MuscleMeat

Prestatiemiddelen

Robinn B

Novice
Waardering
0
Beste,

Ik houd, met een klasgenoot het 5 HAVO verplichte profielwerkstuk over iets waar jullie waarschijnlijk veel meer vanaf weten.
Namelijk "De werking van prestatie verhogende middelen op het menselijk lichaam".
Het hiervoor gekozen vak is Biologie.

Nou hadden wij de hoofdvraag:
Wat zijn de effecten op korte en lange termijn van prestatie verhogende middelen op het menselijk lichaam?

En als deelvragen
-Waaruit zijn spieren opgebouwd?
-Waaruit zijn prestatie verhogende middelen samengesteld?
-Wat is de verhouding tussen spiergroei met prestatie verhogende middelen en een natuurlijke spiergroei?
-Wat zijn de gevaren van prestatie verhogende middelen?
- Hebben prestatie verhogende middelen bijwerkingen? (andere effecten behalve bevorderen
spiergroei)
-Is men op de hoogte van de 'gevaren van prestatie verhogende middelen'?
- wie kiest ervoor?
-Wat gebeurt er als men stopt met het gebruik van prestatie verhogende middelen?

Nou zou ik natuurlijk geen compleet werkstuk van jullie verwachten xD

Maar de vraag stellen of jullie dit goeie vragen vinden, te breed of iets anders, dit zou ons al een heel stuk op weg helpen!

Indien je dit nodig vind zou je wat feedback kunnen geven.

Groeten, Robin.

Laatst bewerkt:
Wat zijn de effecten op korte en lange termijn van prestatie verhogende middelen op het menselijk lichaam?

En mss is het verstandig je onderzoek te beperken tot de korte of lange termijn, en niet beide.

Als ik jullie was zou ik ff de docu kijken van national geographic.

• Topic Starter Topic Starter
Dankje!
Heb je misschien een link ernaar oid?

grtz

Beste,

Ik houd, met een klasgenoot het 5 HAVO verplichte profielwerkstuk over iets waar jullie waarschijnlijk veel meer vanaf weten.
Namelijk "De werking van prestatiemiddelen op het menselijk lichaam".
Het hiervoor gekozen vak is Biologie.

Nou hadden wij de hoofdvraag:
Wat zijn de effecten op korte en lange termijn van prestatie middelen op het menselijk lichaam?

En als deelvragen
-Waaruit zijn prestatiemiddelen samengesteld?
-Wat is de verhouding tussen spiergroei met prestatiemiddelen en een natuurlijke spiergroei?
-Wat zijn de gevaren van prestatiemiddelen?
- Hebben prestatiemiddelen bijwerkingen? (andere effecten behalve bevorderen
spiergroei)
-Is men op de hoogte van de 'gevaren van prestatiemiddelen'?
- wie kiest ervoor?
-Wat gebeurt er als men stopt met het gebruik van prestatiemiddelen?

Nou zou ik natuurlijk geen compleet werkstuk van jullie verwachten xD

Maar de vraag stellen of jullie dit goeie vragen vinden, te breed of iets anders, dit zou ons al een heel stuk op weg helpen!

Indien je dit nodig vind zou je wat feedback kunnen geven.

Groeten, Robin.

dit kan je echt heel breed gaan nemen en dan word het een enorm werkstuk.
misschien een beter idee om gewoon te richting op 1 middel dan prestatie verhogend is ? er zijn er namelijk zoveel met elk zijn eigen bijwerkingen.

En als deelvragen
dit hoor je te weten :p

Daar zaten we ook al aan te denken, 1 of 2 middelen, maar goed dat je het even zegt.
Bedankt.
Heb je trouwens ook nog ideeën over welke we dan het beste kunnen gebruiken, 't liefst de niet zo "bekende"?

Haha ja maar dat komt erin te staan, 't is niet dat ik het aan jullie vraag zei ik net xD

Laatst bewerkt:
- Hebben prestatie verhogende middelen bijwerkingen? (andere effecten behalve bevorderen
spiergroei)

Nandrolon, EPO

Dankje!
Dit helpt ons zeker verder opweg wat betreft dit onderdeel!

En deze site is een goede infobron voor je werkstuk
http://www.ergogenics.org/index.html

En begin eens met het feit dat er drie typen spiervezels zijn en we prestatieverhogende middelen hebben voor uithouding en max kracht. Verbranding met en zonder zuurstof. Prestatieverhogende middelen gericht op de hart longfunctie vaak uitgedrukt in VO2max bij duursport waar het draait om het hemoglobine halte van het bloed. Prestatieverhogende middelen voor maximaal kracht waar spiermassa en uiteindelijk testosteron belangrijk is.

En als prestatieverhogend middel zou ik efedra/efedrine aanraden omdat er zoveel over te vinden is en zoveel mensen het gebruiken om de prestatieverhogende werking of afvallen of in het verleden hgebruikt hebben. Dus ook in sport is het vaak gebruikt. Verkoop verbod nu al een paar jaar. Valt onder de dopingwet bij sporten.

Laatst bewerkt:
definieer 'prestatieverhogend middel'?

ik heb zelf trouwens mijn PWS over anabole steroiden gehouden, heb hem nog op mijn PC staan.

@ Wandelaar/Cable
Zullen wij deze site wel/niet gebruiken?
Let wel: Wij zijn geen kenners.

@ baka boko
Ik zou het nu definieren als
Een middel dat je gebruikt om je prestatie te verbeteren
Bijvoorbeeld een tijd verbeteren of om je Lichaam sneller (Dan natuurlijk) te later groeien door de middelen te gebruiken.

Ook zouden wij het PWS van je kunnen gebruiken als naslagwerk, mocht je dat niet erg vinden.

@ baka boko
Ik zou het nu definieren als
Een middel dat je gebruikt om je prestatie te verbeteren

Bijvoorbeeld een tijd verbeteren of om je Lichaam sneller (Dan natuurlijk) te later groeien door de middelen te gebruiken.

brutale definitie, zo kun je een double Whopper ook wel als een prestatieverhogend middel zien. Duidelijk je onderwerp afbakenen, dan maak je het voor jezelf ook een stuk makkelijker. ik stuur zo wel even mijn PWS naar je toe ;)

Hmm ja daar heb je een punt..
Maar hoe zou ik het volgens jou beter kunnen definiëren?

Ik zal de jouwe zo wel even inkijken, Ik hoop dat ik er veel mee zou kunnen..

grtz

Okay bedankt.. =)

Terug
Naar boven