AndroidHealthClinic

pijnlijke pezen en knieën

franciscus

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

ik trainde al een aantal jaar maar moest vanwege een blessure een poos stoppen
ik gebruikte nogal veel proteïne
tydens mijn blessure heb ik ook geen proteïne meer genomen
en wat bleek : veel van mn pezen en peesjes ( bv vingers, elleboog, knieën en alsmede òòk mn beide archillespezen) knaken en doen zeer
what the **** zou het kunnen zijn ?

k heb een poos geleden weer het trainen beetje opgepakt en ook weer proteïne gaan gebruiken waarbij tenminste mn knieën weer wat opknapte
tsja met deze crisis tijd ben ik als de dood dat ik uitval van werk
nog steeds kamp ik op onverklaarbare wijze met een dubbele archillespeesontsteking....de dokter weet het ook niet meer en ik heb alles geprobeert
k loop deels op pijnstillers maar wil weten wie eventueel een idee heeft of ook last heeft gehad na subiet onthouden van proteïne shakes

any info = welcome
thxs bros........

Ik heb ook 5 jaar geleden al een ontsteking aan me achillespees gehad en heb daar nu nog last van. De rek is eruit, dus met hardlopen en squaten en op de hurken zitten heb ik er nogsteeds goed last van. Tantum werkt goed tegen de pijn!!!

never nooit injecties nemen in je achillespees in ieder geval... wat de dokter ook beweerd. kunnen ze van oplossen en dan scheuren... (dit geen eigen ervaring maar wel bij andere mensen gebeurd...)

never nooit injecties nemen in je achillespees in ieder geval... wat de dokter ook beweerd. kunnen ze van oplossen en dan scheuren... (dit geen eigen ervaring maar wel bij andere mensen gebeurd...)
Deze injecties verzachten idd je weefsel door de cortico, voordeel is wel dat de pijn direct weggaat omdat er lidocaine bij zit maar hoogst waarschijnlijk ook terugkomt. Het afscheuren gebeurd volgens mij als je meerdere injecties hebt gekregen, het weefsel is dan zo soft dat het gemakkelijker afscheurd.

Inderdaad. Injecties zijn niet aan te raden. Ik ben zelf fysiotherapeut en ik adviseer om rust te nemen en evt. excentrische oefeningen te doen voor je achillespees.

Als je wat meer informatie wilt over deze blessure, is dit misschien wel een goeie website: www.blessurenet.nl

Even een opmerking ivm cortisone injecties in pezen bij een (calcifiërende) tendinose/tendinopathie:

-Dit is ABSOLUUT uit den boze, tenzij je je pees wil scheuren. Spijtig wordt deze praktijk hier een daar nog wel eens toegepast, terwijl er in de medische literatuur overal gemeld wordt dat dit gepaard gaat met een sterk verhoogd risico op ruptuur.

Cfr. PUBMED:
*Eccentrische oefening is eerste lijn;
*Invasievere methodes:
-ESWT zou vrij goede resultaten bieden.
-Dry-needling, injecties van allerhande (groeifactoren) zouden gelijkaardig zijn.
Komt erop neer dat hiermee het herstellingsproces gestimuleerd wordt. In ieder geval is er geen verhoogd risico op ruptuur bij deze behandelingsmethodes, wat bij cortisone zeker wel het geval is.

Mvg,

Laatst bewerkt:
Even een opmerking ivm cortisone injecties in pezen bij een (calcifiërende) tendinose/tendinopathie:

-Dit is ABSOLUUT uit den boze, tenzij je je pees wil scheuren. Spijtig wordt deze praktijk hier een daar nog wel eens toegepast, terwijl er in de medische literatuur overal gemeld wordt dat dit gepaard gaat met een sterk verhoogd risico op ruptuur.

Cfr. PUBMED:
*Eccentische oefening is eerste lijn;
*Invasievere methodes:
-ESWT zou vrij goede resultaten bieden.
-Dry-needling, injecties van allerhande (groeifactoren) zouden gelijkaardig zijn.
Komt erop neer dat hiermee het herstellingsproces gestimuleerd wordt. In ieder geval is er geen verhoogd risico op ruptuur bij deze behandelingsmethodes, wat bij cortisone zeker wel het geval is.

Mvg,
Welkom op het forum :)

Ik zou al je beenoefeningen er uit halen, een paar weken niks doen. En dan langzaam aan weer rustig oefeningen toevoegen waarbij je geen last hebt. Succes!

Terug
Naar boven