AndroidHealthClinic

primeur: chapelhillshooting. atheist doodt 3 moslims.

• Topic Starter Topic Starter
atheisme en haat voor religie was zeker een prominent kenmerk v hem

In one post widely shared online, Hicks, who claimed he is an atheist, allegedly wrote: "When it comes to insults, your religion started this, not me. If your religion kept its big mouth shut, so would I."

Meer nieuws over hem zal wel opduiken, plus zn link met militant atheisme.

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------

Heerlijke tweets

Bekijk de tweet van @awasssatti: https://twitter.com/awasssatti/status/565484457818599425?s=09

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:09 ----------

Bekijk de tweet van @Allochtoons: https://twitter.com/Allochtoons/status/565487082572099584?s=09

atheists 1 religions ∞

atheisme en haat voor religie was zeker een prominent kenmerk v hem

Meer nieuws over hem zal wel opduiken, plus zn link met militant atheisme.

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------

Heerlijke tweets

Bekijk de tweet van @awasssatti: http://twitter.com/awasssatti/status/565484457818599425?s=09

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:09 ----------

Bekijk de tweet van @Allochtoons: http://twitter.com/Allochtoons/status/565487082572099584?s=09

yep, het was een antitheist, en vooral anti-islamiet, en dat is mogelijk een motief.

Maar tot nu toe zie ik nergens een bron die het schieten met dit linkt. Afwachten dus.

Begrijp nu toch eens dat atheïsme helemaal geen geloof, groepering of ideologie is, er valt dus niets te inspireren. Het woord atheïsme is gewoon een ANTWOORD op de VRAAG of je gelovig bent ja dan nee. a = niet, theïsme = gelovig.

Dus het maakt ook helemaal niets uit of het een atheïst is of niet, of wat de man daarover zelf zegt. De verantwoordelijkheid ligt bij dit individu en bij niets of niemand anders.

Nog belachelijker is om Dawkins erbij te halen trouwens.

Alle atheïsten terug naar hun eigen land, ga daar maar een atheïstische zielloze staat oprichten.

Begrijp nu toch eens dat atheïsme helemaal geen geloof, groepering of ideologie is, er valt dus niets te inspireren. Het woord atheïsme is gewoon een ANTWOORD op de VRAAG of je gelovig bent ja dan nee. a = niet, theïsme = gelovig.

Dus het maakt ook helemaal niets uit of het een atheïst is of niet, of wat de man daarover zelf zegt. De verantwoordelijkheid ligt bij dit individu en bij niets of niemand anders.

Nog belachelijker is om Dawkins erbij te halen trouwens.

Atheistisch of anti theistisch geinspireerd daad is wel mogelijk.

Zo kan een atheist door de jaren heen een grote haat koesteren jegens een religie. Dan kan je wel zeggen dat atheisme het motief was.

Of een atheist kan religieuze mensen als erg gevaarlijk zien en hen vermoorden. Ook een mogelijkheid van een atheistisch geinspireerd daad.

Dit is hier geen scenario van een individu die toevallig een atheist was. Anders zou mn zoiets in de media niet vermelden. Er hebben zich int verleden al 1000den mensen een moord gepleegd en die toevallig atheist waren. Ik denk dat jij zoiets bedoeld.

Hier gaat het prolly wel daadwerkelijk om atheisme.

Richard dawkins en andere atheisten hebben op twitter hiervan afstand genomen. Vrijwillig dus.

Dawkins is not amused.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo kan een atheist door de jaren heen een grote haat koesteren jegens een religie. Dan kan je wel zeggen dat atheisme het motief was.

Wel nee, dat is nu net de definitie van anti-theisme, dus is anti-theisme het motief. Ik ben bv atheist, geen anti-theist.

Anti-theisme is een ideologie, atheisme niet.

Atheisme geinspireerd daad is wel mogelijk (gelovigers doden omdat je hen als gevaar ziet) maar moeilijker te bewijzen omdat meeste gelovigers verbonden zijn met een religie en je kan niet duidelijk op voorhand weten: was het tegen het 'geloven' of 'religie'.

bovendien kan atheisme ook tot anti theisme ontaarden.
Heel veel atheisten zijn trouwens gewoon anti theist.

hem zal ik dus wel typeren als atheist, antitheist en islamofoob.

Atheisme geinspireerd daad is wel mogelijk (gelovigers doden omdat je hen als gevaar ziet) maar moeilijker te bewijzen omdat meeste gelovigers verbonden zijn met een religie en je kan niet duidelijk op voorhand weten: was het tegen het 'geloven' of 'religie'.

bovendien kan atheisme ook tot anti theisme ontaarden.
Heel veel atheisten zijn trouwens gewoon anti theist.

hem zal ik dus wel typeren als atheist, antitheist en islamofoob.

Ik denk dat jij niet dezelfde definitie van anti-theisme gebruikt als mij.

Geef eens een voorbeeld van een atheistisch geinspireerd daad. of kan zoiets onmogelijk bestaan?

Of een atheist kan religieuze mensen als erg gevaarlijk zien en hen vermoorden. Ook een mogelijkheid van een atheistisch geinspireerd daad.

Dit is hier geen scenario van een individu die toevallig een atheist was. Anders zou mn zoiets in de media niet vermelden. Er hebben zich int verleden al 1000den mensen een moord gepleegd en die toevallig atheist waren. Ik denk dat jij zoiets bedoeld.

Hier gaat het prolly wel daadwerkelijk om atheisme.

Richard dawkins en andere atheisten hebben op twitter hiervan afstand genomen. Vrijwillig dus.
"Zo kan een atheist door de jaren heen een grote haat koesteren jegens een religie. Dan kan je wel zeggen dat atheisme het motief was."

Haten is wat anders dan een moord plegen. Maar het is de keuze van het individu.

Nogmaals: is geen boek over atheïsme, er is geen leider, er is geen kerk, er is niets om op te inspireren en zeker geen geweld. Een individu die X religie haat en geweld tegen een persoon gaat plegen is gewoon een crimineel PUNT.

Verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antitheïsme "actief bestrijden" kan gewoon vreedzaam.

Ik heb je post wel gelezen big t. En ik ga niet met je akkoord.

boeken zijn er wel. Weliswaar geen heilige boeken, maar standaardwerken waarop new atheists op steunen.
Ook heb je niet 1 leider of profeet, maar heb je figuren met een bepaalde autoriteit.

In new atheist kringen bestaat er wel een grote afkeer naar religies. Zie vb youtube channel van theamazingatheist. Zie atheist subforums op reddit.
dat er daar 1 r*tard full potato zal gaan tegenover religie is kwestie van tijd :D

atheisme, net zoals alle isms, kan leiden tot extreem onacceptabel gedrag.

Alles kan leiden tot extreem onacceptabel gedrag. Iedereen wordt geboren als atheïst, theïst word je pas na hersenspoeling. Jij doet net alsof atheïsme een soort vereniging is, terwijl het in de breedste betekenis van het woord gewoon een standaard houding is naar iets wat niet bewezen is.

Je kan net zo goed atheïsme vervangen met "asprookjes" en dan zeg jij, dat kan leiden tot het vermoorden van mensen die sprookjesboeken lezen, gaat toch nergens over.

Dit is een citaat van sam harris

Some propositions are so dangerous that it may even be ethical to kill people for believing them."

Lees maar het grotere context errond, betekenis blijft hetzelfde

---------- Toegevoegd om 16:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Alles kan leiden tot extreem onacceptabel gedrag. Iedereen wordt geboren als atheïst, theïst word je pas na hersenspoeling. Jij doet net alsof atheïsme een soort vereniging is, terwijl het in de breedste betekenis van het woord gewoon een standaard houding is naar iets wat niet bewezen is.

Je kan net zo goed atheïsme vervangen met "asprookjes" en dan zeg jij, dat kan leiden tot het vermoorden van mensen die sprookjesboeken lezen, gaat toch nergens over.

er is een verschil tss 1)atheist zijn en verder indifferent tov atheisme/religie. Mensen die niet actief daarmee bezig zijn.

2) En militant atheisme, waarin je wel wordt 'opgevoed/gebrainwashed'. daar waar atheisme een dominanter betekenis krijgt in je leven, die je denken en handelen beinvloeden.

Btw. Kheb het nieuws opgepikt via twitter. Het was aan het trenden. Msm rapporteerde erover amper.

Beeld je in dat de dader een moslim was en slachtoffers blank. Dan wast breaking news en zaten we hier op page 10. :D

Geef eens een voorbeeld van een atheistisch geinspireerd daad. of kan zoiets onmogelijk bestaan?

Ja, want atheisme is puur beschijvend, in de definitie die ik gebruik.

Je kan mensen zeker vermoorden adhv van humanistische/antitheistische overtuigingen.

---------- Toegevoegd om 17:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:38 ----------

Btw. Kheb het nieuws opgepikt via twitter. Het was aan het trenden. Msm rapporteerde erover amper.

Beeld je in dat de dader een moslim was en slachtoffers blank. Dan wast breaking news en zaten we hier op page 10. :D

Als het een religieuze moord was, zeker.

Terug
Naar boven