AndroidHealthClinic

probleem met me pc

Ciko

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
me pc hangt soms zomaar ik doe iets open media player of msn of wat dan ook hangt die soms kan dan niks doen alleen het reset knopje van me pc induwen dit gebeurt laaste tijd erg vaak en is erg irritant

wie heeft dit ook of weet er een oplossing voor

groet

kan aan alles liggen :S

Zoiezo ff kijken of ie wel schoon is, adware, spyware, defragmentatie. Ff je PC opschonen, de scannertjes laten lopen. Kijken of dat helpt

Heb je 'n ouwe pc??? Anders is 't miss de moeite waard om 'n nieuwe aan te schaffen (als je 't geld hebt uiteraard). Heb namelijk nou ook 't zelfde probleem met m'n ouwe bak

geef eens wat meer info over je pc: hoeveel geheugen, welke processor, videokaart of video onboard, virtueel geheugen/swapfile........

als ik wat meer weet kan ik je wellicht helpen, waarschijnlijk moet je je geheugen vrgroten en/of je swapfile/virtueel geheugen beter instellen, defragmenteren helpt ook vaak......

welke windows versie heb je, of welk besturingssysteem?

ouwe/verkeerde chipset, het geheugen, OS, kan aan van alles liggen

als ik wat meer weet kan ik je wellicht helpen, waarschijnlijk moet je je geheugen vrgroten en/of je swapfile/virtueel geheugen beter instellen, defragmenteren helpt ook vaak......

kan je me vertellen waarom? defragmenteren zet je gegevens op een rijtje. je pc gaat dan wat sneller maar of het vastlopers voorkomt vraag ik me af. scandisk lijkt me al een stuk logischer.
virtueel geheugen is capaciteit van je hd dat word gebruikt als geheugen, ik zou niet weten dat je hier vastlopers mee kan krijgen.

swapfile is je virtuele geheugen die je instelt onder windows als je weinig geheugen hebt

meestal is de grootte ervan 1.5 keer je werkelijke geheugen, dit wordt als bestand op je harddisk aangemaakt zodat windows bij zware toepassingen een gedeelte van je harde schijf gebruikt om extra geheugen te vrkrijgen zodat windows niet vastloopt

vanzelfsprekend is dit een stuk langzamer dan het aanspreken van het directe geheugen!!

Klus jij bent echt zeer hulpvol ouwe!
I thank you alot, heb je alleen al teveel karma geveven blablabla je houdt nog tegoed

swapfile is je virtuele geheugen die je instelt onder windows als je weinig geheugen hebt

meestal is de grootte ervan 1.5 keer je werkelijke geheugen, dit wordt als bestand op je harddisk aangemaakt zodat windows bij zware toepassingen een gedeelte van je harde schijf gebruikt om extra geheugen te vrkrijgen zodat windows niet vastloopt

vanzelfsprekend is dit een stuk langzamer dan het aanspreken van het directe geheugen!!
Moet je dat zelf doen of install dat zichzelf automatisch

kan je me vertellen waarom? defragmenteren zet je gegevens op een rijtje. je pc gaat dan wat sneller maar of het vastlopers voorkomt vraag ik me af. scandisk lijkt me al een stuk logischer.
virtueel geheugen is capaciteit van je hd dat word gebruikt als geheugen, ik zou niet weten dat je hier vastlopers mee kan krijgen.

je moet windows vergelijken met een chaotisch en ongeordend garage bedrijf met ADHD-ers in dienst!

die monteurs willen alles zo snel mogelijk kunnen gebruiken, maar dit gaat niet zo makkelijk in zo'n chaotische garage

je kunt het verhelpen door mee te helpen de garage meer ruimte te laten gebruiken ( virtueel geheugen uitbreiden) en je zaken netjes op orde te houden ( defragmenteren),..........

scandisk is alleen een soort schoonmaker die het vuil verwijderd; echter je garage blijft een wanboel zodat na verloop van tijd hetzelfde probleem naar boven komt

:D
ik hoop met deze kijk, het jullie een stukje makkelijker te hebben gemaakt in het windows-gebeuren........
( er komt namelijk nog veel meer bij kijken)
;)

ik snap wat je bedoelt maar met xp kan je pc niet vastlopen door te weinig geheugen,
of hij moet een ouder os hebben

Moet je dat zelf doen of install dat zichzelf automatisch

bij windows XP:

kijk of het icoontje My Computer op je buroblad staat
- klik hierop met je rechtermuistoets, en kies properties/eigenschappen
- kies het tabblad Advanced
- kies performance settings, en wederom het tabblad Advanced
- onderaan (3e keuze) zie je Virtuel Memory
- kies change, en bekijk op welke harde schijf/partitie je ruimte genoeg hebt om virtueel geheugen in te schakelen
- wanneer je dit gedaan hebt, kies set en apply, en je instellingen zijn gesaved
- restart je computer en ga verder waar je mee bezig was!

:D

probeer aan het programma Bootvis te komen ( via Google)
dit programma optimaliseert je pc en versnelt je start!

suc6

ik snap wat je bedoelt maar met xp kan je pc niet vastlopen door te weinig geheugen,
of hij moet een ouder os hebben

dat is niet helemaal waar; waneer ik internet en met AutoCAD aan de gang ben, een Word en Excel open heb staan loopt mijn geheugen gebruik al gauw richting de 2 Gig!!

wanneer ik geen buffer heb, ontstaat er te weinig beschikbaar geheugen en loopt windows XP ook vast

Ik ben zover gekomen klus :(
[Afbeelding niet meer beschikbaar] Heb geen idee of ik wel genoeg memory heb

Ik ben zover gekomen klus :(

Heb geen idee of ik wel genoeg memory heb

totaal heb je dus 512+768= 1280 mb

probeer je virtuele geheugen eens op 1536 te zetten ( beide: minimaal & maximaal)

dan zit je aan de 2 Gig, dat moet voldoende zijn in de meeste omstandigheden!
( als je pc aangeeft dat het teveel van het goede is, zet je settings dan beide op 1024 mb)

BETTER SAVE THAN SORRY...............!!

je hebt genoeg schijfruimte vrij, probeer ook eens registercleaner te draaien ( kijk op Google voor download)

het is belangrijk je register up2date te houden, veel vervuiling zit voornamelijk in het register waar oude programma's in blijven zitten die weggegooid zijn zonder ze op de goede manier te un-installeren!

suc6!

je hebt wel veel programma's, kijk ook in je start instellingen of alles nodig is om direct op te starten!

druk start->run-> vul in " msconfig.exe"
kijk bij startup welke programma's je kunt afvinken, dus uit laten staan tijdens opstarten windows
;)

Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen
Iig hartelijk bedankt voor je hulp barmhartige samaritaan! :D
Echt top :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
pent 3 1200 mhz
512 mg geheugen
gef 4 mx 6 mb
windows xp prof

ik heb hem btw overgelockt 2 j aar terug van 933 naar 1200

Terug