MuscleMeat

Prinsjesdag 2007

De woorden v/d oppositie liggen al weken op de planken klaar. Vandaag was de release datum.

Gaat nergens over, geen enkele partij kan momenteel wat oplossen. De VVD wil het eliteleven in stand houden en de linkerkant tekorten aan vullen voor de doornee burger. 'tis maar net waar je het geld heenschuift. Lachwekkende reacties verder.

*Pakt popcorn en wacht op richardv zijn reactie*

Het meest linkse beleid in jaren. Ondanks economische voorspoed gaat bijna iedereen erop achteruit, wordt er niets constructiefs gedaan aan grote problemen zoals mobiliteit, immigratie en onderwijs. Nee, het geld gaat in de redelijk bodemloze put van 'zielige' mensen. Het wordt er voor hen dus ook niet aantrekkelijker op om eens te gaan werken. Uitkeringstrekkers aan de slag krijgen doe je niet door bedrijven streng toe te spreken dat ze meer 50 plussers moeten aannemen. Er is werk genoeg, ook voor hen, maar er is een gigantische poel mensen die zo wordt verwend dat ze wel gek zouden zijnom te gaan werken. Als die niet meer een vrijblijvende uitkering krijgen doen ze heus wel hun best om zo snel mogelijk aan de slag te kunnen als bijvoorbeeld buschauffeur of nachtportier, waar ze met open armen worden ontvangen. Dat is het probleem, en die bankzitters slokken ook nog eens het geld op van mensen die door een echte ziekte, handicap of ouderdom écht niet kunnen werken.

En weer een zuigend voorstel van Bos.

achja ze gingen meer investeren in onderweis dacht ik.. is wel hooch nodig wandt zo kan het echt niet meer!

Nieuwe auto wordt goedkoper
uitgegeven 09-09-2007 12:24

AMSTERDAM - De BPM, de aanschafbelasting op auto's daalt de komende vier jaar met ongeveer een kwart. In 2008 gaat de BPM alvast met zes procent omlaag. Dit staat, volgens De Stentor donderdag, in de rijksbegroting van 2008.

De korting op de aanschafbelasting is een opmaat naar de kilometerhefing, die het kabinet in 2011 gefaseerd wil invoeren. De kilometerheffng is een belasting naar tijd en plaats van het autogebruik en moet in de plaats komen van de BPM en de wegenbelasting.

Tot de invoering van de kilometerheffing compenseert het kabinet het verlies aan BPM-opbrengsten met een verhoging van de wegenbelasting. Daarna moet de wegenbelasting worden afgeschaft.

(c) NU Z

eindelijk :thumbup:

achja ze gingen meer investeren in onderweis dacht ik.. is wel hooch nodig wandt zo kan het echt niet meer!

Waar staan die dan???

En jah idd. En dat gelul over basisscholen en voortgezet onderwijs. De beroepsopleidingen laten ook te wensen over. Dat heeft Plasterk zelf ook al toegegeven.

Pff..ze verplichten scholen om een x aantal uren les te geven per jaar en ze willen dat lesuitval beperkt blijft, maar ondertussen hebben veel scholen te weinig geld en te weinig leraren. Dankzij die tyfusregering moet ik trouwens een vrije middag inleveren om dan op school allerlei projecten te gaan doen.

• Topic Starter Topic Starter
School: klassen moeten weer naar 22-30 leerlingen op Basisscholen.

zie bij me dochter klassenassistenten enz. voor 16-20 leerlingen.

zo creeër je meer klassen dus heb je meer leerkrachten nodig.

gek he dat er dan leerkrachten te kort zijn.

Op het hbo is het anders ook een flinke chaos. Las laatst nog in de krant van me eigen school dat op tal van opleidingen veel te weinig lessen worden aangeboden dan zou moeten.

Zorgpremie stijgt met 150 euro :mad:

Het zou in vier jaar afgeschaft worden. Daar wordt dus ook weer een stapje terug gedaan. Als ze maar geld binnen kunnen halen, zodat ze dat weer in bodemloze putten kunnen storten, zolas steuntrekkers.

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, dat men het in dit land belangrijker vindt om mensen, die niks doen te belonen en mensen, die hard werken te straffen.

De "gewone" burger wordt zowaar nog het hardst gestraft.:(

Het zou in vier jaar afgeschaft worden. Daar wordt dus ook weer een stapje terug gedaan. Als ze maar geld binnen kunnen halen, zodat ze dat weer in bodemloze putten kunnen storten, zolas steuntrekkers.

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, dat men het in dit land belangrijker vindt om mensen, die niks doen te belonen en mensen, die hard werken te straffen.

De "gewone" burger wordt zowaar nog het hardst gestraft.:(

Ben het grotendeels met je eens , maar er zijn mensen die afgekeurd waren door ziekte / handicap die nu met de nieuwe w.a.o / w.i.a keuring , als beter /gedeeltelijk beter zijn gekeurd.
terug zijn gevalen van U.W.V naar Bijstand en daar weinig aan kunnen veranderen.

De zgn Arbeidsreïntergratie bedrijven /systemen blijken niet tot niet voldoende te werken.

Ben het grotendeels met je eens , maar er zijn mensen die afgekeurd waren door ziekte / handicap die nu met de nieuwe w.a.o / w.i.a keuring , als beter /gedeeltelijk beter zijn gekeurd.
terug zijn gevalen van U.W.V naar Bijstand en daar weinig aan kunnen veranderen.

De zgn Arbeidsreïntergratie bedrijven /systemen blijken niet tot niet voldoende te werken.

Dat is idd een kwalijke zaak voor die mensen. Ik had het echter over de steuntrekkers, die daar, in mijn ogen, onterecht gebruik van maken. De mensen, die wel kunnen werken, maar dat domweg weigeren.
Overigens gaat het mij daar niet eens echt om. Het gaat mij meer om de gedachter erachter; dat het hier in Nederland "normaal" blijkt te zijn, dat je niet beloond wordt voor hard werken. Sterker nog; je wordt ervoor gestraft.

Mensen met een hoog inkomen wegjagen is ook niet erg slim.

En de zorgpremie 150 euro per jaar omhoog. Dat is basispremie. Aanvullende stijgt wat ik hoorde ook nog eens.
Plus je noclaim verdwijnt en word eigen risico. Dat is 400 euro op jaarbasis.

Nu zeggen ze wel heel leuk dat de BPM verlaagd word, maar dit is een afspraak van de EU dus dat houden ze op de lange termijn toch niet tegen. Tevens hoeveel mensen kopen prive een nieuwe auto??
2e hands merk je daar de 1e 5 jaar niks van hoor.

Allemaal bullshit maatregels, aangezien mensen die afhankelijk zijn van de auto toch blijven rijden.

Pomphouders in het grensgebied kunnen de borst natmaken:(
Winkeliers idem.

Drank en andere boodschappen zijn al veel goedkoper bij de oosterburen alhoewel sommige hier weleens anders beweren.
Maar dat verschil word dus alleen maar groter.
Eerst deed ik 1x per maand daar mijn boodschappen, dat zal nu dus 2x per maand worden. Krijg ik mijn Kratje warsteiner toch 3 euro goedkoper mee;)

Dat is zeker waar. Ik ken persoonlijk een voorbeeld van een ziek vrouwtje van middelbare leeftijd waar ik wel is voor geklust heb in huis. De verhalen uit eerste hand zijn echt tenenkrommend hoe ze zo'n arm ernstig ziek vrouwtje proberen te naaien, daar kan ik echt wild om worden.

Ik ken trouwens ook voorbeelden van UWV kantoren in bepaalde regio's waar ze mensen dus totaal niets aan werk te bieden hebben. Dat schiet natuurlijk ook niet echt op.

Dat neemt niet weg dat er nog steeds een hoop geld bij de verkeerde mensen terecht komt. Doodzonde.

Terug
Naar boven