- Waardering
- 73
- Lengte
- 2m03
- Massa
- 123kg
Zinvol als het gaat om ondersteuning van de rug, zodat de kans op blessure minder is.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is dit zo? Wie kan deze uitspraak beamen en wie is het hier niet mee eens?een powerbelt is gewoon een soort gear om je middel nog steviger te maken, zodat de kans op blessures minder word
ALS je deze riem altijd draagt tijdens squatten, .. ontwikkel je je rug en buikspieren veeeel minder en als je dan daarna zonder riem gaat squatten ... zal je het wel voelen
Persoonlijk vind ik het niet goed, tenzei je een powerlifter bent en je max 1 RM wilt doen.
Is dit zo? Wie kan deze uitspraak beamen en wie is het hier niet mee eens?
Ok, spreek je nu uit ervaring?Het lijkt me onlogisch.
Door het gebruik van de riem kan je volgens mij een grotere intra-abdominale druk creëeren, waardoor juist je rompmusculatuur meer wordt gestimuleerd.
Ok, spreek je nu uit ervaring?
Zo ja, merk je dan dus geen verschil tussen het liften met en zonder riem? (gelijke gewichten).
Om eerlijk te zijn heb ik nog niet zo vaak met riem gelift. Dus kan niet echt over duidelijk verschil in gewicht spreken.
Maar dacht dat dit de gangbare theorie was, en merkte ook wel dat ik makkelijker een hogere intra-abdominale druk kon creëeren met een riem.
En daarbaij verloopt de riem over horizontaal, terwijl het vezelverloop van de mm. multifidi verticaal zijn.
Daarentegen is het vezelverloop van de Transversus abdominus wel weer horizontaal.