Fitness Seller

pols

moeilijkgeval

Cool Novice
Waardering
0
wat kan ik doen tegen een pols die pijn doet wanneer ik mijn biceps train?
bij alle andere spiergroepen heb ik daar geen last van
ik draag wanten met versterkingen aan pols, maar dit helpt niet echt...

sowieso geen wanten :p ( handschoenen ???). Als je net begint worden je polsen alleen maar zwakker hierdoor. Probeer eerst iets lichter te pakken en voer het gewicht dan op, je polsen worden vanzelf sterker.

kheb hetzelfde probleem gebroken pols toen ik 13 was maar blijft een zwakke plek gewoon polsband om doen of iets anders wat voor versteviging zorgt.

Ik train met wraps enkel voor curls of extensions voor arm oefeningen. Soms probeer ik nog eens zonder, maar dat gaat echt niet meer sinds mijn breuk.

weg met die wraps en polsbanden of whatever.

Je polsen moeten sterker worden, door extra grip-training, door te deadliften, shrugs, chinups, pullups etc.

Ook kun je speciale oefeningen voor de polsen doen, zoals back of front leverages. Met een 50 cm hamer (zo'n 3-4 kg) naar voren of achteren heffen.

Ik heb in het begin daar ook wat last van gehad.
Niet echt pijn, maar een irritant gevoel.
Ik gebruik alleen handschoentjes voor de grip (hier zit geen strap aan voor om de pols).
Na ca. 3,5 maand trainen moet ik zeggen dat het met dat irritante gevoel in de polsen steeds minder wordt.
Kwestie van wennen en idd aansterken van de polsen.

Ik heb het ook sinds ik werk:rolleyes:

eerst alleen in m'n rechter pols...

nu in allebei:mad:

Ik had er ook last van in het begin, maar nu niet meer. Probeer eens om je polsen niet zo recht te houden

Ik heb ook nu al een tijdje last vam me pols, ik denk dat die genkeust is. Het zit echt aan de rechterbuitenkant van de me rechter pols. Ik heb er alleen last van als ik aparte bewegingen maak, en met trainen.

Ik denk dat ik vandaag het beste rustig aan kan trainen, en ik heb een drukverbandje om me pols gedaan, want vandaag zijn de triceps aan de beurt.

Gebruik je een rechte barbell voor biceps oefeningen?

Bij veel mensen ligt het hier aan, en is de overstap naar een EZ-bar een opluchting..

Ik heb al 6 weken last van m'n pols. Gewoon doortrekken...

Daan04 zei:
Ik heb ook nu al een tijdje last vam me pols, ik denk dat die genkeust is. Het zit echt aan de rechterbuitenkant van de me rechter pols. Ik heb er alleen last van als ik aparte bewegingen maak, en met trainen.

heb net hetzelfde, maar er is wel een kleine oplossing (helpt maar beetje) je moet je arm recht voor je houden en je vingers naar je toe duwen, zo verminder je de druk die op je pols zit, maar als je al last hebt, moet je ervoor zorge dat waneer je pijn voelt tijdens het traine, direct stopt. Er zijn ook oefeningen waarbij je het miss niet mee voelt en doe die dan (bv vertical traction of pull ups,...)Ook EZ bar helpt wel maar ik had daardoor de problemen gekregen dusja....

Laatst bewerkt:
Mr.Mike zei:
Gebruik je een rechte barbell voor biceps oefeningen?

Bij veel mensen ligt het hier aan, en is de overstap naar een EZ-bar een opluchting..

Yup, was bij mij ook zo. Als ik curls doe met een rechte barbell krijg ik enorme steken in m'n onderarmen, echt diep er in. Met ez-bar of dumbbells nooit ergens last van.

Terug
Naar boven