XXL Nutrition

Praktisch alle Nederlandse kip is 'halal'

straks liggen er nog halal varkens of vissen in de winkel...
gewoon dieren om het leven brengen op de meest pijnloze en goedkope manier

I got bad news for u son, alle vis die in de winkel ligt is halal :eek:

Dieren op de meest pijnloze manier om het leven brengen ben ik helemaal voor, of beter nog, gewoon helemaal niet :D

mja die halal kip wordt volgespoten met een vloeistof met een of ander eiwit dat uit varkens komt (anders zou het er direct weer uitlopen) dus zo halal is het nou ook weer niet.

ik eet zoiezo geen vis/kip, ik ga liever op een normale manier dood.

1 van de redenen waarom ik bijna alleen nog maar vis eet.

mja die halal kip wordt volgespoten met een vloeistof met een of ander eiwit dat uit varkens komt (anders zou het er direct weer uitlopen) dus zo halal is het nou ook weer niet.

ik eet zoiezo geen vis/kip, ik ga liever op een normale manier dood.

:roflol:

wat moet er dan uitlopen? er word gewoon een gebedje gedaan en geslacht hoor, niks boeiends.

Zolang ik maar goedkope kip kan kopen in de Albert Heijnn ben ik tevreden.

Ik heb hier geen last van want ik haal mijn vlees niet uit de supermarkt, maar ik vind het kwalijk dat de consument niet eerlijk is geinformeerd.
Er verandert natuurlijk niets aan het eindproduct, maar het kan voor veel mensen bezwaarlijk zijn dat de beesten onverdoofd op het bord verschijnen. Het gaat om het gebrek aan integriteit van de producenten.

Of ik dat zelf een probleem zou vinden weet ik niet. Mijn oma slachtte haar eigen kippen en dat heb ik vaak genoeg gezien ( en soms om gehuild :o ) , maar zij onderbrak me dan altijd met de woorden:

' als je je dieren niet zelf kan voeden, verzorgen en slachten, dan moet je helemaal geen vlees eten '

Met andere woorden, **** off naar veggieland crybaby. Dus dat.

Maar halal geslachte kippen worden ook gewoon verdooft... of dat ook voor de andere dieren opgaat weet ik niet maar ik woon in veggieland dusssssss.....

Nee dus:
'Roy van der Ploeg, woordvoerder van het Voedingscentrum, u weet wel, ‘eerlijk over eten’, kan bevestigen dat de dieren onverdoofd geslacht worden. ‘Voor halal slacht zijn echter meer eisen. Er moet bijvoorbeeld een imam bij aanwezig zijn.’

Als je jezelf in deze tijd nog laat leiden door de grote dromenvriend op de witte wolk diskwalificeer je jezelf direct imho.

Maar halal geslachte kippen worden ook gewoon verdooft... of dat ook voor de andere dieren opgaat weet ik niet maar ik woon in veggieland dusssssss.....
Jij doelt zeker op zon idiote theorie dat als je zon kip in een bepaalde houding zet, het stil blijft zitten (omdat t verlamd is van angst, hetzelfde wat je ook bij geiten en schapen kan doen)? Of op vergassing?

:roflol:

wat moet er dan uitlopen? er word gewoon een gebedje gedaan en geslacht hoor, niks boeiends.

de vloeistof die ze in kip spuiten? dat zou er direct uitlopen als ze dat eiwit er niet bij zouden doen.

als je het in de pan flikkert komt dat er weer uit zetten.

O de islam weer, we weten toch wel dat we daar als gemiddelde Nederlander onder staan?

In de gevangenis is ook al het vlees halal zodat ze niet apart hoeven te koken voor die enkele ongelovige die er in zit.

Indeed, naar adem happend je schepper tegemoet gaan klinkt ook niet leuk. Laat staan dat je een kreeft bent, dan ga je nog steeds zonder pardon een pan heet water in. Over inhumaan gesproken.
Om maar niet te spreken over de vervuilde shitzooi in je water waardoor je met 3 vinnetjes geboren wordt.

En die vegans zijn geen haar beter. Er gaan belachelijk veel kleine fluffy beestjes dood door de vlijmscherpe messen van dorsmachines. En soja-productie is natuurlijk helemaal misdadig.
Kortom, moreel superieure mensen eten gewoon niets.

Soja productie is misdadig :roflol: Zeker van mening dat al die vervuilende sojaproductie vooral bedoeld is voor menselijke consumptie? Meeste soja wordt gebruikt als veevoer, soja gebruikt voor consumptie is in veel gevallen van biologische teelt. Uitgezonderd de soja gebruikt in voedingsmiddelen waar soja als goedkoop ingrediënt wordt toegevoegd (bijvoorveeld rommel als koekjes).

Soja productie is misdadig :roflol: Zeker van mening dat al die vervuilende sojaproductie vooral bedoeld is voor menselijke consumptie? Meeste soja wordt gebruikt als veevoer, soja gebruikt voor consumptie is in veel gevallen van biologische teelt. Uitgezonderd de soja gebruikt in voedingsmiddelen waar soja als goedkoop ingrediënt wordt toegevoegd (bijvoorveeld rommel als koekjes).

Goed dat je dat nog even toevoegt :rolleyes: Soja zit in van alles, van babyvoedsel tot instant sauzen.
Het is een beetje kort door de bocht te denken dat mensen vooral organic soja eten. You wish.
Soja heeft net als de rest van onze voeding een impact op het milieu en dus dier en mens.

Jij doelt zeker op zon idiote theorie dat als je zon kip in een bepaalde houding zet, het stil blijft zitten (omdat t verlamd is van angst, hetzelfde wat je ook bij geiten en schapen kan doen)? Of op vergassing?

Nee ik doel op een electroshock door de kippenkop, je weet wel, wat al die kippen krijgen in het slachthuis, of ze nou halal worden geslacht of niet.
Verdoven mag gewoon, zolang het dier niet dood gaat aan de verdoving.

Terug
Naar boven