- Waardering
- 5.551
- Lengte
- 1m78
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit is een citaat van sam harris
Lees maar het grotere context errond, betekenis blijft hetzelfde.

Ja, want atheisme is puur beschijvend, in de definitie die ik gebruik.
Ok leuk, maar ik geloof wel in atheistisch geinpireerd killings.
ga naar theamazingatheist en check de comments alst over religie haat.
Er is een cultuur van haat rond de new atheist groepen. En dan kan er daar wel een zot ontstaan die allahu spaghettimonster akbar schreeuwt
Begrijp nu toch eens dat atheïsme helemaal geen geloof, groepering of ideologie is, er valt dus niets te inspireren. Het woord atheïsme is gewoon een ANTWOORD op de VRAAG of je gelovig bent ja dan nee. a = niet, theïsme = gelovig.
Dus het maakt ook helemaal niets uit of het een atheïst is of niet, of wat de man daarover zelf zegt. De verantwoordelijkheid ligt bij dit individu en bij niets of niemand anders.
Nog belachelijker is om Dawkins erbij te halen trouwens.

Alles kan leiden tot extreem onacceptabel gedrag. Iedereen wordt geboren als atheïst, theïst word je pas na hersenspoeling. Jij doet net alsof atheïsme een soort vereniging is, terwijl het in de breedste betekenis van het woord gewoon een standaard houding is naar iets wat niet bewezen is.
Je kan net zo goed atheïsme vervangen met "asprookjes" en dan zeg jij, dat kan leiden tot het vermoorden van mensen die sprookjesboeken lezen, gaat toch nergens over.
Ik heb je post wel gelezen big t. En ik ga niet met je akkoord.
boeken zijn er wel. Weliswaar geen heilige boeken, maar standaardwerken waarop new atheists op steunen.
Ook heb je niet 1 leider of profeet, maar heb je figuren met een bepaalde autoriteit.
In new atheist kringen bestaat er wel een grote afkeer naar religies. Zie vb youtube channel van theamazingatheist. Zie atheist subforums op reddit.
dat er daar 1 r*tard full potato zal gaan tegenover religie is kwestie van tijd
atheisme, net zoals alle isms, kan leiden tot extreem onacceptabel gedrag.
Atheisme geinspireerd daad is wel mogelijk (gelovigers doden omdat je hen als gevaar ziet) maar moeilijker te bewijzen omdat meeste gelovigers verbonden zijn met een religie en je kan niet duidelijk op voorhand weten: was het tegen het 'geloven' of 'religie'.
bovendien kan atheisme ook tot anti theisme ontaarden.
Heel veel atheisten zijn trouwens gewoon anti theist.
hem zal ik dus wel typeren als atheist, antitheist en islamofoob.
is het dan het atheisme wat hem tot die acties vertaald of de haat tegen moslims? want dat laatste heeft totaal niets mee atheisme te maken.
Onduidelijk.
Hij was een militant atheist en anti theist. Daar hoort anti islam bij, maar ook anti christendom of jodendom vb.
Ik geloof niet dat het accurater is om hem te labelen als enkel islamhater. Atheist/anti theist is completer en doet meer recht aan zn profiel.
Craig Stephen Hicks, 46, shot dentistry student Deah Shaddy Barakat, 23, his new wife Yusor Mohammad, 21, and her sister Razan Mohammad Abu-Salha, 19, in their heads over an ongoing parking dispute at their quiet condominium complex in Chapel Hill around 5pm, police said.
Police say that he is cooperating, and that their preliminary investigation showed that the parking dispute was the motive.
Dennet heeft gereageerd
Bekijk de tweet van @danieldennett: http://twitter.com/danieldennett/status/566057760341889024?s=09
Atheistisch of anti theistisch geinspireerd daad is wel mogelijk.
Zo kan een atheist door de jaren heen een grote haat koesteren jegens een religie. Dan kan je wel zeggen dat atheisme het motief was.
Of een atheist kan religieuze mensen als erg gevaarlijk zien en hen vermoorden. Ook een mogelijkheid van een atheistisch geinspireerd daad.
Dit is hier geen scenario van een individu die toevallig een atheist was. Anders zou mn zoiets in de media niet vermelden. Er hebben zich int verleden al 1000den mensen een moord gepleegd en die toevallig atheist waren. Ik denk dat jij zoiets bedoeld.
Hier gaat het prolly wel daadwerkelijk om atheisme.
Richard dawkins en andere atheisten hebben op twitter hiervan afstand genomen. Vrijwillig dus.