Fitness Seller

Peijs verbiedt losse spullen in auto

Bezoekers in dit topic

Vanny zei:
offtopic!: @MrJ woow word het hier zo serieus dan :eek:
en daarbij ik vraag me af waarom mijn reactie werd verwijderd!
dit was een serieuze reactie die ik hier had geplaatst!..ik dacht dat iedereen nog een eigen mening mocht hebben over bepaalde zaken pfff.
enfin kom verwijder deze maar ook nu je toch leuk bezig bent
damn maat

Lieve schat,

Voor het geval je het niet in de gaten had, had het board wat issues met de DB. De admin heeft eea gechecked aan de hand van dit topic en daar zijn een 6tal posts perongeluk verloren gegaan.

Niet meteen het slechtste denken. :)
 
builderB zei:
BERTJE VISSER!!!!! :D:D:D

maar k kan me hier wel in vinden eigenlijk (blijkbaar als enige)

een pc, monitor en weet ik wat allemaal nog meer op 120 km/h
U(k)=0,5m * v^2
en daarnaast: losliggende meuk op de vloer van een auto kan onder een rempedaal schieten (drankflesjes e.d.)

De achterliggende gedachte kan wel ok zijn, maar doen met er behoorlijk wat gespecificeerd worden. Wanneer is iets gevaarlijk en op welke plaats.

Op deze manier maak je het wel heel makkelijk om de NSB, eh de politie, hun bonnenquota te laten halen.
 
Oke dan,even serieus.
Ik heb een ANWB slipcursus gehad,de uitgebreide.
In geval er een knikker vanaf de hoedenplank loskomt met een aanrijding met 50km/u heeft deze de snelheid om als een kogel door de voorruit te gaan.
Maar volgens mij weet elk weldenkend mens dat je kleine zware voorwerpen niet op de hoedenplank legt.
Al mijn werkmateriaal ligt bij mij wel achter een hekwerk,maar is arboverplicht.
Bij mijn weten kan los materiaal op de achterbank bij een noodstop niet verder als de voorstoelen.
Vertrouw je het evengoed niet,leg je het in de voetenruimte achter je voorstoelen.
Dat er speciaal een wet voor aangepast wordt is imo verspilling belastinggeld.
 
Ik kan nog wel het een en ander vertellen over onze mooie wetten en regeltjes en hoe deze naar willekeur worden nageleefd door onze wetshandhavers.

Wellicht dat ik er een topic over open zo gauw ik erover uitgefrustreerd ben :cool:
 
Leviathan zei:
Ik kan nog wel het een en ander vertellen over onze mooie wetten en regeltjes en hoe deze naar willekeur worden nageleefd door onze wetshandhavers.

Wellicht dat ik er een topic over open zo gauw ik erover uitgefrustreerd ben :cool:

Doe dat, zeer interessant nl. :)
 
het is toch steeds weer hetzelfde ze zoeken echt dingen uit om de staatskas te spijzen . hoe moet iemand die een bril draagt dan in de auto gaan zitten ???

moet hij lenzen dragen . een kind dat met een treintje speelt ook verbieden .

this country is going straight to hell
 
Die nederlanders :) :D waar halen ze het vandaan... Ga maar eens definiëren wat een "los voorwerp" is, want in theorie ben jij ook een los voorwerp als je zo gekatapulteerd wordt door je voorruit.

Moet je alles met velcro of haken vastzetten zoals het brandblusapparaat :) Ik zie hier een nieuwe goudmijn aankomen :p Ff bedrijfje oprichten... kunnen misschien alles in velcro maken zodat het blijft plakken aan het plafond etc? :) lol... goed bezig...

Grtz
DiS
 
Het was kennelijk een voorstel die gelukkig nu door de kamer afgeschoten wordt. :)


Een groot deel van de Tweede Kamer is het niet eens met de plannen van minister Peijs (Verkeer) om rondslingerende spullen in de auto te verbieden. Peijs is bang dat bijvoorbeeld paraplu's en stratenboeken bij plotseling remmen of een aanrijding dwars door de auto vliegen en ernstig letsel veroorzaken. CDA, PvdA, VVD en D66 bestempelen dit als onzin. Als Peijs niets beters verzint, zal de Kamer tegen het voorstel stemmen.

VVD-Kamerlid Hofstra geeft aan veiligheidsriemen heel nuttig te vinden. "Maar we moeten ze niet voor stratenboeken gaan gebruiken." PvdA'er Verdaas voegt toe: "Het is vergezochte flauwekul. Zo kun je straks geen blikje fris meer drinken in de auto. En Peijs kan haar dikke dossiers niet meer op de achterbank lezen."

Een woordvoerder van de minister geeft aan dat de politie zal beoordelen of een automobilist iets gevaarlijks in de auto heeft liggen. Verboden worden in ieder geval zware, harde en scherpe spullen, zoals stratenboeken, paraplu's en gereedschap.
 
Als je bij een zwaar ongeval betrokken bent, en het blijkt dat je dodelijk getroffen bent door een stratenboek, dan was het je tijd misschien ook wel ;)

Volgens mij vallen er meer doden bij gezinnen op autovakantie met hun achterbak volgepropt met aardappelen en andere zware meuk.
Als de kinderen dan zo verstandig zijn om hun gordel te dragen, worden ze niet door de vooruit geslingerd, maar verpletterd door de lading die vanachter door de rugleuning beukt.
 
Ik vind het wel een goede regeling. Er moet toch iemand aan jullie veiligheid denken stelletje dombo's.. ;) :D
 
en landmeters dan?


weet je hoeveel koffers, statiefen, prisma's en zooi er LOS achterin die bak liggen??:eek:
 
Ik kan mij wel voorstellen dat los liggende spullen bij plotseling remmen tot ongeleide projectielen kunnen leiden.
Maar ik snap niet goed wat de aanleiding is geweest voor deze maatregel. Is er laatst een ongeluk gebeurd waardoor iemand door zijn losse lading werd verwond?

Ik denk dat het voor een economische strop zorgt deze regel. Alle auto's dienen dan te worden aangepast alleen om losse attributen veilig te kunnen vervoeren. Voor bedrijven zou dit zorgen dat de kosten van hun product toeneemt en daardoor de prijzen de pan uit rijzen.

Zou de Nederlandse maatschappij hier geen stokje voor kunnen steken. In de vorm van een motie van wantrouwen of het afdwingen van een referendum?
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven