AndroidHealthClinic

Pizzadeeg uit Ultra Fine Oats??

dancso000

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
84kg
Hallo allemaal,

Ik heb al een paar keer zelf pizzadeeg proberen te maken uit ultra fine oats (Body&Fit).

Ik heb de ingredienten gemixt en in de oven gegooit, de deeg zelf smaakt wel lekker, maar hij blijft steeds plakken op de bakplaat. Heb al geprobeerd om margarine, olijfolie op de bodem te smeren, maar hij blijft nog steeds elke keer plakken.

Ingredienten:

1 ei
50 gr ultra fine oats
half tl. pizzakruiden
1/4 tl zout
80 ml water

Iemand een suggestie hoe ik het beter kan doen?

Bakpapier/silpad.

in voor bereidingswijze van die bodem

Bakpapier idd..
En een flinke scheut olijfolie door je 'beslag'

komt omdat de oven niet warm genoeg is. Een echte pizza oven kan wel 300 graden worden. Daarnaast moet je de bodem bakken op een steen. Wat ik zelf doen is mijn oven zo hoog mogelijk zetten (250 graden) en in de oven een stenen plaat leggen van een steengrill. De steen moet ook heet zijn, dus deze er al in leggen bij het voorverwarmen van de oven.

mag ik vragen waarom je graag een pizzabodem van oats wilt maken?
Wat is er mis met gewoon bloem? beide zijn koolhydraten en niet eens zo verschillend (ik zou ze beide nog wel complex noemen)

Waarom maak je hem met oats? Voor de vezels of wat?
Een hoop mensen maken pizzas met deegmix voor wit brood.... Leef je uit met volkoren mix zou ik zeggen, of gooi een handje ps.husk vezels door de witte shit....
Er is trouwens ook een low carb variant met bloemkool!!!

Maar als ik pizza eet wil ik m gewoon wit en met veel kaas en salami....

Met havermout vind ik hem ook lekker. Volgende keer eens met Pure rice powder proberen :D

• Topic Starter Topic Starter
komt omdat de oven niet warm genoeg is. Een echte pizza oven kan wel 300 graden worden. Daarnaast moet je de bodem bakken op een steen. Wat ik zelf doen is mijn oven zo hoog mogelijk zetten (250 graden) en in de oven een stenen plaat leggen van een steengrill. De steen moet ook heet zijn, dus deze er al in leggen bij het voorverwarmen van de oven.
Ik had de oven ook eerst opgewarmd op 250 graden, maar het is nog steeds mislukt.
Ik zal het volgende keer met bakpapier proberen! :)

Waarom maak je hem met oats? Voor de vezels of wat?
Een hoop mensen maken pizzas met deegmix voor wit brood.... Leef je uit met volkoren mix zou ik zeggen, of gooi een handje ps.husk vezels door de witte shit....
Er is trouwens ook een low carb variant met bloemkool!!!

Maar als ik pizza eet wil ik m gewoon wit en met veel kaas en salami....
No particular reason, wou alleen beetje experimenteren.
En er zijn idd meer vezels in oats dan in bloem.

Bedankt allemaal voor reacties!

• Topic Starter Topic Starter
De perfecte pizzabodem:

Ik ging gwn door met experimenteren, en in oven om een of andere manier wilt het niet echt lukken.
Dus toen had ik de oven vervangen door een pan.

Veel beter, plakt niet.

Hetzelfde recept...

Bakken op licht tot middelmatig vuur!

Halverwege ff omdraaien, dan beleggen, deksel er op... ingredienten beetje warm laten worden, en hoppa.... een lekkere pizza :)

Terug
Naar boven