XXL Nutrition

Probleem met internetverbinding

Leophyte

Freaky Bodybuilder
Waardering
92
Lengte
1m94
Massa
113kg
Vetpercentage
16%
Zojuist heb ik er meer dan 20 minuten gedaan om op internet te komen. Heel irritant natuurlijk, ik kreeg steeds de volgende fout:

Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden, probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.

M'n provider is Wanadoo (Livebox). Heeft iemand van jullie enig idee hoe dit komt?

Bedankt alvast!

• Topic Starter Topic Starter
Niemand?
Heb er net weer een kwartier over gedaan om erop te komen. Ik vermoed dat het aan de provider ligt (Wanadoo).
Ik heb kabels en alles gecontroleerd, werkt allemaal. De enige optie die ik kan bedenken is dat de modem (Livebox) niet functioneert, maar toch raar dat ik nu wel op internet zit..
Ok, om jullie te motiveren.. Goed antwoord=karma :)

Je kan even in je modem kijken of hij automatisch lan IP adressen toekent. Je kan deze vaak ook zelf vast instellen, zodat hij ze niet hoeft toe te kennen.

livebox even aan en uit zetten , pc even opnieuw starten. Daarna even naar je netwerk verbindingen en even met rechts op je netwerk verbinding klikken en op herstellen drukken.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx voor de replies, maar helaas is het daarmee niet verholpen. Heb beide dingen al geprobeerd.
Ik heb de pc 'm net geformatteerd en het blijft steeds maar proberen erop te komen. Ik ga morgen wanadoo maar 's opbellen wat er nou precies aan de hand is.

handmatig ipadressen invullen, als het goed is kun je je dhcp in de livebox uitzetten, en voer dan in statisch ipadres in bijv 10.0.0.139 en daarna je netwerkverbindingen hierop aanpassen

Kan ook met spyware hebben te maken ... lang leve de spyware .. Als het spyware is zul je wel crap van new.net domains en dergelijke erin hebben..

Verder dat wanadoo gezeik onmiddelijk afschaffen en een fatsoenlijke provider nemen zoals Xs4all of Planet of Hetnet.. op de helpdesk van Wanadoo zitten Nono's

Terug
Naar boven