Fitness Seller

PCZAAK.nl ervaringen?

b3ta

( * Y * )
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
5
Beste mensen ik ben van plan een nieuwe pc te halen van de zomer en de site http://www.pczaak.nl heeft erg leuke pc's staan.

Maar nu was mijn vraag heeft 1 van jullie ervaring met deze site. Hoe is bijvoorbeeld de levering? En hoe zit het met als er bijvoorbeeld iets stuk is moet je dan helemaal naar hun shop boeken met de auto of op sturen of komen ze het ophalen?

Ik heb op de site gekeken maar die FAQ is niet echt helder voor mij :o

Dit pctje leek mij wel leuk Leuk pctje

Is het echt nuttig om er bijvoorbeeld een snelle raptor schijf in te zetten? Boot hij dan echt sneller op?

- Athlon64 4000+ 939 met Zalman 7000B LED Alcu
- 2 X Twinmos 1 GB PC3200
- DFI UT NF4 UltraD, 939
- Leadtek 7800 GT Pe16 nvidia 256MB
- WD Raptor 360GD SATA met 8 MB cache 10.000 RPM (!)
- Maxtor 250 GB SATA met 16 MB cache 7200 RPM
- NEC 4550 DVD brander (zwart)
- ASUS DVD-E616 (zwart)
- NEC diskette station (zwart)
- Tagan 380Watt TG-380-U01 powersupply

Qua specificaties is het top, en de kast ziet er misschien wel een beetje breezer uit maar ook wel vetjes met een LCDtje bovenop. De Geforce kaart maakt het goedje ook wel prijzig.

En of 7200 vs 10.000 toeren nou zijn geld waard is. Misschien zou je ook kunnen kijken of 2 hd in Raid niet sneller werkt... Eric zal er wel een antwoord op geven ;)

EDIT: beetje googlen, http://www17.tomshardware.com/2006/02/06/wd1500ad_raptor_xtends_performance_lead/

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
THnx ja de kast is niet echt relaxed als je savonds achter de pc zit is nog steeds je hele kamer verlicht met blauwe neon. Daar kan ik wel wat op regelen door gewoon een andere kast te nemen. Ik heb die tomshardware gelezen en ze zeggen dat het wel een snelle schijf is die de concurrentie ver achter zich laat in alle daags pc gebruik.

Ook sneller dan 2hd in raid las ik geloof

Raid 0 is sneller dan 1 10K schijf... maar je moet een afweging maken.

raid 0 en kapotte disk is alles weg.
Ik heb zelf Raid 0 (2X200GB 7200 SATA) en dat is vlot zat, ik ben bang dat de 10K disk niet genoeg zal uitmaken.

en inderdaad de kast is bah.. maar dat is persoonlijk

Het is een leuk systeem, maar je moet je afvragen of snel opstarten het geld waard is voor die Raptorschijf. Ik heb zelf net een nieuw systeem gekocht, met een Samsung Spinpoint SATA-II schijf er in, dat start al flitsend op. Denk dat je misschien 2 of 3 seconden wint met een Raptor, tegen een forse meerprijs. Mocht wel je daarbij nog disk intensieve applicaties gebruiken dan is het wel de moeite waard, maar in de meeste gevallen is het overkill.

Zou zelf voor een X2 processor kiezen, de processor is in alle gevallen toch al de limiterende factor met dit soort videokaarten. Dan heb je buiten games om meer aan een dualcore.

Rest van de configuratie is goed, alleen is een 380 watt voeding in die kast op het randje. In principe kom je standaard wel onder de 380 watt, maar de voeding loopt wel redelijk op zijn tenen, een 500 watt valt aan te raden. Zeker als je nog wil overklokken, wat met dit board goed mogelijk is. Board ondersteunt overvoltage waarmee je de processor meer volt kan geven, daarmee voer je wel het vermogen op.

Over PC-zaak zelf, laatste survey's op tweakers.net zijn niet echt hoopvol. Genoeg andere pc-boeren die dezelfde producten verkopen.

Ik heb zelf nog geen nare ervaringen gehad met pc zaak. Heb ook maar een klein dingetje besteld.. 1 schijf geloof ik en die werd de volgende dag netjes bezorgd. Is alleen al een tijdje geleden, dus denk dat je idd maar even op tweakers moet kijken voor die shop survey

Terug
Naar boven