Fitness Seller

pindakaas vs noten

Killy

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.015
Hee mensen, even een kort vraagje

Vind noten zo duur en de pindakaas word hier netjes gekocht door mijn huisgenoten :). Kan je een portie noten s'avonds vervangen door bv 2 boterhammen met pindakaas?

Hee mensen, even een kort vraagje

Vind noten zo duur en de pindakaas word hier netjes gekocht door mijn huisgenoten :). Kan je een portie noten s'avonds vervangen door bv 2 boterhammen met pindakaas?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Volgens mij kosten noten (bijna) net zoveel als pindakaas..
Duur is het zeker niet.

• Topic Starter Topic Starter
vind walnoten bijv in vergelijking met een pot pindakaas wel prijzig.
Helemaal met al die kwark, blikkentonijn, pasta, kipfilet ect die ik al moet betalen van mijn stuffi :P

vind walnoten bijv in vergelijking met een pot pindakaas wel prijzig.
Helemaal met al die kwark, blikkentonijn, pasta, kipfilet ect die ik al moet betalen van mijn stuffi :P

Waar doe jij dan boodschappen? AH?

Ga naar de Aldi ofzo.
Daar vallen de prijzen echt mee. Bijv een bak kwark, 0.65 cent..

Je vergelijkt nu twee of eigenlijk drie producten met elkaar, waar van er 1 een koolhydraatrijk product is. Maar je kan het best vervangen als het in je voedingsschema past.

Je kan de noten wel vervangen door de pindakaas, maar dan niet op brood als je dezelfde macros binnen wil krijgen.
Er gaat niks boven echte noten, maar pindakaas is eigenlijk gewoon pinda's + wat extra olie en zout.

Begrijp ik goed dat je probleem is dat je wel noten wilt ivm de goede vetten, maar zoekt naar een goedkoper alternatief? Of zoek je variatie in je calorieen?

Pinda´s bij de AH zijn maar 60 cent per 500 gram. Andere noten zijn idd wat duurder. Cashewnoten zijn ook goedkoop bij de euroshopper.
In elk geval is pindakaas bij mijn weten niet goedkoper zoals al gezegd. Een pot van 350 gram kost al snel een euro terwijl 50 gram pinda´s bij AH dus 60 cent kosten. Als je ergens op wilt besparen lijken me noten niet de juiste keuze.

In een turkse winkel kun je ook vaak voor een goede prijs amandelen en walnoten kopen trouwens. Relatief veel eiwit zit ook in seitan, sojabrokjes, tofu en gistvlokken. Soya shakes of die whey shake die ik op deze site ergens zag staan voor 11,30 euro zijn ook heel goedkope eiwitbronnen trouwens en ook wel erg makkelijk.

Je kan ze nu ook uit de bomen halen, moet je alleen wel een notenkraker kopen..
Weet niet of dat te duur voor je is? Uitwonend stuffi krijg je aardig wat geld dus zo arm zijn studenten ook weer niet

Je kan ze nu ook uit de bomen halen, moet je alleen wel een notenkraker kopen..
Weet niet of dat te duur voor je is? Uitwonend stuffi krijg je aardig wat geld dus zo arm zijn studenten ook weer niet

Walnoten en hazelnoten zoeken is leuk. Maar de laatste jaren kon ik er geen één meer vinden. Wat blijkt nu, hele Turkse of Marokkaanse gezinnen komen naar de bossen toe om walnoten en hazelnoten te rapen.:eek:

Klopt! Dat doen ze bij mij in de buurt ook. Ik heb nu zelf een walnotenboom in de tuin, maar hij wordt wel heel groot...:)

Terug
Naar boven