AndroidHealthClinic

Prinsjesdag 2007

• Topic Starter Topic Starter
Dat is idd een kwalijke zaak voor die mensen. Ik had het echter over de steuntrekkers, die daar, in mijn ogen, onterecht gebruik van maken. De mensen, die wel kunnen werken, maar dat domweg weigeren.
Overigens gaat het mij daar niet eens echt om. Het gaat mij meer om de gedachter erachter; dat het hier in Nederland "normaal" blijkt te zijn, dat je niet beloond wordt voor hard werken. Sterker nog; je wordt ervoor gestraft.

Ben ik het helemaal mee eens . in onze situatie helemaal als meer dan modale 2 verdieners.

wij zijn de laatste jaren al redelijk gekort en worden nu weer gepakt

Drank en andere boodschappen zijn al veel goedkoper bij de oosterburen alhoewel sommige hier weleens anders beweren.

Eerst deed ik 1x per maand daar mijn boodschappen, dat zal nu dus 2x per maand worden. Krijg ik mijn Kratje warsteiner toch 3 euro goedkoper mee;)

ik ruik geld:evil:

Ben ik het helemaal mee eens . in onze situatie helemaal als meer dan modale 2 verdieners.

wij zijn de laatste jaren al redelijk gekort en worden nu weer gepakt

Jep en dan krijg je soms het idee waarom werk ik uberhaupt nog, want als je als koppel, gescheiden leeft op papier en alle subsidies gaat tellen, dan hou je mee rper maand over:)

Is gewoon jammer:D

Belangrijker is dat het advies luidde om dit met stappen van 25% te doen ipv stappen van 6%... dat pakt ook niet aan!

Het zou in vier jaar afgeschaft worden. Daar wordt dus ook weer een stapje terug gedaan. Als ze maar geld binnen kunnen halen, zodat ze dat weer in bodemloze putten kunnen storten, zolas steuntrekkers.

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, dat men het in dit land belangrijker vindt om mensen, die niks doen te belonen en mensen, die hard werken te straffen.

De "gewone" burger wordt zowaar nog het hardst gestraft.:(

Yep klopt. hebben jullie ook gelijk in. Maar ik ben sowieso blij dat ze het toch er af gooien en dat niet meer de aankoop zo verschrikkelijk zwaar belast gaat worden in de toekomst.
Qua afbouw had het volgens mij vooral te maken dat men zo wil voorkomen dat de autobranche niet instort. Immers als ze het met grote percentages afbouwen dan heb je kans dat mensen gaan wachten of dat mensen die hun auto willen inruilen dat niet meer kunnen.

Yep klopt. hebben jullie ook gelijk in. Maar ik ben sowieso blij dat ze het toch er af gooien en dat niet meer de aankoop zo verschrikkelijk zwaar belast gaat worden in de toekomst.
Qua afbouw had het volgens mij vooral te maken dat men zo wil voorkomen dat de autobranche niet instort. Immers als ze het met grote percentages afbouwen dan heb je kans dat mensen gaan wachten of dat mensen die hun auto willen inruilen dat niet meer kunnen.

Zal wel meevallen, denk ik. Ze kunnen de auto ook goedkoper inkopen, lijkt me.

Het zal er inderdaad aan liggen of iedere automobilist volgend jaar de hogere wegenbelasting krijgt, of alleen mensen die vanaf jan 2008 een auto aanschaffen.
Dat laatste is het meest logische omdat mensen die bijv in 2006 een nieuwe auto kochten, waarschijnlijk geen bpm terugkrijgen ter compensatie van die hogere wegenbelasting.

Ben het grotendeels met je eens , maar er zijn mensen die afgekeurd waren door ziekte / handicap die nu met de nieuwe w.a.o / w.i.a keuring , als beter /gedeeltelijk beter zijn gekeurd.
terug zijn gevalen van U.W.V naar Bijstand en daar weinig aan kunnen veranderen.

De zgn Arbeidsreïntergratie bedrijven /systemen blijken niet tot niet voldoende te werken.

Vaak is het ook een kwestie van willen hoor. Een oude vriend van m'n schoonouders was helemaal afgekeurd. Hij was vroeger vrachtwagenchauffeur geweest, en omdat ze vroeger nog niet zo'n goede stoelen hadden als nu, en hij ook nog redelijk lang is, had ie zijn hele rug naar de klote. Ook met helpen en die dingen zei ie altijd dat ie last had van zijn rug. Iedereen geloofde het.

Toen kreeg ie een nieuwe keuring, en werd goedgekeurd. En plots kan meneer weer werken, zonder problemen. En dit terwijl ie echt jaren thuis heeft gezeten en iedereen wijsmaakte dat ie het aan z'n rug had. Zelfs zijn goede vrienden.

Hetzelfde met steuntrekkers. De wet is al redelijk positief veranderd. Ze proberen je tegenwoordig zo snel mogelijk aan het werk te zetten. Ze worden dan inderdaad naar zo'n reïntergratiebedrijf gestuurd. Maar als iemand niet wil werken, dan krijg je hem niet aan het werk. Men meldt zich zelf ziek en ze kunnen niks. (met ziek bedoel ik niet iets van een paar dagen/weken)

Van de ene kant heel gemakkelijk opgelost. (laat ze het voelen in de portemonnee en ze willen plots wel werken) ; Maar van de andere kant blijkbaar niet te doen.

Het probleem is vooral dat bijna nieuwe tweedehands auto's opeens meer gaan kosten dan echt nieuwe. Als in één keer de hele BPM zou worden afgeschaft gaan autohandelaren en dealers met grote voorraden tweedehands auto's failliet. Ze kunnen hun voorraad alleen nog maar kwijt voor bedragen lager dan wat ze ervoor hebben betaald. Vandaar dat het geleidelijk gaat.

Vaak is het ook een kwestie van willen hoor. Een oude vriend van m'n schoonouders was helemaal afgekeurd. Hij was vroeger vrachtwagenchauffeur geweest, en omdat ze vroeger nog niet zo'n goede stoelen hadden als nu, en hij ook nog redelijk lang is, had ie zijn hele rug naar de klote. Ook met helpen en die dingen zei ie altijd dat ie last had van zijn rug. Iedereen geloofde het.

Toen kreeg ie een nieuwe keuring, en werd goedgekeurd. En plots kan meneer weer werken, zonder problemen. En dit terwijl ie echt jaren thuis heeft gezeten en iedereen wijsmaakte dat ie het aan z'n rug had. Zelfs zijn goede vrienden.

Hetzelfde met steuntrekkers. De wet is al redelijk positief veranderd. Ze proberen je tegenwoordig zo snel mogelijk aan het werk te zetten. Ze worden dan inderdaad naar zo'n reïntergratiebedrijf gestuurd. Maar als iemand niet wil werken, dan krijg je hem niet aan het werk. Men meldt zich zelf ziek en ze kunnen niks. (met ziek bedoel ik niet iets van een paar dagen/weken)

Van de ene kant heel gemakkelijk opgelost. (laat ze het voelen in de portemonnee en ze willen plots wel werken) ; Maar van de andere kant blijkbaar niet te doen.

Precies. Hoe fijn en sociaal het ook is om iedereen die niet werkt lekker te verwennen, het maakt de economie kapot. Logisch dat je als je in zo'n situatie zit probeert onder een nieuwe baan uit te komen. Zolang je het goed hebt zonder te werken, je houdt een redelijk inkomen waar je prima van kan rondkomen, zeker met alle extra subsidies, waarom zou je dan je best doen aan de slag te komen? Geen wonder dat er zoveel Polen moeten komen om te werken terwijl we van ons belastinggeld honderdduizenden gezonde mensen van een prima inkomen voorzien, zonder dat ze er iets voor hoeven te doen. Bedrijven zijn wanhopig om buschauffeurs, bouwvakkers en andere relatief makkelijke beroepen, maar mensen hebben er gewoon geen zin in zolang ze bijna hetzelfde geld krijgen met niets doen.

Het meest linkse beleid in jaren. Ondanks economische voorspoed gaat bijna iedereen erop achteruit, wordt er niets constructiefs gedaan aan grote problemen zoals mobiliteit, immigratie en onderwijs.
er bestaat geen fileprobleem.

Het meest linkse beleid in jaren. Ondanks economische voorspoed gaat bijna iedereen erop achteruit,

Ja, da's een heel verschil met het rechtse beleid van de afgelopen jaren waarbij ook iedereen erop achteruitging behalve de topinkomens, en dat het zelfs presteerde om Nederland te onttrekken aan de ekonomische voorspoed in alle omringende landen.

Weet je waar mijn koopkracht het meest onder lijdt? Onder de enorm gestegen ziektekostenpremies. En wie heeft dat ingevoerd? Wie heeft ervoor gezorgd dat ik bakken premie moet betalen om de ziektekosten (zoals Gooise neuscorrecties, afkickkuren, dieetkampen en borstvergrotingen) te vergoeden voor degenen die dat helemaal niet nodig hebben?

Ja, da's een heel verschil met het rechtse beleid van de afgelopen jaren waarbij ook iedereen erop achteruitging behalve de topinkomens, en dat het zelfs presteerde om Nederland te onttrekken aan de ekonomische voorspoed in alle omringende landen.

Weet je waar mijn koopkracht het meest onder lijdt? Onder de enorm gestegen ziektekostenpremies. En wie heeft dat ingevoerd? Wie heeft ervoor gezorgd dat ik bakken premie moet betalen om de ziektekosten (zoals Gooise neuscorrecties, afkickkuren, dieetkampen en borstvergrotingen) te vergoeden voor degenen die dat helemaal niet nodig hebben?

Rechts beleid??? Het beleid is de afgelopen jaren nooit rechts geweest. Welke economische voorspoed van omringende landen???
De ziektekostenverzekeringspremie stijgt idd, maar dat komt niet door Gooise neuscorrecties, etc.. Dat komt eerder door degenen, die niet verzekerd zijn, zodat "wij" daar dus voor kunnen opdraaien.
Tevens bepalen de verzekeringsmaatschappijen nu wat we gaan betalen en dat is uiteraard riskant, want hoe zeker ben je, dat je niet teveel betaalt?

Maar goed; er zit nog steeds rek in het hel gebeuren, want het blijft, tot nu toe, alleen nog een btje klagen langs de zijlijn. Zo erg is het dus allemaal nog niet.

• Topic Starter Topic Starter

Ja, zo zijn er altijd speciale gevallen.:D

Rechts beleid??? Het beleid is de afgelopen jaren nooit rechts geweest. Welke economische voorspoed van omringende landen???

Er was een algemene ekonomische malaise, en de andere Europese landen zijn daar jaren eerder bovenop gekomen dan Nederland. Terwijl zij weer volop groeiden zaten wij hier nog op een houtje te bijten.

De ziektekostenverzekeringspremie stijgt idd, maar dat komt niet door Gooise neuscorrecties, etc.. Dat komt eerder door degenen, die niet verzekerd zijn, zodat "wij" daar dus voor kunnen opdraaien.
Tevens bepalen de verzekeringsmaatschappijen nu wat we gaan betalen en dat is uiteraard riskant, want hoe zeker ben je, dat je niet teveel betaalt?

Deelname aan de ziektekostenverzekeringen is verplicht gemaakt, er zijn nog nooit zo weinig onverzekerden geweest als nu.

Het probleem zit hem ook niet in de nominale premie, als je alleen daarnaar kijkt zijn sommigen er zelfs op vooruitgegaan, maar in wat er langs de belastingkant bijgehaald wordt, en het vervallen van werkgeversbijdragen. Daardoor betaal je in totaal veel en veel meer dan vroeger. Centrumrechts beleid!

Terug
Naar boven