Fitness Seller

Breaking News Primeur: STEVIA Whey Isolaat in Nederland!

Powersupplements

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Waardering
119
Lengte
1m99
Massa
122kg
Beste DBB’ers

Na lang wachten is het zo ver!
De plantaardige zoetstof Stevia heeft het groene licht gekregen voor gebruik in Europa!

Veel mensen zijn hier heel verheugd over omdat ze Stevia zien als een gezond alternatief voor suiker en liever geen kunstmatige zoetstof gebruiken. Stevia is geheel natuurlijk (afkomstig van de steviaplant, die al 1500 jaar lang wordt gebruikt als zoetmiddel). Het bevat geen calorieën en is niet schadelijk voor je tanden.

Power Supplements heeft nu haar bekende Pure Whey Protein Isolate gezoet met een mild Stevia-extract. We beginnen met de vanillesmaak, om te peilen wat de belangstelling is, maar als de interesse er is zullen ook andere smaken volgen. Overigens blijft ook de huidige vanillesmaak gewoon in het assortiment.

De Stevia-whey is net zo voordelig als onze andere smaken (€ 24,90 voor 1 kg en € 39,50 voor 2 kg).

We hebben van deze Stevia-whey helaas nog geen samples.

Pure Whey Protein Isolate
Vanille-Stevia

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ingredienten:
Micro- en ultragefiltreerde instant wei-eiwit isolaat,
smaakaroma vanille, sojalecithine (emulgator),
zoetstof steviol glycosides (stevia).​

P.S. We hebben nu ook Pea Protein Isolate een eiwitisolaat uit erwten. Dit is een goed alternatief als je eens wilt wisselen van eiwitbron! Pea Protein is rijk aan BCAA's en vrij van bekende allergenen.

Kris :)

Jullie lopen wel voorop, is het niet :D

Gast! Helden zijn jullie, is het een optie om die beschikbaar te maken in bulkzakken? Ik heb nu nog een zak naturel maar naturel is niet 100% natural qua smaak zeg maar!

p.s. het hoeft niet perse in een zak hoor, als ik 15kg in potten voor dezelfde bulkprijs kan krijgen is het ook goed! ;)

• Topic Starter Topic Starter
Jullie lopen wel voorop, is het niet :D

In dit geval wel. Maar we blijven terughoudend met nieuwe supplementen. :)
Geen hype en ongeteste spullen in onze shop.

Gast! Helden zijn jullie, is het een optie om die beschikbaar te maken in bulkzakken? Ik heb nu nog een zak naturel maar naturel is niet 100% natural qua smaak zeg maar!

p.s. het hoeft niet perse in een zak hoor, als ik 15kg in potten voor dezelfde bulkprijs kan krijgen is het ook goed! ;)

Als de Stevia Whey heel populair wordt, sluit ik niets uit :D

Kris

Goed bezig!

Alriiiiiiiiiiiight!

Maar wat is nu het grootste voordeel in de toepassing in whey?
Minder cals? betere smaak? anders?

Stevia is natuurlijk en de andere smaakstoffen niet.

Toevallig heb ik bij de Jumbo supermarkt in de folder stevia zoetstof zien staan. Ik ga het maandag ook ff halen!

Goed bezig met deze whey. Netjes geprijsd.

Gaan we dit spul ook in de nieuwe generatie light producten zien ?

Wat vinden jullie zelf van de smaak? :o (eerlijk zijn he :D ((((grapje he ;))))))

Als de smaak hetzelfde is ben ik wel geïnteresseerd ja ;)

voor de voorstanders van stevia, die plant is ook zo te koop om gerechten etc op smaak te brengen, ook voor in thee, koffie etc is dit zeer lekker!!

Power Supplements heeft nu haar bekende Pure Whey Protein Isolate gezoet met een mild Stevia-extract. We beginnen met de vanillesmaak, om te peilen wat de belangstelling is, maar als de interesse er is zullen ook andere smaken volgen.

Is de smaak dan anders? Want anders kun je toch gewoon in al jullie smaken de zoetstof vervangen door Stevia, ongeacht of er interesse voor is?

Naar wat ik erover gelezen heb, schijnt de smaak idd iets af te wijken.

Goed bedacht! Zowiezo goed om hier als eerste mee te zijn in Nederland.

Eindelijk

Ik ken de Stevia al best een tijd. Vroeger had ik een excursie naar de Lindenhoff. Daar hadden we een rondleiding door de kassen. Ik proefde daar een klein blaadje. Ik zei tegen die gast, wow dit is erg zoet wat is het? Hij zei dat het een Stevia plant is. Dus ik reageerde daarop van, waarom maken ze daar geen zoetstof van?

Nou blijkbaar was de industrie er al mee bezig.

Heeft het geen "chemisch" bijsmaakje zoals andere zoetstoffen?

• Topic Starter Topic Starter
Maar wat is nu het grootste voordeel in de toepassing in whey?
Minder cals? betere smaak? anders?

Stevia is natuurlijk en de andere smaakstoffen niet.

Stevia is inderdaad een natuurlijke zoetstof. Er zijn enkele andere natuurlijke (intensieve) zoetstoffen zoals thaumatine. Die lenen zich minder goed voor het zoeten van een shake. Vooral bij thaumatine houdt de zoetheid heel lang aan. Dat is leuk voor snoep maar niet voor een shake.

Dan heb je nog de (enigszins natuurlijke) suikeralcoholen zoals xylitol. Die zijn niet slecht voor je tanden maar leveren wel calorieën. En als je er teveel van neemt werkt dat laxerend.

Toevallig heb ik bij de Jumbo supermarkt in de folder stevia zoetstof zien staan. Ik ga het maandag ook ff halen!

Goed bezig met deze whey. Netjes geprijsd.

Steviasmaken verschillen. Het ligt onder andere aan welke samenstelling het extract heeft. Stevia bevat meerdere zoete en smaakbepalende componenten. Ik denk dat zo'n product als bij de Jumbo zo dicht mogelijk tegen de suikersmaak aan zal liggen.

Gaan we dit spul ook in de nieuwe generatie light producten zien ?

Yup. Maar het is wel duurder. Dikke kans dat er bedrijven zullen zijn die het combineren met synthetische zoetstoffen om de prijs te drukken. Maar ze kunnen dan wel claimen "gezoet met stevia".

(Er bestaan overigens 100% xylitol producten die de helft van hun zoetkracht uit aspartaam halen. Op gewichtbasis is het aandeel zoetstoffen echter meer dan 99% xylitol. Dat wordt dan afgerond naar 100%. Ik denk dat die beslissing is genomen omdat de zoetheid van xylitol te snel weg is voor de betreffende toepassing).

Wat vinden jullie zelf van de smaak? :o (eerlijk zijn he :D ((((grapje he ;))))))

Als de smaak hetzelfde is ben ik wel geïnteresseerd ja ;)

Heeft het geen "chemisch" bijsmaakje zoals andere zoetstoffen?

Ik vind hem vrijwel gelijk aan aan onze regulier whey. De zoetheid houdt iets langer aan.

Bijna iedereen die we hebben laten proeven vindt deze whey vrijwel gelijk smaken. Een enkeling vindt het minder lekker (hij proeft een bijsmaakje) en sommige mensen vinden het lekkerder (omdat het langer zoet is).

Kris :)

Terug
Naar boven