- Waardering
- 1.623
Beste animals!
Ik ben bezig om een forum te maken voor mijn vader. Betreft een vereniging met hetzelfde beroep (Financiële kant) ze willen graag een forum voor hun site.
Nu heb ik binnen 10 sec phpBB draaiend gekregen op me computer
(Wampserver 2.1) Forum draait nu, enkel even wat tekst aanpassen.
Nu heb ik wat vragen hier over, ik zat al beetje te googlen en hieruit kwam dat dit de beste keuze was (Vooral als ik kijk naar prijs/kwaliteit, het is gratis)
Nu vroeg ik me af, hoe veilig is zo'n standaard forum?
Passwords worden opgeslagen in database met MD5 encryptie, kan je dit ook nog veranderen naar andere hash standaards? Gezien MD5 al beetje achterhaald is en met een BFA achterhaald kan worden.
Kans is natuurlijk heel klein dat ze zullen worden gehacked oid, maar het liefst heb ik dit forum wel zo veilig mogelijk.
Andere vraag, is hiervoor ook een nederlandse template voor te krijgen?
Scheelt heel veel aanpassen. - Al gevonden!
Mvg, Dennis
Ik ben bezig om een forum te maken voor mijn vader. Betreft een vereniging met hetzelfde beroep (Financiële kant) ze willen graag een forum voor hun site.
Nu heb ik binnen 10 sec phpBB draaiend gekregen op me computer
(Wampserver 2.1) Forum draait nu, enkel even wat tekst aanpassen.
Nu heb ik wat vragen hier over, ik zat al beetje te googlen en hieruit kwam dat dit de beste keuze was (Vooral als ik kijk naar prijs/kwaliteit, het is gratis)
Nu vroeg ik me af, hoe veilig is zo'n standaard forum?
Passwords worden opgeslagen in database met MD5 encryptie, kan je dit ook nog veranderen naar andere hash standaards? Gezien MD5 al beetje achterhaald is en met een BFA achterhaald kan worden.
Kans is natuurlijk heel klein dat ze zullen worden gehacked oid, maar het liefst heb ik dit forum wel zo veilig mogelijk.
Andere vraag, is hiervoor ook een nederlandse template voor te krijgen?
Scheelt heel veel aanpassen. - Al gevonden!
Mvg, Dennis
Laatst bewerkt:

.
Je studeert ook TI?