Fitness Seller

Potjes Groenten en magmentron

Voeding nuken. :roflol:

Hier het plant experimentje kan je zelf ook uit proberen:

[Link niet meer beschikbaar]

Ziet dat er even uit als een respectabele bron zeg... :rolleyes:

Abstract
The influence of home cooking methods (boiling, microwaving, pressure-cooking, griddling, frying, and baking) on the antioxidant activity of vegetables has been evaluated in 20 vegetables, using different antioxidant activity assays (lipoperoxyl and hydroxyl radicals scavenging and TEAC). Artichoke was the only vegetable that kept its very high scavenging-lipoperoxyl radical capacity in all the cooking methods. The highest losses of LOO. scavenging capacity were observed in cauliflower after boiling and microwaving, pea after boiling, and zucchini after boiling and frying. Beetroot, green bean, and garlic kept their antioxidant activity after most cooking treatments. Swiss chard and pepper lost OH. scavenging capacity in all the processes. Celery increased its antioxidant capacity in all the cooking methods, except boiling when it lost 14%. Analysis of the ABTS radical scavenging capacity of the different vegetables showed that the highest losses occurred in garlic with all the methods, except microwaving. Among the vegetables that increased their TEAC values were green bean, celery, and carrot after all cooking methods (except green bean after boiling). These 3 types of vegetables showed a low ABTS radical scavenging capacity. According to the method of analysis chosen, griddling, microwave cooking, and baking alternately produce the lowest losses, while pressure-cooking and boiling lead to the greatest losses; frying occupies an intermediate position. In short, water is not the cook's best friend when it comes to preparing vegetables.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19397724

Dan een opsomming van wat tegen research: http://www.laleva.cc/environment/microwave.html#Anchor-47383

IMO zit het gebruik van magnetrons op dezelfde lijn als het gebruik van aspartaam: zat 'officiëel' onderzoek waaruit zou moeten blijken dat het veilig is (maar dat is mogelijk(/waarschijnlijk?) niet meer dan het gevolg van de enorme commerciële belangen), maar toch kun je ook zat bronnen vinden die het tegendeel beweren. Wat mij betreft geldt 'waar rook is, is vuur'. Aspartaam mijdt ik als ik kan, de magnetron ook, wat jullie zelf doen moet je voor jezelf maar uitmaken. Het makkelijkste en beste voor de gemoedsrust is natuurlijk om jezelf wijs te maken dat het allemaal veilig is (temeer als je het al je hele leven hebt gebruikt)..

Een magnetron kan idd geen dingen laten verdwijnen maar mij maakt niemand wijs dat een magnetron met 100% zekerheid de ('biologische') voedingswaarde (vitamientjes e.d.) van voeding niet beïnvloedt. Een beetje op microniveau je voedsel nuken, dat deed de oermens vroeger ook niet, en lijkt me puur op basis van gezond verstond ook niet echt gezond.

Magnetron kan in ieder geval nooit gezonder zijn dan gewoon een pannetje gebruiken. Dus ben gewoon niet lui en pak een pannetje. :)
oh oke, dus alles wat ze al langer doen is waar en beter?
vroeger opereerde mensen ook niet steriel enzo, denk je dat dat ook gezonder is?
'de oermens' at vroeger soms 2dagen niks, om vervolgens een half hert te eten en de volgende dag een kilo blauwe bessen, denk je dat dat ook gezonder is?
grootste k*t argument ooit...
vitamine / eiwitten /antioxidanten ETC, gaan kapot door een te hoge temperatuur. Magische ruimtestraling die uit je magnetron komt heeft daar niks mee te maken.
Als je je magnetron dus niet op 5000Watt zet, maar gewoon zoveel als nodig om je water te koken binnen redelijke tijd, gebeurd er HELEMAAL niks anders met je voedsel dan dat je het gekookt had in een pannetje ofzo.

bro science dit..

Dan een opsomming van wat tegen research: http://www.laleva.cc/environment/microwave.html#Anchor-47383

IMO zit het gebruik van magnetrons op dezelfde lijn als het gebruik van aspartaam: zat 'officiëel' onderzoek waaruit zou moeten blijken dat het veilig is (maar dat is mogelijk(/waarschijnlijk?) niet meer dan het gevolg van de enorme commerciële belangen), maar toch kun je ook zat bronnen vinden die het tegendeel beweren. Wat mij betreft geldt 'waar rook is, is vuur'. Aspartaam mijdt ik als ik kan, de magnetron ook, wat jullie zelf doen moet je voor jezelf maar uitmaken. Het makkelijkste en beste voor de gemoedsrust is natuurlijk om jezelf wijs te maken dat het allemaal veilig is (temeer als je het al je hele leven hebt gebruikt)..

Daarom is het van belang dat het onderzoeksinstituut onafhankelijk onderzoek doet naar de werking, en niet wordt gesubsidieerd door bedrijven die er een belang in kunnen hebben. Het onderzoek is dan sowieso al weinig waard...

Dit is hetzelfde als de kwestie "telefoonpalen", jarenlang onderzoek wijst uit dat dit er geen risico's zijn aan het plaatsten van deze masten. Toch zie je nog steeds tv programma's met mensen die er bij zweren dat ze elke nacht last hebben van de straling. Moet ik dat dan geloven? Ik ga liever af op onderzoeksresultaten. Al wil ik hier niet mee beweren dat deze als definitieve waarheid aangenomen kunnen worden.

Het KAN wel maar persoonlijk vind ik uit de magnetron minder lekker.Het is allemaal al voorgekookt dus dat hoef je alleen maar op te warmen en dat kan ook in magnt.

Dan wel ff die rotzooi op een bord leggen en niet dat hele potje in de magnetron;)

Gebruik google jij luie fl**ker.

Iemand gooi dit topic alsjeblieft dicht want dit wordt weer een welles nietes spelletje met bronnen die niet te vertrouwen zijn.

Magnetron is niet slecht voor voedsel, in ieder geval niet slechter en soms zelfs beter dan het gebruik van een pan.

Een ieder die het hiermee oneens is, best, maar dan zou ik je ook even graag willen informeren van het feit dat Hans klok geen tovenaar maar een goochelaar is en sinterklaas eigenlijk helemaal niet bestaat maar een verklede man is. Ja ik weet het, schokkend nieuws.

Gebruik google jij luie fl**ker.

Iemand gooi dit topic alsjeblieft dicht want dit wordt weer een welles nietes spelletje met bronnen die niet te vertrouwen zijn.

Magnetron is niet slecht voor voedsel, in ieder geval niet slechter en soms zelfs beter dan het gebruik van een pan.

Een ieder die het hiermee oneens is, best, maar dan zou ik je ook even graag willen informeren van het feit dat Hans klok geen tovenaar maar een goochelaar is en sinterklaas eigenlijk helemaal niet bestaat maar een verklede man is. Ja ik weet het, schokkend nieuws.

heb allang gezocht op google. zoveel is er niet te vinden over de nadelen.
tenminste niet in het nederlands:D

ps. het herhalen van de stelling heeft niet zoveel zin zonder bron. toch bedankt voor de moeite.

Laatst bewerkt:

Ben je ook al gestopt met mobiele telefoons en alcohol ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_and_cancer

Nee, maar ik heb niet de illusie dat alcohol geen kwaad kan. Bewuste afweging van een leuk leven en een gezond lichaam. Aspartaam en magnetron-gebruik kun je in het dagelijks leven supermakkelijk vermijden. Af en toe een keertje boeit natuurlijk niks, maar het is imo niet verstandig als je elke (avond)maaltijd in de magnetron stopt, aangezien dat ook helemaal niet nodig is.

Maar goed, mijn standpunt is nu wel duidelijk, als mensen hier de magnetron vollop willen blijven gebruiken moeten ze dat uiteraard zelf weten, boeit mij echt geen ruk.

nee, maar ik heb niet de illusie dat alcohol geen kwaad kan. Bewuste afweging van een leuk leven en een gezond lichaam. Aspartaam en magnetron-gebruik kun je in het dagelijks leven supermakkelijk vermijden. Af en toe een keertje boeit natuurlijk niks, maar het is imo niet verstandig als je elke (avond)maaltijd in de magnetron stopt, aangezien dat ook helemaal niet nodig is.

Maar goed, mijn standpunt is nu wel duidelijk, als mensen hier de magnetron vollop willen blijven gebruiken moeten ze dat uiteraard zelf weten, boeit mij echt geen ruk.

+1

duss, iemand zin in potje nken?

nee, maar ik heb niet de illusie dat alcohol geen kwaad kan. Bewuste afweging van een leuk leven en een gezond lichaam. Aspartaam en magnetron-gebruik kun je in het dagelijks leven supermakkelijk vermijden. Af en toe een keertje boeit natuurlijk niks, maar het is imo niet verstandig als je elke (avond)maaltijd in de magnetron stopt, aangezien dat ook helemaal niet nodig is.

+2

uhmmm broccoli in de micro ...ben er wel benieuwd na. moet nu water koken en dan nog 10 a 15 minuten die broccoli er in. micro is dan veel makkelijker? nog nooit geporbeerd met broccoli

Terug
Naar boven