XXL Nutrition

pijnlijke gewrichten of spieren

Longbow91

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
heee,,

heb laatste tijd last van pijnlijke gewrichten of spieren ben er nog niet helemaal uit. Altijd al last gehad van pijnlijke polzen met bepaalde biceps oefeningen denk dan vooral aan trainingen zoals z stang gebruiken. en heb als ik borst of schouders ga trainen dat zowel links als rechts me schouders gaan pijn doen. heb precies hetzelfde als ik voetbal in me achillespezen, dus rek ze elke dag al op en smeer een middel erop tegen ontsteking maar komt elke keer weer terug. nu beginnen me kniën ook al vervelend te worden zowel links en rechts. het begint steeds op hetzelfde moment bij beide kanten snap er niets van.. snap ook niet waar het aan ligt:S

-ik voetbaltrain 1 of 2x per week en elke zondag een voetbalwedstrijd..
-fitness 3 split ma,di,wo en vr of za nog een fullbody erbij..
-ma,di en wo, 3 setjes van 15 herhalingen en in me fullbody 3 setjes van 8 herhalingen,, en absoluut elke set to de limit (elke 4 weken draai ik dit om dus dan wordt het 3 dagen steeds 8 herhalingen en de fullbody 15 herhalingen)
weeg 82kg, 13% vet..
-drink ene dag 1.5liter melk andere dag weer 2.5 liter melk verschilt van dag tot dag..
-1 bak kwark
-ong 10 broodjes met kaas,pindakaas en stroop
-bak brinta met 250ml melk en een bak muesli met 250ml yoghurt
-en avondeten
-bak fruit en 2 vitamine c pilletjes (100% adh totaal dacht ik zijn 2 van die pilletjes)
-30 gr whey

ik dacht dat misschien wel aan calcium gehalte lag maar lees hier op de forums daar niet echt wat van terug,, snap er in ieder geval geen kloot van... misschien hebben jullie enig idee waar het vandaan komt?

alvast bedankt:)

Laatst bewerkt:
Lastig voor je misschien minder zwaar trainen een optie?

• Topic Starter Topic Starter
ik zal nog even bij zetten hoe ik train idd,,;)

Neem ipv die vit c gewoon multivit voor sporters (kruidvat oid), zit ook al 400% vit c in meestal. Je kunt voor glucosamine sulfaat kiezen voor 'soepel' kraakbeen, al is de werking hiervan volgens mij nog neit aangetoond (glucosamine zit in bepaalde vorm in kraakbeen, je zou dus denken dat het helpt).
Je achillespees is heel ander bindweefsel en wordt ook heel anders belast.

Denk dat je te veel traint, en dat je pezen zijn overbelast. Ga even alleen voetballen (eigenlijk ook liever niet) en 2 weken niet fitnessen, begin daarna met 2x fullbody of 3x split en kijk hoe het gaat (en niet onder de 6 herhalingen gaan zitten, daar vererger je het alleen maar mee). In de tussentijd kun je ibuprofen nemen om de ontsteking wat te remmen (ook niet langer dan 7 dagen)

Terug
Naar boven