AndroidHealthClinic

Polls: Frans 'nee' tegen EU-grondwet

exarchos

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
PARIJS Frankrijk heeft de Europese grondwet afgewezen. Bij het referendum van vandaag heeft 55,45% 'nee' gestemd, zo blijkt uit de eerste exit-polls. De opkomst was hoog.

Volgens de laatste cijfers is zo'n 75% van de Franse kiezers naar de stembus gegaan. De laatste stemlokalen in Parijs en Lyon zijn net gesloten. De uitkomst is een zware tegenvaller voor president Chirac. Tot het laatst bleef onduidelijk of er een meerderheid voor of tegen de grondwet zou stemmen.

Oke dan!!!!

En nu laten we Balkie as woensdag nog even in zijn hempie staan!!! alvast een goed begin van de week op deze manier!

geweldig nieuws!! vet dat had ik helemaal niet verwacht maar een geweldige opstker voor de nee stemmers in holland! :thumb:

En het kabinet zei al het hangt veel af van de Fransen hun uitslag zal bepalend zijn voor het resultaat hier!

Bij hun is het teminste wel bindend :cool:

Wel niet gaan jammeren als straks de kosten omhoog gaan he van o.a de benzine enz. Want dat staat te gebeuren.

We zouden dit land eens flink moeten boycotten.

Chirac heeft al aangekondigd binnen enkele dagen met nieuws over de regering te komen. Dat kan alleen maar betekenen dat hij het ontslag van zijn regering in gaat dienen.

Zou Balkenende ook opstappen als NL Nee stemt?

Rhinemann zei:
Chirac heeft al aangekondigd binnen enkele dagen met nieuws over de regering te komen. Dat kan alleen maar betekenen dat hij het ontslag van zijn regering in gaat dienen.

Helaas niet :( Zei hij eergister nog bij een interview.

Rhinemann zei:

Of alleen Raffin wegtrapt?

Homer17 zei:
Helaas niet :( Zei hij eergister nog bij een interview.

Ik snap da nog niet zo goed hoor, iedere keer dat aftreden enzo als ze het niet echt eens kunnen worden of zo.... stelletje kinders. Maar goed nu zien ze het dus in...
democratie = volk heeft de 'macht'
Als het volk zegt 'nee!' dan heeft de volksVERTEGENWOORDIGING zich daar toch gewoon bij aan te sluiten????
Begint op voetbal te lijken, het gaat ff niet 100% en hoppa, trainer vliegt dr weer uit....

Goed nieuws :D, nou alle andere landen ook nog NEE stemmen. Spanje heeft helaas JA gestemd. Maar ik denk dat duitsland en groot britannie ook wel eens nee zouden kunnen gaan stemmen, wat blijft er dan over van een "Europesche grondwet" :D

DavyO zei:
Goed nieuws :D, nou alle andere landen ook nog NEE stemmen. Spanje heeft helaas JA gestemd. Maar ik denk dat duitsland en groot britannie ook wel eens nee zouden kunnen gaan stemmen, wat blijft er dan over van een "Europesche grondwet" :D

Duitsland heeft al ingestemd.

Vandaag stond in de metro dat Balkenende verklaard had dat hij simpelweg geen nee kon verkopen aan de EU. Denk eerlijk gezegd niet dat die Brusselse ballenlikkers is Den Haag gaan luisteren wat het referendum zegt.

De meeste landen hebben geen referendum gehouden, omdat men in het parlement al een meerderheid had. Deze landen krijgen van mij de stempel: "ondemocratisch"

Spanje had wel een referendum, maar is ook een land wat erg afhankelijk is van onze centjes die met grote containers richting het Iberisch schiereiland worden verscheept.

Ik hoop dat onze Nee de burgers van andere landen aan het denken zet. Dat we niet zomaar klakkeloos een grondwet accepteren waar niets over bekend is. Waar de burger democratie moet inleveren en je als land je identiteid kwijt raakt, daar is waar je moet ingrijpen.

Nederland en Frankrijk hebben percentueel een hoog aantal goed opgeleide en weldenkende inwoners. Als wij Nee zeggen, dan zet dat hopelijk de Britten aan het denken en zullen ze ons volgen, in plaats dat er van ons wordt verwacht de Ja-stemmers te volgen.

Al met al hoop ik dat deze poppenkast snel voorbij is en de volksverlakkers en landverraders snel opgehoepeld zijn uit Den Haag! :kots:

Jordees zei:
De meeste landen hebben geen referendum gehouden, omdat men in het parlement al een meerderheid had. Deze landen krijgen van mij de stempel: "ondemocratisch"

het gaat over argumenten tegen een grondwet, niet voor of tegen een referendum. (en ja daar zijn ook nadelen aan, zoals gebrek aan informatie en langetermijnvisie bij de bevolking)

Jordees zei:
Spanje had wel een referendum, maar is ook een land wat erg afhankelijk is van onze centjes die met grote containers richting het Iberisch schiereiland worden verscheept.

De rijken betalen meer dan de armen in een staat. Dat is overal zo, ook in nederland. De rijke nederlanders betalen ook meer belasting dan de armen. Dat heet solidariteit. Wij hebben ook voordelen bij een sterke economie in spanje, dat is immers opnieuw een afzetmarkt voor onze producten.

Jordees zei:
Ik hoop dat onze Nee de burgers van andere landen aan het denken zet. Dat we niet zomaar klakkeloos een grondwet accepteren waar niets over bekend is. Waar de burger democratie moet inleveren en je als land je identiteid kwijt raakt, daar is waar je moet ingrijpen.

De burger hoeft helemaal geen democratie inleveren. Het zijn nog steeds onze verkozenen die hun zegje zullen doen in het europees parlement. Als je kunt kiezen tussen je fiere oranje mentaliteit of een gezonde economisch toekomst, kies je toch wel voor het laatste hoop ik... En daarbij, je kan nog steeds je culturele identiteit bewaren, we evolueren naar een systeem zoals in amerika, met allemaal verschillende staten. en iedere staat in amerika heeft zijn eigen identiteit.

Jordees zei:
Nederland en Frankrijk hebben percentueel een hoog aantal goed opgeleide en weldenkende inwoners. Als wij Nee zeggen, dan zet dat hopelijk de Britten aan het denken en zullen ze ons volgen, in plaats dat er van ons wordt verwacht de Ja-stemmers te volgen.

Vlaanderen heeft het beste onderwijs ter wereld (bewezen), en wij stemmen, volgens de polls, 55%voor. Dus het bovenstaande is geen argument, (wat het eigenlijk van geen enkele invalshoek is).

Jordees zei:
Al met al hoop ik dat deze poppenkast snel voorbij is en de volksverlakkers en landverraders snel opgehoepeld zijn uit Den Haag! :kots:

Hiermee verraad je je afgrijzen voor je regering en doe je me vermoeden dat je eigenlijk geen enkel realistisch argument tegen die grondwet kunt opbrengen, je praat gewoon volledig naast de kwestie.

het hoofdargument om er voor te stemmen, zal ik nog eens herhalen:

1)we hebben een eenduidig europees economisc/politiek beleid nodig om de concurrentiestrijd die we hebben met azië niet te verliezen

2)datzelfde beleid zorgt voor een controle over de economie in oost-europa. waardoor ze ook aan onze maatschappelijke/milieu/sociale normen moeten voldoen => het wordt minder interessant voor onze bedrijven om weg te lopen. op lange termijn zal daar dan ook de levensstandaard stijgen tot ons niveau en zal de europese economie machtiger zijn dan de amerikaanse en de chinese samen

als we apart blijven paniekvoetbal spelen garandeer ik je een verloedering van onze levensstandaard. (bron: professoren economie uit de Katholieke Universiteit Leuven)

weerleg deze argumenten en ik erken je nee als gegrond...

flippodud zei:
het hoofdargument om er voor te stemmen, zal ik nog eens herhalen:

1)we hebben een eenduidig europees economisc/politiek beleid nodig om de concurrentiestrijd die we hebben met azië niet te verliezen

2)datzelfde beleid zorgt voor een controle over de economie in oost-europa. waardoor ze ook aan onze maatschappelijke/milieu/sociale normen moeten voldoen => het wordt minder interessant voor onze bedrijven om weg te lopen. op lange termijn zal daar dan ook de levensstandaard stijgen tot ons niveau en zal de europese economie machtiger zijn dan de amerikaanse en de chinese samen

als we apart blijven paniekvoetbal spelen garandeer ik je een verloedering van onze levensstandaard. (bron: professoren economie uit de Katholieke Universiteit Leuven)

weerleg deze argumenten en ik erken je nee als gegrond...

1) Het zou kunnen als er landen meedoen die financieel onafhankelijk zijn, niet in oorlog is, en waarvan de staatsschuld niet te groot is want de rijke landen zullen dan ook zorg moeten dragen voor deze kosten!
( Maar goed Nederland heeft al bewezen liever andere landen,volkeren etc,etc te helpen dan het eigen volk )

2) Zolang het personeel in de concurrerende landen voor de NL bedrijven evenveel loon zouden verdienen als hier dan is het voor een bedrijf pas aantrekkelijk hier te blijven!
Immers ze zijn dan duurder uit als ze een fabriek openen in Taiwan!
En aangezien de laatste jaren Heineken, Philips, Unilever ergens anders fabrieken uit de grond stampen gaat de werkgelegenheid hier alsnog achteruit!

ReyMysterio zei:
1) Het zou kunnen als er landen meedoen die financieel onafhankelijk zijn, niet in oorlog is, en waarvan de staatsschuld niet te groot is want de rijke landen zullen dan ook zorg moeten dragen voor deze kosten!
( Maar goed Nederland heeft al bewezen liever andere landen,volkeren etc,etc te helpen dan het eigen volk )

2) Zolang het personeel in de concurrerende landen voor de NL bedrijven evenveel loon zouden verdienen als hier dan is het voor een bedrijf pas aantrekkelijk hier te blijven!
Immers ze zijn dan duurder uit als ze een fabriek openen in Taiwan!
En aangezien de laatste jaren Heineken, Philips, Unilever ergens anders fabrieken uit de grond stampen gaat de werkgelegenheid hier alsnog achteruit!

1) in je eerste argument zeg je dat je enkel rijke landen wilt die meedoen. dat gaat niet. we moeten er onze nabije concurrenten bij betrekken, of die beconcurreren ons met wetgevingen die veel soepeler zijn dan de onze. idd we zullen moeten betalen voor die armere landen. maar je moet op lange termijn kijken. op lange termijn wordt europa 1 groot sterk economisch blok.

2)inderdaad. en waardoor stijgen die lonen niet denk je in het oostblok? dat is doordat hun wetgeving geen rekening houdt met milieu, sociale wantoestanden,... eens die dingen moeten geregeld worden stijgen hun lonen, ook zullen de vakbonden meer rechten krijgen wat leidt tot nog hogere lonen, etc en voor je het weet zijn ze geen bedreiging meer. en dit is nu reeds aan het gebeuren in polen/tsjechië !

bovenstaande argumenten zijn grondslagen van een macro-economie, ze worden door veel mensen niet begrepen (nee-stemmers kijken te veel op korte termijn) en daardoor werd er in veel landen geen referendum gehouden.

Terug
Naar boven