XXL Nutrition

Prins Harry in naziuniform op feest

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
420
Lengte
1m90
Massa
110kg
Prins Harry heeft weer voor opschudding gezorgd in Groot-Brittannië. In het roddelblad The Sun staat een foto van de prins waarop hij een naziuniform aanheeft.

The Sun: Harry the Nazi Verkleedfeestje
De foto van prins Harry zou gemaakt zijn op een verkleedfeestje van een vriend. Om zijn arm draagt de prins een band met daarop een hakenkruis. Joodse organisaties reageren verbolgen op de foto.

Excuses
Prins Harry heeft inmiddels zijn excuses aangeboden voor zijn kostuum. Hij zegt achteraf te beseffen dat deze outfit geen goede keuze was. Onlangs kwam hij in opspraak omdat hij een fotograaf had geslagen.

Tsja, met welke gedacht heeft hij dat symbool gedragen dan?

Maar laten we vooral niet vergeten dat de swatstika (hakenkruis) een eeuwenoud symbool is. En waar het al die eeuwen een symbool was wat dacht ik voor vreugde stond, heeft in sinds halverwege de 30er jaren een totaal ander karakter gekregen.

Die leipkees liep toch echt in een Nazi kostuum. Maar ja de Britten zijn wat makkelijker in dat soort afbeeldingen. Je kan in Londen in sommige shops gewoon shirts kopen met de beeltenis van Hitler.

Een Swastika is geen verkeerd symbool maar in de context waarin Harry het droeg zwaar verkeerd. Zeker als prins moet hij toch een voorbeeldfunctie hebben.

Ach ja en prins Bernhard droeg in de dertiger jaren, toen Franco dus gewoon actief leider was, een uniform van Franco's gevreesde leger, op een oudjaarsfeestje.

't Is wat met die royals hè :D

Schandalig is het wel.

Is niet bepaald gepast ofzo...

Net gezien op het nieuws...
Beige overhemd, met een rode band waarop het hakenkruis staat...

Te fout bezig, zoals EricR al zegt.. hij heeft een voorbeeldfunctie

Ik vind de achterliggende gedachtegang van de prins veel interessanter.. :rolleyes:

Behappys-babe zei:
Ik vind de achterliggende gedachtegang van de prins veel interessanter.. :rolleyes:

Ik vind het maar een lelijk mannetje. Dat nazi gedoe kan er ook nog wel bij, drugs drank nazi's het loopt nog eens fout af met dat knaapje.

Met Lonsdale en Karl Kani zal ie niet binnen hebben gemogen... :D

MrJ zei:
Tsja, met welke gedacht heeft hij dat symbool gedragen dan?

Maar laten we vooral niet vergeten dat de swatstika (hakenkruis) een eeuwenoud symbool is. En waar het al die eeuwen een symbool was wat dacht ik voor vreugde stond, heeft in sinds halverwege de 30er jaren een totaal ander karakter gekregen.

'k denk niet dat ie het droeg wegens sympathie voor het boedhisme :rolleyes:

onvoorstelbaar, zo iemand wordt toch opgevoed met verantwoordelijkheidsgevoel en historisch besef... zo dom bezig voor iemand die wellicht later koning van Groot Britannie moet gaan worden....

Waarom laat hij zicht niet fotograferen met een of andere schaars gekleed sun-pagina-3-meisje ? Da's ook dom, maar wel veel leuker :)

nite zei:
Met Lonsdale en Karl Kani zal ie niet binnen hebben gemogen... :D

whahahaha :roflol:
Ik ga een keer met een nazi pak naar een discotheek, kijken of ik binnenkom :)

Tja, mijn mening over dit, het zal wel grappig bedoeld zijn.
Iemand als ik kan er om lachen, maar veel mensen denk ik niet.

edit: Wel zou ik die prins in functie niet serieus kunnen nemen.

hoeveel jaar is die kid nu? toch oud genoeg om te weten dat zulke dingen wereldschokkend nieuws oplevert...
ik vind trouwens heel die 'royalty-gedoe' de groofste bullshit
zowel in GB als in België als in Nederland... maar dat is natuurlijk een andere kwestie

andere cultuur andere humor ? niet om lachen in ieder geval

Die Gozer is zoooooooooooooo stom zeg, jeetje wat een bosmogeaul

Centaur zei:
ehh...ik dacht eigenlijk dat een hakenkruis voor vrede stond.

Het Swastika-symbool wordt al duizenden jaren gebruikt in vrijwel alle menselijke culturen als een teken van geluk en bescherming en als een personificatie van het leven en de wisselende jaargetijden.
....

[Link niet meer beschikbaar]

en

In het Oosten echter, is de swastika een reeds duizenden jaren oud symbool voor het hogere goddelijke systeem, dat ten grondslag ligt aan de op aarde beleefde werkelijkheid. Dit symbool staat in het Oosten niet alleen voor de voortgang in het leven, het goede verloop van jong naar oud, maar ook voor de eeuwig voortdurende reïncarnatie, het proces van wedergeboorte na de dood. Belangrijk is de betekenis van de Swastika als brenger van geluk. In het denken van het Oosten wordt de gang van de wereld bepaald door elkaar in evenwicht houdende krachten, vergelijkbaar met de ideeën achter de begrippen Yin en Yang. Om een evenwicht te bereiken dient tegenover een positieve kracht een negatieve kracht geplaatst te worden. In het oude China was de Swastika voorbehouden aan de keizer, die de beschermer was van de hemelse harmonie

http://www.gerardlenting.nl/betekenissymbolen/Betekenissymbolen.html

PS: De swastika van de nazi's is het spiegelbeeld van de oorspronkelijke swastika en met het zwart wit en rood is er echt geen verschuilen achter de oude symboliek en moet het hakenkruis dan ook los gezien worden van het oude swastika-symbool.

Voor een slimme jongen een ongelofelijk stomme zet.

Terug
Naar boven