AndroidHealthClinic

Probleem met laptop

jumperke1tje

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
307
Lengte
1m79
Heb woensdag een laptop gekocht, woensdag geen problemen mee gehad.
Donderdag start ik hem op, alles is normaal, maar na een kwartiertje wordt het scherm opeens enorm licht (je kan bijna niets meer lezen).

Nu telkens als ik hem opnieuw opstart is het scherm eerst goed, maar na een minuut wordt het weeral licht, en kan je weer bijna niets meer onderscheiden.

Geen idee waar het aan ligt, want als ik een game insteek en dat begin te spelen is het kleur wel goed, sluit ik game af dan is het bureablad enz. weeral licht.
???
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Heb je een acer?
Die heeft een groene knop en daarmee kun je de helderheid aanpassen evenals het programma waar hij op loopt.

Hoge prestaties ( CPU op volle snelheid )
LCD ( kun je afzonderlijk instellen )

Wellicht dat je hier even mee moet kloten of het contrast veranderen.

Nieuwste videocard drivers installeren.

mss is er een sensortje aan de crack..

• Topic Starter Topic Starter
Het is een Packard Bell btw.

(al bedankt voor reacties, maar weet nog steeds niet wat het is)

zit er een nvidia gfx kaart in? zoja "nvidia instellingen>kleurcorrectie>helderheid" even controleren (std = 100%)

Heb je daar ook die software van PB ook bij gekregen? Zoja, gebruik die aub niet en als je moet formatteren, zet er dan een windows op die je hebt. PB zet daar bij hunne software zoveel brol bij dat het je systeem serieus vertraagd zoals een Norton die je maar een bepaalde periode kan gebruiken terwijl er zoveel alternatieve oplossingen zijn voor virusscanners. Het zal dan ook wel een beetje zoeken zijn maar je kan op de site van PB je laptop opzoeken en daar kan je zien welke videokaart, geluidskaart, internetkaart,.... je allemaal hebt. Eens deze gevonden te hebben kan je die installeren als windows ze niet herkent. Dan zal je laptop veel beter draaien :rolleyes:. Nu voor de ogenblik zou ik ook eens zoeken naar een nieuwere driver voor je videokaart

• Topic Starter Topic Starter
Heb je daar ook die software van PB ook bij gekregen? Zoja, gebruik die aub niet en als je moet formatteren, zet er dan een windows op die je hebt. PB zet daar bij hunne software zoveel brol bij dat het je systeem serieus vertraagd zoals een Norton die je maar een bepaalde periode kan gebruiken terwijl er zoveel alternatieve oplossingen zijn voor virusscanners. Het zal dan ook wel een beetje zoeken zijn maar je kan op de site van PB je laptop opzoeken en daar kan je zien welke videokaart, geluidskaart, internetkaart,.... je allemaal hebt. Eens deze gevonden te hebben kan je die installeren als windows ze niet herkent. Dan zal je laptop veel beter draaien :rolleyes:. Nu voor de ogenblik zou ik ook eens zoeken naar een nieuwere driver voor je videokaart

Die gratis Norton heb ik er idd al afgekegeld...

Een packard Hell ga maar terug naar de winkel als er binnen 2 weken een defect optreed krijg je een nieuwe.

Heb hem nog binnengestoken.
heb er 2 jaar garantie op, zou normaal direct een nieuwe krijgen maar was einde productie blablabla dus ze gaan kijken wat er aan scheelt, krijg hem normaalgezien binnen de week terug, zoniet kan ik geld volledig terugvragen.

Makkelijk he apparaatbeheer :o

Ja apparaatbeheer is zeer simpel maar vergeet niet dat PB een moeilijk geval is. Schoonmoeder had ook een PB waar ze een gewone windows op wou zetten. Gekeken met apparaatbeheer, niet in te vinden. Dan maar op de website gekeken en daar gevonden wat er in stak.
Andere mogelijkheid om de fabrikant en dergelijke te weten te komen is zoiets als Sisandra of aida32 instaleren. Krijg je alles tot in detail

start > run > dxdiag

Terug
Naar boven