AndroidHealthClinic

Prijzen Microsoft Vista uitgelekt

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
AMSTERDAM - De Canadese website van Microsoft heeft maandag de prijslijst van Windows Vista gepubliceerd. Volgens de softwaregigant gaat het om een 'ongelukje' en volgt de officiële Amerikaanse prijsstelling eind september.

De betreffende site is inmiddels offline, maar op diverse websites circuleren de prijzen.

Windows Vista Ultimate zal 499 Canadese dollars (CAD) gaan kosten, wat neerkomt op zo'n 350 euro. Voor Vista Home Premium, de versie voor thuisgebruik, betaalt de klant C$299 (210 euro). Vista Home Basic, de goedkopere versie, zal voor C$259 (180 euro) over de toonbank gaan. Upgraden naar Home Premium zal zo'n C$199 (140 euro) gaan kosten.

Microsoft Vista is de langverwachte opvolger van Windows XP. De softwaregigant hoopt de ontwikkeling van het nieuwe besturingssysteem in november klaar te hebben, zodat Vista in januari in de winkels ligt.

Nu.nl

Duurder dan xp en slomer :thumbs: moeilijke keuze.

:eek: Wat een geld!

• Topic Starter Topic Starter
Zo'n Office pakket legaal, is helemaal om te gillen die prijzen.

Er zijn geen voordelen. De nadelen zijn: Je hebt een zwaardere pc nodig, het is windows dus je weet niet wat er eigenlijk gebeurt op je pc als je iets installeerd of ergens op klikt, je hebt nog altijd virussen, buggy software kan er snel voor zorgen dat je als spam relay wordt gebruikt en eventueel als zombie in een botnet, spyware staat in de rij om op je pc te komen en je het leven nog zuurder te maken, etc.....................

Je moet het op termijn bekijken en dan valt het wel mee eigenlijk . Deel de prijs maar eens door het aantal uren dat je het gebruikt ....

Je moet het op termijn bekijken en dan valt het wel mee eigenlijk . Deel de prijs maar eens door het aantal uren dat je het gebruikt ....

Dat vind ik zo'n dooddoener. Dan zou ik dus ook wel 1000 euro kunnen uitgeven voor schoenen, want die gebruik ik helemaal veel.
Ik vind, dat ze veel teveel geld vragen voor dit gebeuren.

Ik heb weleens Office Poolse versie doorgepaasd. Die kost 200 euro minder dan de Engelse misschien, maar hoe kun je als Poolse student dat opbrengen?

Eerst moet iedereen even z'n PC op gaan vrolijken met wat geheugen en dan kan iedereen massaal aan de Vista. Volgens mij verschilt er niet zo bar veel van XP.

Ik heb weleens Office Poolse versie doorgepaasd. Die kost 200 euro minder dan de Engelse misschien, maar hoe kun je als Poolse student dat opbrengen?

Eerst moet iedereen even z'n PC op gaan vrolijken met wat geheugen en dan kan iedereen massaal aan de Vista. Volgens mij verschilt er niet zo bar veel van XP.

Ik heb er nog geen werkervaring mee, maar zoals ik het nu gezien heb is het gewoon XP-plus. Of nie dan???

Dat vind ik zo'n dooddoener. Dan zou ik dus ook wel 1000 euro kunnen uitgeven voor schoenen, want die gebruik ik helemaal veel.
Ik vind, dat ze veel teveel geld vragen voor dit gebeuren.

Alles word in manuren omgezet in economische kringen . Zo gaat dat nu eenmaal .
En anders moet je maar eens kijken wat OSX kost voor de mac liefhebber dan ga je pas verschieten .

Ik zou best bereid zijn om er stevig voor te betalen. 200-250 voor eenpakket wat 365 dagen per jaar wordt gebruikt is heel goedkoop. Maar dan wel op voorwaarde dat het goed werkt! En dat het ook niet nodeloos mn resources op zit te vreten! Helaas was het net niet meer haalbaar om 98SE te blijven draaien, anders had ik nooit naar XP overgestapt. En dan zou ik nu een pakket moeten kopen wat me bijna dwingt een nieuwe PC te nemen? I think NOT! Het ouwe beessie werkte razendsnel op 98, sloom op XP, en zal dus vermoedelijk in coma raken op Vista. Yay, wat een vooruitgang. :rolleyes: En als het nu ook echt functioneel beter was...

Alles word in manuren omgezet in economische kringen . Zo gaat dat nu eenmaal .
En anders moet je maar eens kijken wat OSX kost voor de mac liefhebber dan ga je pas verschieten .

Zal best, maar ik kijk meer naar hoe vaak iets over de toonbank gaat. Dat zal met deze prijzen een stuk minder gaan worden.

Lekker als je zoals ik net een nieuwe PC hebt gekocht met XP er gedwongen op, ik heb nu al twee keer betaald voor XP! Maar ik vraag me idd af wat de meerwaarde van Vista is, en of dat opweegt tegen de vertragende werking.

Zal best, maar ik kijk meer naar hoe vaak iets over de toonbank gaat. Dat zal met deze prijzen een stuk minder gaan worden.

@ Mighty : Research en ontwikkeling kost nu eenmaal enorm veel . In verhouding met de prijs van geneesmiddelen zitten ze nog vrij laag . En er is niemand die jou verplicht MS te volgen er zijn mogelijkheden genoeg op de markt om het niet te doen , het verschil is natuurlijk wel merkbaar .

OS koop ik toch liever gewoon legaal in de winkel met licentie net zoals een goede antivirus software . Randanimatie software zoek ik nog wel eens een key voor op het net , maar ook hier download ik wel de versie weer bij de originele producent .

@ Zelda : Als je een laptop koopt zit je inderdaad steeds met XP , naar de toekomst toe zal dat Vista zijn of je moest natuurlijk een Mac kopen maar ook daar zit je met hetzelfde probleem . Maar als je een clone pc zelf in elkaar steekt heb je deze last toch niet .

Je zit nergens aan vast met een laptop. Formatteren die handel, eiegn XP/WIn 98 iof Vista erop en klaar ben je. Ben je meteen van die stomme trialware af die er altijd mee op staat installed!

Maar met Vista geeft M$ een extra impuls aan de PC industrie. Iedereen moet gaan bijprikken om M$ en Windows Vista te kunnen gaan bijhouden. Idioot maar waar. Vista draait niet lekker met minder dan 1024mb.

Er komen genoeg illigale downloads als je het mij vraagt :D

Je zit nergens aan vast met een laptop. Formatteren die handel, eiegn XP/WIn 98 iof Vista erop en klaar ben je. Ben je meteen van die stomme trialware af die er altijd mee op staat installed!

Maar met Vista geeft M$ een extra impuls aan de PC industrie. Iedereen moet gaan bijprikken om M$ en Windows Vista te kunnen gaan bijhouden. Idioot maar waar. Vista draait niet lekker met minder dan 1024mb.

Als je een nieuwe laptop koopt zit er gegarandeert XP bij , dat bedoelde ik . Dat je het kan formateren weet ik ook .

Die nieuwe impuls is al langer op til , als ex internet installateur voor Telenet kan ik je vertellen dat er veel mensen nog met oude zooi liggen kloten . Maar de software van de toekomst vereist nu eenmaal snellere systemen . Is met games enzo ook .

Het is inderdaad zo dat MS ervoor zorgt dat mensen deze upgrade fase meer dienen te volgen . Maar of zei de pc industrie sturen of de pc industrie MS dat laat ik in het midden , denk eerder dat deze gewoon nauw samenwerken om deze economie samen over de top te drijven .

Over dat 1024 meg geheugen kan je ook discusieren , afhankelijk van de bussnelheid , latency en de rambankfrequentie kan je het perfect draaien op 512 . Dus als je deze op 1024 hebt met de laatste snelle ramlatjes ben je weer een tijd goed .

Wat jou nieuwe aankoop betreft DBC zou ik goed afwegen om een clone te bouwen ipv een merknaam te kopen .

stronvervelend, die vista meuk. Heb al wat beta shit gezien, laat mij gewoon xp houden.

Terug
Naar boven