pc start niet meer op na overclocken

BarbellManiak

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
99
Lengte
1m80
Dag heren

Probeerde net mijn intel dual core e2200 over te clocken naar 2.5 ghz. Heb de cpu mhz aangepast naar 228 en mijn multiplier is 11.

Daarnaast was miijn ram voltage 1.8 deze aangepast naar 2.0.
Na het booten begon mijn pc enorm te piepen en heb ik hem uitgedaan. Aangezet weer en nu komt hij niet meer over de bios en ik zelf kom ook de bios niet meer in, hij komt niet verder dan de scherm waar je op del moet drukken om bios op te gaan maar dat doet hij niet.

Heb geprobeerd om het batterij eruit te halen en te booten dat werkt ook niet, geheugens eruit gewisseld etc dat werkt ook allemaal niet. Las wel op de ram geheugen dat het 1.8 volt is.

WAt kan ik nu nog doen om deze systeem te redden?

Dat is de reden dat ik niet met mijn pc kloot :( Sterkte bro. (geen idee hoe je dit fixed)

• Topic Starter Topic Starter
hoop dat iemand mij kan helpen was echt een goede pc met win 8 nu zit ik op een oude gaare pent4 met xp

zit er niet een dual bios op je mobo. Zou ik ff naar zoeken want dan kan je met een flipflopje zo je andere bios laden.

je hebt niet aan het voltage voor je cpu gezeten?

zit er niet een dual bios op je mobo. Zou ik ff naar zoeken want dan kan je met een flipflopje zo je andere bios laden.
nee geen dual, wat ik vreemd is ik heb wel het batterij eruitgehaald dan zou je denke dat de bios zou moeten resetten tog?

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------

je hebt niet aan het voltage voor je cpu gezeten?
nee heb de dram voltage van 1.8 naar 2.0 gezet echt dom daar moest ik niets veranderen dan zou die gewoon werken maar kom niet meer terug in de bios

/HAHA points...
je moet als n00b niet gaan klooien met een PC..

Heb je ook de jumpers al geprobeerd ??

probeer even dat batterijtje eruit te halen en na 1 minuut weer terug opstarten

ik weet het zelf ook niet, heb deze pc 2 dage gelden van een vriend gekregen erg k*t allemaal

Heb je de RAM timings ook aangepast of staan alles behalve het voltage nog op [Auto]? Wel handig om te weten wat voor moederbord je hebt. Staat er in de bios toevallig een optie ''boot failure guard''? Ff in de gaten houden dat de cpu niet heter wordt als 65 graden, 65 graden is eigenlijk al vrij warm voor dat type. Daarnaast is niet iedere cpu (qua binning) geschikt voor hoge overclocks, al zou 2,5 GHz toch wel makkelijk moeten kunnen. Ik ben zelf niet van het overclocken in socket 775, heb nog wel ergens een e8400 liggen maar die is nog stock.

Klap op geven

Dag heren

Probeerde net mijn intel dual core e2200 over te clocken naar 2.5 ghz. Heb de cpu mhz aangepast naar 228 en mijn multiplier is 11.

Daarnaast was miijn ram voltage 1.8 deze aangepast naar 2.0.
Na het booten begon mijn pc enorm te piepen en heb ik hem uitgedaan. Aangezet weer en nu komt hij niet meer over de bios en ik zelf kom ook de bios niet meer in, hij komt niet verder dan de scherm waar je op del moet drukken om bios op te gaan maar dat doet hij niet.

Heb geprobeerd om het batterij eruit te halen en te booten dat werkt ook niet, geheugens eruit gewisseld etc dat werkt ook allemaal niet. Las wel op de ram geheugen dat het 1.8 volt is.

WAt kan ik nu nog doen om deze systeem te redden?

Werken de conroes (core 2 duo) met multipliers? dat was toch pas by sandy/ivy bridges zo?
De conroes hebben FSB/MHZ die je kan aanpassen.

Moederborden hebben piepcodes, hoeveel lange en korte piepen geeft hij, en in welke volgorde?
Als hij continue een lange piep geeft dan moet je gewoon eens kijken of je videokaart en geheugen wel goed vast zit. het kan zomaar een ongerelateerde oorzaak zijn.

Zolang je je bios niet hebt zitten flashen, kan je je moederbord gewoon resetten. Haal het CMOS batterij'tje eruit en druk een stuk of 10-15 keer op de aanknop, zodat de resterende stroom weg gaat.
Vergeet niet eerst je stroomstekker eruit te halen, anders voedt ie je PC nog.

Trouwens, ik zou niet alleen je FSB/MHZ verhogen, dit zorgt ervoor dat je vcore automatisch mee omhoog gaat en die staat dadelijk op 1,60 of 1,75 ofzo.. dan frituurt ie je processor.

dit probleem is allang opgelost
toch bedankt kaluro

waar lag de oplossing dan?

Wat ik heb gedaan is het batterij eruit halen en het kast van de spanning zo de hele nacht laten staan vanmorgen spanning erop gezet batterij erin half uur wachten en toen was me bios gereset en deed hij het weer. Had ik van iemand van tweakers

Terug
Naar boven