XXL Nutrition

PL/SM schema hulp gevraagd

RockOfAges

Monstrous Giant
Elite Member
Challenge x2
10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
12.370
Lengte
1m95
Massa
135kg
ik wil graag zo sterk mogelijk worden en ook massa pakken

dit is momenteel mijn schema:

maandag en donderdag:

overhead press 5x5
bench press 5x5
incline db press 3x8
pendlay rows 5x5
lat pulldowns 3x8
tricep rope pushdown 3x10
dumbbell curls 3x10

dinsdag en vrijdag:

squat 3x5
deadlift 1x5
leg press 3x10

huidige maxes
3x5x95 squat
5x80 paused bench
5x172,5 deadlift
5x55 ohp
5x77,5 pendlay row

doe met opzet ohp voor bp omdat ik ohp sterker wil.

graag zou ik jullie feedback willen over dit trainingsschema en suggesties zijn meer dan welkom

squad is DE kracht en massapakker die zou ik min 3x/wk doen en als eerste oefening

Heftig programma 4x/wk een beetje te heftig als je tegen je max zit dan heb je te weinig herstel
OHP zou ik naar de andere schuiven, dus voor je deadlift

heb je dit zelf "ontworpen"?
Ik denk dat je snel op n plateau komt

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
squad is DE kracht en massapakker die zou ik min 3x/wk doen en als eerste oefening Heftig programma 4x/wk een beetje te heftig als je tegen je max zit dan heb je te weinig herstel OHP zou ik naar de andere schuiven, dus voor je deadlift heb je dit zelf "ontworpen"? Ik denk dat je snel op n plateau komt

doe alle compounds 2 x per week dus ook de squat. verder zit er 72 uur voor ik weer dezelfde spiergroepen doe dus lijkt me dat ik wel voldoende rust krijg? ohp op lowerbody is misschien wel een ideetje. dan heb ik ook meer kracht over voor benchpress

Ik zou sowieso niet 2 dagen hetzelfde doen.

Eerder iets als;

Ub1; bench 5x5 (zwaar) / chin ups 3x5 (zwaar) / ohp 4x6 (licht) / bor of pendlay rows 3x8 (licht) / + assistance

Lb1 ; squat 5x5 (licht - medium) / deadlift 3x3 (zwaar) / + assistance

Ub2; ohp 5x5 (zwaar) / chin ups 3x8 (licht) / bench 4x6 (licht) / + assistance

Lb2 ; squat 5x3 (zwaar) of bv 7x3 / deadlift (of variatie daarop) 5x3 (licht - medium) / + assistance

Licht = ongeveer 60 van je *RM
Medium = ongeveer 70 van je *RM
Zwaar = ongeveer +80% van je *RM

Edit; vergeten, increments; ik zou op je UB lifts wekelijks verhogen met 2,5kg en je LB lifts met 5kg. Je hoeft dit niet te forceren op iedere oefening (zoals bijvoorbeeld pendlay rows, als je die 3 weken lang op 't zelfde gewicht doet is dat echt niet zo'n probleem), maar probeer wel over langere tijd toch steeds zwaarder te gaan trainen. Wanneer je eventueel wilt resetten hoef je ook niet alles te resetten, n of twee oefeningen even resetten kan ook gelijk een positief gevolg hebben voor de rest van je oefeningen.

Zelf een beetje uitvogelen wat voor jou lekker gaat. Niet verwachten dat je met n keer proberen gelijk een goed schema hebt. Is een proces wat je moet doorlopen van continu aanpassen van je schema, tot je iets hebt gevonden wat voor jou werkt.

Beetje meer in deze richting. Vind het overigens altijd nogal arrogant staan om compleet m'n eigen schema te adviseren, maar daar zou je ook nog eens naar kunnen kijken.

Laatst bewerkt:
hoezo wil je OHP sterker krijgen? Is imo gewoon normaal in verhouding. Ik zou zeker niet 2 keer per week beginnen met OHP. Mischien dat omwisselen? Verder vind ik die A sessie best pittig. Kan je die niet beter splitsen?

Ik zou iets meer variatie in je DL doen dan twee keer per week zwaar 1x5 te doen.

ik zou het zelf iets anders aanpakken :o

edit: boks stickysteez dat we op het zelfde moment een beetje hetzelfde advies geven. Das it mane

hoezo wil je OHP sterker krijgen? Is imo gewoon normaal in verhouding. Ik zou zeker niet 2 keer per week beginnen met OHP. Mischien dat omwisselen? Verder vind ik die A sessie best pittig. Kan je die niet beter splitsen?

Ik zou iets meer variatie in je DL doen dan twee keer per week zwaar 1x5 te doen.

ik zou het zelf iets anders aanpakken :o

edit: boks stickysteez dat we op het zelfde moment een beetje hetzelfde advies geven. Das it mane

ait boks my n*gger

• Topic Starter Topic Starter
thanks beide! waardeer de inbreng en ga er eens mee puzzelen

squat max is zojuist van 5x95 naar 5x110 gegaan en dl van 5x172,5 naar 5x175

say what

Terug
Naar boven