AndroidHealthClinic

Power rack

Bezoekers in dit topic

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
97
Waardering
24
Hi allen,

Ik zoek een power rack voor mijn homegym met een pull up bar (het liefste ook monkey grip) en een lat pulley voor zowel bicep (van onder) als voor tricep (van boven).

Budget 600 euro

Iemand tips??
 
Heb je al bij fitness seller gekeken? Ze hebben een aantal nieuwe ATX racks. Persoonlijk zou ik geen pully willen waar je schijven aan moet hangen omdat dat nogal omslachtig is. Ik ben echter bang dat dit gezien je budget niet haalbaar is.

Anders evt Marktplaats in de gaten houden voor een tweedehands rack. Ik zou wel in één keer een goed en stevig rack kopen, blijft waardevast en gaat je leven lang mee.

Succes!
 
Bijvoorbeeld dit:



Goede reviews. Zouden jullie dit aanbevelen?
 
Wij lanceren deze maand meerdere nieuwe Power Racks (in totaal meer dan 40 uitvoeringen) in verschillende prijs- en kwaliteitsklassen. Daarmee hebben wij het grootste aanbod van Europa, daar zal vast iets tussen zitten dat voldoet aan jouw wensen en budget.

Hier vind je alvast een groot deel, en er zullen nog diverse modellen volgen de komende twee weken:
 
Beste fitness seller,

Ik twijfel tussen de twee racks: ATX Power Rack PRX-610 + Lat Pulley & ATX Power Rack PRX-510 + Lat Pulley.

Hier zijn naar mijn idee geen grote verschillen tussen buiten maximale belastbaarheid toch?

Zo ja, zelf ben ik niet zo sterk dat ik hoge belastbaarheid nodig heb (bench press 70kg, rows 65kg, tricep pulldown 60kg etc). Zou de 510 dan geschikt zijn of wordt toch echt de 610 aangeraden?
 
Beste fitness seller,

Ik twijfel tussen de twee racks: ATX Power Rack PRX-610 + Lat Pulley & ATX Power Rack PRX-510 + Lat Pulley.

Hier zijn naar mijn idee geen grote verschillen tussen buiten maximale belastbaarheid toch?

Zo ja, zelf ben ik niet zo sterk dat ik hoge belastbaarheid nodig heb (bench press 70kg, rows 65kg, tricep pulldown 60kg etc). Zou de 510 dan geschikt zijn of wordt toch echt de 610 aangeraden?
Wij zullen komende week een handige vergelijkingstabel online zetten waarmee je heel overzichtelijk alle modellen met elkaar kunt vergelijken.

De PRX-510 (195 cm hoog) en de PRX-520 (215 cm hoog) zijn onze instapmodellen. Daarmee heb je gewoon een goede basis maar verder geen uitbreidingsmogelijkheden en dergelijke. Qua belastbaarheid (500 kg) voldoen zelfs deze goedkoopste racks uit de 500 serie al voor de meeste mensen, dus daar hoef je niet op te letten. De andere verschillen zijn:
  • De 600 serie is breder en dieper dus je hebt meer bewegingsruimte binnenin de kooi
  • De 600 serie is gemaakt van 60 x 60 mm staal (i.p.v. 50 x 50 mm) en is dus wat zwaarder en stabieler
  • De 600 serie heeft meer accessoires en uitbreidingsmogelijkheden, waaronder Spotter Arms (voor aan de voorkant van het rack), Flip-Down Safeties (in plaats van de standaard Pin-Pipe Safeties), Monolift Attachment en Jammer Arms
Het zijn dus vooral de uitbreidingsmogelijkheden/accessoires die het verschil maken. En binnen de 600 serie zal er ook nog een (duurder) PRX-650 model komen welke ook weer wat verschillen heeft ten opzichte van de goedkopere PRX-610 en PRX-620. Zodra de vergelijkingstabel online staat zul je alles gemakkelijk met elkaar kunnen vergelijken :)

Edit: de vergelijkingstabel voor de nieuwe ATX Power Racks is nu hier te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
graafdracula het is wel verstandig om verder te denken voordat je en rack gaat kopen.
Nu ben je naar eigen zeggen nog niet sterk, maar wat zijn je doelen? Wat wil je gaan doen met en in het rack? Wil je je rack uitbreiden?
Je kan nu beter iets meer geld uitgeven dan dat je straks weer een nieuw rack moet kopen, omdat hij toch niet aan je wensen voldoet.
 
Back
Naar boven